Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama

Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama


Sedmi dio izvještaja sa Busworld 2025 možemo nazvati kao “Kineska ekipa”, pošto će biti posvećen kineskim proizvođačima autobusa Golden Dragon, Higer, King Long i Zhongtong.

Golden Dragon je stigao u Brisel sa četiri električna vozila: mikrobusom (kombijem) Gecko, kapaciteta šest sjedišta, dva vozila modela Pivot u dvo i troosovinskoj izvedbi namijenjenim norveškom tržištu te troosovinskim autobusom GC15 koji je bio i premijerno prikazan. O najmanjem članu prikazane ekipe ne bismo trošili puno riječi, a gradski modeli Pivot su poznati od ranije. Kako je navedeno, oba modela su za norveško tržište koje je jedno od najboljih za elektromobilnost. Oba vozila su u šemi kompanije X-trafik i sa označenim garažnim brojevima pa pretpostavljamo da su već u aktivnom radu, a da su u Brisel dopremljena samo radi izložbe. Jer u suprotnom bi bilo jako loše, pošto se na izloženom troosovincu na dva mjesta boja već počela ljuštiti, što inače nije dobar znak. Dvoosovinac je bio na vanjskom izložbenom dijelu i nije bio dostupan za demo vožnje.

Ipak, sva pozornost je bila usmjerena na visokopodni električni autobus GC15. Radi se o vozilu dužine 14,8 metara kapaciteta čak 62 putnika. Interesantno je da je reklamiran kao električni turistički autobus, a na letku pored busa je klasifikovan kao Class I/Class II bus. Opremljen je baterijom proizvođača CATL i kažu da na jednom punjenju mogu preći 600 km. Vozilo ima dosta evropskih komponenti, a ni dizajn mu nije loš. Posebno treba pohvaliti diodnu rasvjetu ispod bočnih prozora sa vanjske strane što je svakako lijep dodatak koji sigurno po noći izgleda još ljepše. Nažalost, zbog velike gužve u vozilu, nismo bili u mogućnosti slikati unutrašnjost.

Još jedan kineski proizvođač vozila na kojeg smo se navikli u EU, ali i u BiH je Higer, uz napomenu da je za ovaj Busworld došao sa kompletnom električnom flotom koja se sastojala od četiri vozila koja su izložena na velikom štandu. Na sajmu je bio Higer Azure 12, gradski električni autobus kojeg smo i ranije viđali i izvještavali, ali preostala tri su bile premijere. Busworld Europe 2025 je vidio tri električna modela iz nove V serije — V12E, V12E Pro i V13E — što označava daljnji korak u širenju na evropsko tržište. Razvijana tokom tri godine i prilagođena evropskim standardima, serija ima modularnu arhitekturu, povećani kapacitet prtljaga i napredne kompozitne materijale za poboljšanje servisiranja i efikasnosti. U saradnji sa Scanijom, na njihovom štandu je bio izložen i sada već legendarni model Touring, ali o njemu više kada budemo pisali o Scaniji.

Da li ste znali da je King Long bio prvi proizvođač autobusa iz Kine koji je izlagao na Busworldu? Ove godine je imao zaista upečatljiv nastup, a ne kažemo ovo samo zbog lijepih hostesa na štandu. Busworld je shvaćen najozbiljnije pa su se na štandu našli A02 Autonomous Bus (koji je već u upotrebi na međunarodnom aerodromu Hong Kong i V8 Smart Van. Naravno, oba vozila na električni pogon. Na električni pogon su bila i preostala dva modela – King Long MU12E i King Long MC13E.
King Long MU12E je gradski električni autobus opremljen CATL baterijom od 465,99 kWh i nudi domet do 550 km s maksimalnom brzinom do 90 km/h. King Long navodi da je gradski autobus MU12E sposoban za rad na temperaturama u rasponu od -40°C do 80°C. Vozilo također ima novodizajnirana podijeljena prednja svjetla i USB priključke na svakom sjedištu.

Veliku pozornost izazvao je i turistički električni autobus iz Merry Combo game proizvoda. Za razliku od prošlogodišnjeg IAA sajma u Hanoveru kada je predstavljen dvoosovinski model XMQ6127CYWBEV, na Busworldu je predstavljen troosovinac pojednostavljenog naziva – MC13E. King Long Merry Combo MC13E predstavlja luksuz, snagu i održivost u pokretu. I zaista, vozilo je dizajnirano i opremljeno u impresivnom stilu. Dizajniran je za udobnost na dugim relacijama i za vrhunsko iskustvo putovanja. Kao i sva King Long vozila i MC13E je opremljen CATL-ovim sistemom baterija visoke energije. Za razliku od prošlogodišnjeg dvoosovinca, na ovom troosovincu je urađeno dosta i na izmjeni unutrašnjeg dijela, posebno vozačkog prostora što je za pohvalu.

Na ovogodišnjem sajmu, trend električnih vozila dobio je značajan zamah, pokrećući snažan val zelene transformacije. Kineski brendovi autobusa, kao što se vidi, zajedno su snažno krenuli, predstavljajući vozila u svim segmentima i namjenjena za sve vrste prevoza u cilju globalnog održivog transporta. Tako je Zhongtong zvanično lansirao potpuno električni premium autobus H12E-Plus i potpuno električni gradski autobus N12D (iako na njemu i dalje piše LCK6126EVGS) u evropskoj verziji. Pridružili su im se i drugi novi energetski modeli poput N18 (koji ima malo Neoplanovih tehničkih rješenja) N12 i V7, formirajući komplementarnu i tehnološki sinergističku matricu proizvoda koja pruža ciljanija rješenja za globalni potpuno električni premium putnički prevoz i gradsku javnu mobilnost. Na događaju, pet potpuno električnih modela Zhongtonga privuklo je brojne međunarodne klijente, stručnjake iz industrije i predstavnike medija, koji su se zaustavili da ih izbliza prouče i iskuse iz prve ruke. Nakon lansiranja, Zhongtong H12E-Plus je odmah dobio narudžbu od portugalskog klijenta i to je biti prvi isporučeni autobus ovog modela u Evropi.
Prethodni članci objavljeni sa Busworld 2025:
– BHBus.ba na Busworld 2025 – 1. dio
– BHBus.ba na Busworld 2025 – 2. dio
– BHBus.ba na Busworld 2025 – 3. dio
– BHBus.ba na Busworld 2025 – 4. dio
– BHBus.ba na Busworld 2025 – 5. dio
– BHBus.ba na Busworld 2025 – 6. dio





















































































