Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama

Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama


Idemo dalje sa predstavljanjem dešavanja na najvećem sajmu autobusa u svijetu – Busworld u belgijskom Briselu. Naša ekipa je bila prisutna i ove godine, a sada su na red došli proizvođači autobusa Ayats, BMC, Geyushi i JBM – još jedna šarena ekipa porijeklom iz Španije, Turske, Egipta i Indije.

Španski proizvođač vozila Ayats poznat je po svojim dvospratnim autobusima za različite namjene na sajmu se predstavio sa dva modela. Izloženi su bili modeli Horizon, ali u različitim konfiguracijama. Prvi je bio nešto kraći međugradski Horizon sa dužinom od 14,4 metara i ukupnim kapacitetom od 89+1+1 i predviđenim mjestom za korisnike invalidskih kolica. Interesantno je da je troosovinski model opremljen Scania šasijom i Euro 6 motorom snage 410 KS, ali sa pogonom na LNG plin (Liquefied Natural Gas). Drugi izloženi model je bio dugačka verzija od 14,8 metara i u full turističkom VIP modu. Autobus je od švicarske kompanije Twiliner koja je predstavila inovativni koncept noćnog autobusa. Strateški partner i investitor je luksemburška kompanija Emile Weber, a linije su počele u septembru od Ciriha do Amsterdama. Shodno konceptu koji predstavljaju ove kompanije, autobus je luksuzno opremljen i ima samo 21 sjedište (u 2+1 rasporedu) plus vozačka posada. Nažalost, autobus je bio zaključan pa nismo mogli da vidimo unutrašnjost, ali ono što smo saznali je da je opremljen Mercedesovim Euro 6 motorom snage 510 KS i Mercedes GO 250-8 mjenjačem, da ima kapacitet od 627 litara te da oprema uključuje toalet, kutinju i svlačionicu. Vani je bio izložen i Ayats Horizon od kompanije Kearneys Coaches.

Baš kao i prošle godine, turski BMC je predstavio četiri vozila, također istih kapaciteta kao i prošli Busworld, ali je ove godine fokus bio većinom na elektriku. Predstavljeni su bili električni modeli Neocity EV dužine 8,5 metara, Procity+EV modeli od 12 i 18 metara te jedini “dizelaš” na njihovom štandu – Procity u izvedbi od 12 metara. Interesantno je da zglobni električni model bio i jedina primjetna novina na njihovom štandu ove godine, ali nije bila i jedina novina. Naime, Procity+EV modeli su imali novi Kiepe eDrive električni pogon, koji prema najavama može osigurati domet od 490 kilometara.

Egispatski Geyushi Automotive Industry se dobro pripremio sa pet modela, u odnosu na tri koliko ih je bilo na Busworld 2023. Izložena su dva Euro 5 turistička autobusa, jedan gradski električni, jedan školski midibus te jedan Euro 6 turistički autobus za kojeg su nam rekli da bi mogao da se nađe u ponudi i za EU tržište. Izloženi su Euro 5 model Luxor M370D na MAN šasiji i motoru čija unutrašnjost izgleda zaista odlično s posebnim naglaskom da je suvozačko sjedište isto kao i putnička. Međutim, finalna obrada vozačevog radnog prostora bi mogla biti malo bolja. Do njega je bio i električni gradski model Eco koji je da kažemo manje-više standard kao i slični “električari” u ponudi, dok je iza njega bio školski midibus Horus, koji je ipak bio tu više da se pokaže da postoji i taj segment u proizvodnji nego da se ponudi za EU tržište. Ipak, zvijezde štanda su bila dva modela Cairo koji su rađeni na Volvo mehanici. Vozilo se nudi na tri Volvo šasije: B8R, B11R i B13R. Vozilo ima aerodinamični prednji dio, potpuno LED vanjska svjetla i panoramske bočne prozore. Autobus nudi do 13 kubnih metara prtljažnog prostora, s pretincima postavljenim iznad osovina radi efikasnosti. Kapacitet putnika je do 51, pored sjedišta vozača i posade, a izloženi modeli su bili u VIP i standardnoj izvedbi sjedišta. Dostupni su u Euro 5 i Euro 6 izvedbi Volvo motora.

Na ovogodišnjem sajmu autobusa Busworld se predstavio i indijski proizvođač JBM. Kompanija simpatičnog imena za naše uslove se predstavila sa jednim modelom – gradskim električnim autobusom Ecolife, koji je bio tu i prošle godine. Međutim, malo smo ostali iznenađeni zbog natpisa na štandu vezanih za bus, pa nismo na kraju bili sigurni da li se izloženo vozilo naziva Ecolife, E12 ili E-Verse… U svakom slučaju vozilo je standardne dvoosovinske izvedbe kapaciteta 31 sjedišta plus vozač i plus prostor za invalidska kolica. Osovine dolaze iz ZF-a, kočioni i sigurnosni sistem iz Wabca dok je projektovano da vozilo ima domet od 300 km na jednom punjenju. Štand je bio prilično informativan s obzirom da su bile dostupne informacije i o ostalim modelima koji su u ponudi uz ovaj izloženi. Za kraj željeli bismo pohvaliti dizajn sistema kamera koji je jedan od boljih i najmanjih koji smo vidjeli, tako da ne narušava cijelokupan izgled vozila, a samim tim i aerodinamiku. Također, obratite pažnju na zadnja svjetla – upravo su ona bila hit cijelog sajma pošto je baš mnogo proizvođača koristila ista u različitim pozicijama, kao što se može vidjeti i kod BMC modela u galeriji ispod.
Prethodni članci objavljeni sa Busworld 2025:
– BHBus.ba na Busworld 2025 – 1. dio



































































































