BHBus.ba na Busworld 2025 – 10. dio

Za posljednji, jubilarni deseti, članak u serijalu Busworld Europe 2025, odlučili smo se napisati ponešto i o proizvođačima kao što su Altas auto, Aveuro, Cento Group, Erduman, Erener, Ermis Bus, Indcar, Mercus, Renault, Rošero, Tekaydinlar i Tremonia Mobility te Temsa. Pa krenemo u finalni pregled.

Altas auto je predstavio električni autobus Altas Novus druge generacije s povećanim kapacitetom baterije (sa 115 na 126 kWh), produženom 8-godišnjom garancijom na bateriju i snažnijim motorom od 160 kW (Cityline) ili 165 kW (Ecoline). Njihova vozila su u potpunosti u skladu s GSR II i propisima o kibernetičkoj sigurnosti te da je certificiran Evropskim odobrenjem tipa vozila (EWVTA) s CoC dokumentima, što omogućava standardnu ​​registraciju u svim zemljama EU. U saradnji sa Zhongtongom, Altas auto proizvodi i model V7. Od predstavljanja prototipa na Busworldu 2023, inženjeri Altasa su implementirali brojna poboljšanja kako bi vozilo prilagodili evropskim tržišnim standardima. Opremljen je CATL baterijama (sada povećanim sa 140 na 165 kWh), uz 10-godišnju garanciju. Iz ovog V7 modela prodato je preko 100 autobusa u Evropi. Još jedan njihov model, MAN TGE Coach, predstavljen je na MAN-ovom štandu na Busworldu. Ovaj model će se pridružiti MAN-ovoj liniji električnih vozila, a Altas razvija nove projekte, uključujući električne autobuse bazirane na Mercedes eSprinteru za gradske i međugradske linije. Također, o Zhongtongu smo pisali u sedmom dijelu naše reportaže.

Još jedan proizvođač tj. nadograđivač koji ima saradnju sa Zhongtongom je i rumunski Cento Group. Ovaj nadograđivač je poznat isključivo po nadogradnjama na Mercedes Sprinterima, što je bilo i izloženo. Na štandu su bili Sprinteri namjenjeni za gradske operacije, prevoz đaka i radnika do luksuznih izvedbi. A na štandu je bio izložen i Zhongtong N12, te je štand bio zajednički brendiran, ali nismo uspjeli saznati koja je veza ova dva brenda.

Još jedan rumunski predstavnik na ovogodišnjem Busworldu je bio i Aveuro, kompanija koja je u relativno velikom usponu u EU. Na štandu su bili izložena vozila na bazi Mercedes Sprinter i Iveco Daily. Najave kažu da pokreću i proizvodnju električnih minibusa izgrađenih na bazi Ford e-Transit i Mercedes e-Sprinter. Kompanija sa sjedištem u gradu Câmpina osnovana je kao porodični biznis i započela je svoje putovanje 2007. godine. Danas se fabrika prostire na 23.000 kvadratnih metara vanjskog prostora i 8.500 kvadratnih metara unutrašnjeg prostora za proizvodnju i kancelarije, a 32% proizvodnje izvozi, dok preostala većina opslužuje rumunsko tržište.

Kada govorimo o nadograđivačima, moramo spomenuti i “tursku školu”. Naravno, tu prije svega mislimo na Erdumana iz Burse. Kao što je i bilo očekivati – štand je bio pun različitih izvedbi Mercedes Sprintera, ali se našao i poneki Iveco model. Sada su spremni da proizvode i minibuse sa volanom na desnoj strani. Još jedan predstavnik Turske na Busworldu je bio i Erener. Prisutni su bili sa različitim izvedbama svojih modela Efes i Revolution i sigurni smo da su oni koji vole luksuz i bogatije pakete opreme bili oduševljeni sa izloženim vozilima.

Ipak, na nas je najveći dojam od svih turskih izlagača ostavila kompanija Tekaydinlar sa brendom Sambus koja je došla sa pet vozila. Najmanji je bio VIP kombi urađen u Maybach stilu, a prvi red su zauzela još dva modela – Sambus E-Citybus, na bazi VW Craftera, i Sambus Massimo. Malo smo se zadržali oko njega i saznali smo da se za njegovu izgradnju koriste Isuzu, Otokar i Foton šasije, da je vozilo moguće dobiti sa više motora i mjenjača te da ima opciju 25 ili 27+1+1 sjedišta. Vozilo se po želji može unutra opremiti i prilagoditi. U drugom redu su bila dva Sambus Icaro minibusa, koja su pravljena na bazi Mercedes Sprintera 519 CDI. Ne treba napominjati da se radi o vozilima luksuzne opreme i interijera.

