Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama

Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama


Iz BHBus kuhinje danas stiže i šesti nastavak našeg putovanja na Busworld Europe. Na meniju su danas proizvođači: MG, Safra, Škoda, Skyworth i VinFast.

Jedno od iznenađenja, moramo priznati pozitivnih, ovogodišnjeg Busworlda je bio i MG. Nominalno britanski brend, koji je u vlasništvu kineskog SAIC Motorsa, poznat po autima i zadnjih par godina po električnim SUV-ovima iznenadio je predstavljanjem i prvog autobusa. Izbor je bio model iEV12 i odmah po nazivu vidimo da se radi o električnom gradskom autobusu dužine 12 metara. Nismo saznali kakve baterije koriste niti koji je projektovani domet, ali smo saznali da dolazi u dvije izvedbe – sa dvoja ili troja vrata. To znači da kapacitet sjedećih mjesta može biti 37 ili 41 putnik, ovisno od broja vrata. Vozilo je urađeno u kooperaciji sa Shanghai Sunwin Bus Company, a dizajniramo u Evropi što se i vidi, jer je vozilo bilo lijepo i za oko sa futurističkim dizajnom. Unutrašnjost je također lijepo dizajnirana, a pored vozila je bila izložena i još jedna šasija za pokaz, pa čekamo dalje korake ove kompanije i u bus sektoru.

Zagriženi ljubitelji autobusa će se sjetiti francuskog proizvođača Safra, koji je pokušao da se probije u segmentu gradskih autobusa na vodik, ali koji nije uspio. Eh pa, Safra se vratila nakon stečaja i akvizicije od strane kineske kompanije Wanrun Mining Group, mijenjajući brend u Safra New Mobility. Predstavili su svoju obnovljenu industrijsku strategiju i prošireni asortiman proizvoda na sajmu Busworld Europe 2025. Francuski proizvođač, zadržavajući fokus na vodikovu tehnologiju, proširio je svoju ponudu kako bi uključio minibuse i kombije na baterije i električne pogone. Tako je osim modela na vodik HYCITY, na štandu svoje mjesto našao mali električni minibus INYCIA te mikrobus na bazi Sprintera EVANYA. Pratimo i dalje situaciju, da li će imati više sreće sa kineskim vlasnicima ili će stvari opet otići u stečaj.

S obzirom na saradnju sa SOR i Solarisom, od Škode smo ipak očekivali malo više od skromnog štanda i samo jednog vozila. Iz kompanije su naglasili da predstavljaju “potpuno novi 12-metarski električni autobus, dizajniran za gradove spremne za prelazak na električni pogon. Kombinuje standardno punjenje putem utičnice sa posebnim dvopolnim sistemom, što omogućava autobusu da se puni direktno iz postojeće tramvajske ili trolejbuske infrastrukture.” Nama se učinilo da smo već preko ostalih vijesti na portalu vidjeli ovaj model, al hajd… Uglavnom vozilo nudi nudi udobnost, sigurnost i ugodnu vožnju za putnike te je jednostavan korak ka održivoj mobilnosti. Poručili su da je domet vozila do 300 km na jednom punjenju.

Još jedan novi proizvođač sa kojim smo se po prvi put uživo sreli je kineski Skyworth. Za ovu kompaniju se navodi da ima sjedište u Nanjingu te da se bavi proizvodnjom i prodajom televizora i drugih audio-vizuelnih proizvoda. A evo imaju i autobuse. I kamione. I kombije… Između ostalog. Uglavnom, na štandu su imali dva kombija, jedan mikrobus (električni naravno) Urban Elf i jedan klasični gradski (ponovo električni) autobus – NJL6128BEV. Čisto da se podsjetimo da kinezi još prave autobuse sa duuugačkim imenima k'o duuugački ponedjeljak. Mikrobus nas nije nešto oduševio, ali da spomenemo da ima CATL baterije, ukupan kapacitet od 19 putnika, futuristički izgled i ovisno od dvije baterije u ponudi – domet od 402 i 490 km.

S druge strane, gradski autobus je već ozbiljnija priča. Odličan dizajn koji nimalo ne zaostaje za evropskim vozilima pruža kapacitet do 99 putnika u opciji sa dvoja vrata i do 77 u opciji sa troja vrata. U ponudi su dvije baterije i bili su iskreni pa su napisali da je sa baterijom od 465,99 kWh domet 440 km, ako vozite bez klime, a 351 km ako vozite sa upaljenom klimom. Ako se odlučite za jaču bateriju od 528,13 kWh i vožnju sa upaljenim klima uređajem možete preći 395 km, a bez klime čak 495. Pošteno, nema šta.

U julu smo najavili da vijetnamski VinFast ulazi na evropsko tržište i da će se pojaviti na Busworldu. Sa velikom pažnjom smo ispratili i njihov štand te izložene autobuse. VinFast je na sajmu Busworld Europe 2025 lansirao svoje prve električne autobuse za Evropu, EB8 i EB12, čime je obilježio svoj ulazak na evropsko tržište javnog prevoza. Oba modela se oslanjaju na VinFastovo iskustvo u Vijetnamu, gdje je već u upotrebi preko 300 električnih autobusa, a proizvodit će se u njihovom pogonu u Vijetnamu sa 1.500-2.000 jedinica godišnje, a prodavati preko kompanije u Holandiji.

EB12, dužine 12,1 metara, dostupan je za narudžbu odmah, nudi 250 kW, bateriju od 422 kWh, domet preko 400 km, brzo punjenje, puni ADAS sistem i prostor za 90 putnika. Dizajn vozila je prilično dobar sa stiliziranim slovom V na prednjoj maski. Sjećate se kad smo vam rekli da zapamtite one zadnje štopke, koje koristi veliki broj proizvođača? E pa zapamtite i ova LED prednja svjetla sa EB12, jer su i ona bila zastupljena kod baš mnogo modela (neka su bila stavljena dijagonalno, neka horizontalno, a neka vertikalno. Kod nekih tri komada dioda, kod nekih 5, a kod nekih i više.). EB8, dužine 8,6 metara, namijenjen je užim linijama, sa 200 kW, baterijom od 359 kWh, dometom preko 290 km i prostorom za 60 putnika, ali nam je izgledao nekako jajasto i nedovršeno. Oba modela imaju pune sigurnosne i klimatske sisteme i podržani su 5-godišnjom garancijom bez ograničenja kilometraže.
Prethodni članci objavljeni sa Busworld 2025:
– BHBus.ba na Busworld 2025 – 1. dio
– BHBus.ba na Busworld 2025 – 2. dio
– BHBus.ba na Busworld 2025 – 3. dio
– BHBus.ba na Busworld 2025 – 4. dio
– BHBus.ba na Busworld 2025 – 5. dio


































