Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama

Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama


Osmi dio pregleda sa Busworld 2025 donosi nešto zaista specijalno, a to su pregled vozila koji su izlagali proizvođači Daimler Buses (Setra i Mercedes) i NeoMAN grupa (Neoplan i MAN). Proizvođači koji su išli u korak sa trendovima i vozilima na električni pogon, ali i koji nisu zanemarili ni dizelske autobuse što nam je posebno bilo drago. I štandovi su zaista bili spektakularni sa nekoliko zaista odličnih premijera pa da krenemo redom.

Na sajmu Busworld Europe 2025 u Briselu, Daimler Buses je imao svjetsku premijeru potpuno električnog Mercedes eIntouro-a, debi nove generacije NMC4 baterija za eCitaro, te slavlje dvije velike godišnjice modela. Uz kompletnu Setra ponudu – od MultiClass niskopodnog autobusa do TopClass dvospratnog autobusa – kompanija je istakla i svoj rastući portfolio e-usluga i digitalnih rješenja.

eIntouro, ranije predstavljen u novembru 2024. godine, označava ulazak Daimler Buses u međugradski transport na baterije i električnu energiju, dostupan u dvije dužine i sa bežičnim ažuriranjima softvera. Jedan primjerak je bio prezentovan i vani kao demo vozilo za zainteresirane, baš kao i eCitaro G sa pogonom na vodik. eCitaro sa NMC4 baterijama obećava veću gustinu energije, duži domet i produženi vijek trajanja, sa kapacitetom punjenja do 300 kW. Također, na štandu je bio i Mercedes Tourismo Safety Edition, a jedan primjerak je bio i na vanjskom izložbenom dijelu.

Setrino predstavljanje obuhvatilo je najnovije autobuse MultiClass, ComfortClass i TopClass, naglašavajući svestranost u različitim primjenama. Bila je prava uživancija hodati ovim štandom i vidjeti sve izložene autobuse, a zadovoljstvo je bilo još veće pošto je i Setra 516 HDH NextGen proglašena za autobus godine 2026. Jedino loše što smo doživjeli je prevelik interes posjetitelja, pa nismo najzadovoljniji sa slikama, ali šta je tu je. Daimler Buses će također uvesti nove usluge za obnavljanje i zamjenu baterija kako bi produžio životni ciklus voznog parka, dok će novobrendirani Omniplus Charge nuditi sveobuhvatna rješenja za infrastrukturu depoa kao dio ekosistema električne mobilnosti kompanije. Paralelno s tim, Omniplus On proširuje digitalne usluge bežičnim ažuriranjima, geofencingom u zavisnosti od brzine i naprednim praćenjem baterija, jačajući vodeću poziciju Daimler Buses u tranziciji ka sigurnom, održivom i povezanom javnom prevozu.

I drugi njemački autobusi gigant – MAN Truck & Bus – imao je odličan štand sa nekoliko premijera i posebnih edicija. Bili su zastupljeni svi – od minibusa do dvospratnog busa, od električnog do dizelskog pogona, od gradskog to luksuznog prevoza. Prva velika premijera je bio prvi potpuno električni visokopodni autobus – Lion's Coach 14 E. Autobus je sam po sebi revolucionaran, a dolazi sa električnim motorim i baterijama, mogućnosti da se ugrade solarni paneli na krov te redizajn zadnjeg dijela zbog bolje aerodinamike. Također, pored blagog redizajna vanjskog dijela, promjene su bile i unutrašnjosti od čega su najveća sjedišta. Predstavljen je najnoviji model turističkih sjedišta proizvođača Vogel koji će ponovo biti dostupan za kupce. Nadovezujući se na porodicu Lion's City E, eCoach kombinuje provjerenu tehnologiju pogona eTruck s MAN-ovim novim NMC baterijskim paketima, nudeći kapacitet od 320–480 kWh, domet do 650 km i mjesta za do 57 putnika bez smanjenja prtljažnog prostora. Proizvodnja bi trebala početi 2026. godine u MAN-ovoj fabrici u Ankari.

Druga premijera je bila također vezana za električni pogon, ali model Lion's City 12 E s baterijama sljedeće generacije u Low entry izvedbi i kao Class II vozilo. Na štandu se našao i najmanji predstavnik MAN porodice – MAN TGE sa inačicom Next Level, za čiju je nadogradnju zadužen Altas Auto. Standardni Lion's City 12 E je služio kao demo vozilo, baš kao i Lion's Intercity s EfficientHybrid pogonom.

Iako Neoplan, po ulozi luksuzni brend MAN grupe, već par godina igra podređenu ulogu uvijek je lijepo vidjeti njihove modele, a za ovaj Busworld su bila pripremljena posebna vozila. Naime, bili su izloželi Skyliner i Tourliner, ali je Skyliner bio iz posebne serije Auwärter Edition dok je Tourliner bio serija Safe and Secure. Vrijedi istaći da je vani bio izložen i još jedan Tourliner u seriji Auwärter Edition, dok se Skyliner iz iste serije koristio i kao demo vozilo za zainteresirane. Izloženi Tourliner je bio u dvoosovinskoj verziji od 13 metara i osim sigurnosnih značajki, njegova glavna karakteristika je bila unutrašnja oprema iz paketa Individual i VIP putnički salon sa 2+1 sjedištima namjenjena posebnim prevozima. S druge strane, o Skyliner Auwärter Edition ste imali prilike čitati i na našem portalu, ali je čitati jedno, a biti u vozilu drugo. Čista perfekcija na tri osovine, sa posebnom šemom, posebnom opremom i posebnim osjećajem.

Kada smo spomenuli sjedišta, možemo spomenuti da je na MAN štandu izlagala i kompanija HÖRMANN Vehicle Engineering. Oni su prezentovali kako bi trebalo izgledati sjedište u VIP izvedbi napravljeno od recikliranih i biomaterijala. Jako dobar koncept, ali koji je ipak prilagođeniji avio saobraćaju nego autobuskom. Također, na štandu je bila izložena i maketa vozila budućnosti tj. Neoplan eCoach 2040 Future Concept. Na prvi pogled očigledno se radilo o maketi nastaloj na obrisima modela Starliner, pa da li nam se to sprema i električni Starliner? Saznat ćemo u godinama koje dolaze…
Prethodni članci objavljeni sa Busworld 2025:
– BHBus.ba na Busworld 2025 – 1. dio
– BHBus.ba na Busworld 2025 – 2. dio
– BHBus.ba na Busworld 2025 – 3. dio
– BHBus.ba na Busworld 2025 – 4. dio
– BHBus.ba na Busworld 2025 – 5. dio
– BHBus.ba na Busworld 2025 – 6. dio
– BHBus.ba na Busworld 2025 – 7. dio





































































