Grčki Ermis Bus je također imao zanimljiv štand sa dva vozila, ali za ciljanu klijentelu. Bio je izložen minibus Mercedes Sprinter iz serije 3xx u kompletno luksuznom VIP izdanju, a tu je bio i Tourer HD. Kompanija je osnovana 2020. godine, a kovid je spriječio Tourer HD da debituje na Busworldu, pa je premijera bila tek ove godine. Model se bazira na Atego šasiji i napravljen je u potpunom dogovoru i sa odobrenjem od strane Mercedesa. Može se naručiti sa Mercedesovim motorima snage 231 i 240 KS u kombinaciji sa PowerShift automatskim mjenjačem. Vozilo je dugo devet metara i ovisno od opreme može da bude u kombinaciji 35+1+1 ili 37+1+1 sjedišta.

Španski Indcar je izložio svoja tri vozila – dva na Iveco i jedno na Mercedes bazi. Mercedes je rebrendiran kao Indcar Spica, dok su od Iveca predstavljeni električni gradski model Indcar e-Mobi City i bestseler Indcar Wing. Slovački Rošero je poznat po svojim radovima na Iveco Daily modelima, pa je tako za ovogodišnji Busworld spremio dva modela – prigradsku verziju i full turističku. Renault je imao samostalni štand, ali je na njemu bilo samo jedno vozilo i to Master Citybus E-Tech. Koncept je bio interesantan pošto je nudio do 14 sjedišta proizvođača Kiel i dosta staklenih površina.

Poljski Mercus je također imao prilično veliki štand gdje je izložio svoja gradska, prigradska, turistička i shuttle vozila koja su dostupna i kao dizelske i kao električne varijante. Mogli su se vidjeti Mercedesovi i MANovi modeli, a bili su i jedni od rijetkih koji su javno istakli cijene za izložene modele što je svakako za pohvalu. Svoje mjesto na sajmu je našla i kompanija Tremonia Mobility sa svoja dva gradska električna modela temeljana na Mercedes Sprinteru. Tremonia CITY 75 ELECTRIC je vozilo koje je ponijelo titulu Minibus of the Year 2025, a s obzirom da je Tremonia zapravo nasljednik bivšeg odjela Daimler Buses i EvoBus – Mercedes-Benz Sprinter Minibuses, budućnost izgleda dobro.

I za kraj smo ostavili Temsu, koja je stigla sa ukupno četiri vozila od kojih su dva bile svjetske premijere. Na štandu je bio već dobro poznati model Maraton, u nešto luksuznijoj izvedbi i crnoj boji koja mu je “sjela” odlično. U klasi ispod, bio je izložen model LD SB Plus, sposoban da obavlja međugradske, ali i povremene vanredne vožnje. Prva premijera je bila redizajnirana generacija modela Prestij, o kojoj smo ranije pisali i na našem portalu. Svjetsku premijeru je imao i model Avenue Neo, novi električni gradski autobus dužine devet metara. Vozilo je bazirano na platformi MD9 Electricity (testiranoj na više od pet miliona kilometara u različitim uslovima od sjeverne Evrope do Mediterana, kako su naveli iz Temse). Pokretan elektromotorom TM4 od 265 kW i baterijama hlađenim tečnošću kapaciteta do 384 kWh, autobus može prevesti do 75 putnika i postići domet do 600 kilometara, ovisno o konfiguraciji. Brzo punjenje je moguće za 75 minuta putem DC priključka od 300 kW, a dostupna je i opcija inverznog pantografa.

Nažalost, nismo mogli ni da obiđemo sve proizvođače i izlagače te da prikupimo dovoljno informacija i slika, kao ni da vam predstavimo sav uslikani materijal. Ipak, nadamo se da vam je ovih 10 članaka bilo zanimljivo i da ćemo i u budućnosti biti u prilici da vam donosimo slične izvještaje sa ovakvih događaja. Posljednju fotogaleriju možete pogledati ispod.

Prethodni članci objavljeni sa Busworld 2025:
BHBus.ba na Busworld 2025 – 1. dio
BHBus.ba na Busworld 2025 – 2. dio
BHBus.ba na Busworld 2025 – 3. dio
BHBus.ba na Busworld 2025 – 4. dio
BHBus.ba na Busworld 2025 – 5. dio
BHBus.ba na Busworld 2025 – 6. dio
BHBus.ba na Busworld 2025 – 7. dio
BHBus.ba na Busworld 2025 – 8. dio
BHBus.ba na Busworld 2025 – 9. dio

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 2295