Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama

Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama



Jučer je u Setriom centru za korisnike u Neu Ulmu izvršena primopredaja Setre 517 HDH NextGen sa sistemom kamera i koja ispunjava GSR2 propise kompaniji Livno bus. Navikli smo da nas ova kompanija oduševljava sa svojim vozilima koja često nose epitete „prvih“, pa ni ovo nije izuzetak. Samo da napišemo – prva sa sistemom kamera, prva sa GSR2 opremom, prva 517-ka Top Class nove generacije u BiH i na Balkanu sa ovom opremom, prva u ovoj boji… Svečanoj isporuci vozila su prisustvovali partneri, prijatelji i vozači ove kompanije koji su uveličali ovaj značajan događaj kako za kompaniju Livno bus, ali tako i za cijelu autobusku scenu u Bosni i Hercegovini. Zanimljivo je i da je ekipa na primopredaju novog autobusa stigla sa Setrom 516 HDH, koju će nova 517-ka da zamjeni pa je i taj susret bio pun simbolike.

U dosadašnjem radu koji traje preko 15 godina, nikad nismo iskoristili termin „babaroga“ za autobus. Taj termin je bliži kolegama iz kamionskog sektora, ali sada je došlo vrijeme da ga iskoristimo, jer drugog termina nema – autobus je zaista babaroga i zaista ostavlja bez daha. Impresivna Kraljica je duga 14,2 metara i to je najduže za ovu klasu i izvedbu na tri osovine za vozila iz Setrine kuće. Naravno, opremljena je Mercedes OM471 Euro 6E motorom koji isporučuje 375 kW/510 KS. Motor je uparen sa Mercedesovim GO 250-8 automatskim mjenjačem uz Voith hidrodinamički retarder. Ovakva kombinacija bi trebala osigurati efikasnu i udobnu vožnju na sreću i zadovoljstvo putnika, ali i vlasnika, pošto ova generacija donosi i značajnu uštedu u potrošnji goriva.

Autobus je u potpunosti dizajniran od strane vlasnika sve do u sitne detalje, baš kako je to slučaj sa svakim vozilom ove kompanije. Nova Setra je naručena u tamnosivoj metalik boji, a po dolasku novoj kući slijedi i potpuno brendiranje u već prepoznatljive boje i motive. Tu je i karakteristična bočna hromirana linija, poznata kao “La Linea”, koju nadopunjuju hromirani veliki logo Setra sa obje strane i na prednjoj maski. Osnivač Setre, Karl Kässbohrer, nije zaboravljen pa se njegovo prepoznatljivo K nalazi na felgama, prednjoj maski i volanu. Vozilo je opremljeno i sa prednjim displejem, koji će biti programiran po dolasku kući. Displej se nalazi iza prednjeg vjetrobranskog stakla koje je grijano i sa zaštitnom folijom.

Ono što je još uočljivo na prvu je i nedostatak klasičnih retrovizora koji su zamjenjeni sistemom kamera. Vanjski izgled dodatno uljepšavaju i aluminijumske felge visokog sjaja na kojim se nalaze Continental gume u dimenziji 295/80 R22,5. Ukupni kapacitet rezervoara za dizel iznosi čak 830 litara! Veliki autobus sa sobom donosi i veliki prtljažni kapacitet. Osim stadnardnog prostora za prtljag u unutrašnjosti i između osovina, prostor za prtljag se nalazi i iznad prve osovine sa obje strane, čineći ukupan kapacitet prtljaga fantastičnih 13,9 m3. Za svaki slučaj, pozadi se nalaze i nosači za skibox, za koji vjerujemo neće biti potrebe. Prtljažni poklopci su sa paralelnim otvaranjem, a prtljažni prostor je osvjetljen. Sva rasvjeta na vozilu je u LED izvedbi uključujući i bočna gabaritna svjetla, dodatnu krovnu rasvjetu i krovno osvjetljenje na kraju vozila sa obje strane.

Aktivni i pasivni sistemi su također state-of-the-art, a čine ih ESP i ASR, BAS (Brake Assist), TPM (praćenje pritiska u gumama), elektronska parkirna kočnica, HOLD funkcija (pomoć pri kretanju na uzbrdici), automatski sistem za gašenje požara u vozilu, upozorenje na frontalni sudar, ABA 6 (Active Brake Assist), adaptivni tempomat, sistem za praćenje kolovozne trake, sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova kao i sistemi za automatsko kočenje, otkrivanje pješaka i biciklista u mrtvom uglu i još mnogo mnogo toga. Pored kamera umjesto retrovizora, vozilo je opremljeno sa još par kamera kao što su video kamera za praćenje drugih vrata i za vožnju unazad od 360 stepeni.
Vozači će vožnje obavljati na ugodnom rotirajućem Grammer Linea/Turea sjedištu, gdje je lumbalni jastuk podesiv te koje posjeduje pojas u tri tačke vezanja, naslone za ruke sa obje strane, mikrofon, a ima i opciju grijanja. Na raspolaganju će mu biti multifunkcionalni volan presvučen kožom, utičnica od 230 V, navigacija i sef u stepenicama. Preko puta vozača se nalazi duplo suvozačko sjedište u kombinaciji kože i tkanine. Opremljeno je sa sigurnosnim pojasevima i naslonima za ruke te je, baš kao i vozačko, prilagođeno u potpunosti dezenom ostalim sjedištima. Vozačka posada će se moći odmoriti u prostoru koji se nalazi iza drugih vrata, a koji je opremljen sa dušekom, interfonom, grijanjem i klimom te utičnicom od 230 V.

Ukupni kapacitet vozila je 58+2+1 sjedišta. Putnička sjedišta su Setra Voyage Ambassador prilagođena bojama kompanije i u kombinaciji kože i tkanine. Na sredini naslona se nalazi Setra logo, a kožni naslon za glavu je jako komforan i podesiv – na izvlačenje. Sjedišta su opremljena svim značajkama da pruže komfornu vožnju bez obzira na dužinu relacije. Iznad sjedišta se nalazi servisni set sa svjetlom i puhaljkama za zrak. Svjetla za čitanje su također u LED izvedbi, a luskuz se ogleda i u dekorativnim elementima između servisnih setova koji su u imitaciji kože i sa ukrasnim šavom. Kada smo spomenuli rasvjetu, vrijedi istaći da je ambijentalno osvjetljenje također u LED tehnologiji i u 12 dostupnih boja.
Ono što izdvaja ovaj autobus, a što će doprinijeti ukupnom pozitivnom iskustvu putovanja je i stakleni panoramski krov cijelom dužinom vozila. Zabavu tokom putovanja osigurat će Bosch COACH infotainment sistem koji sadrži radio, Bluetooth i navigaciju uz dva LCD monitora veličine 21.5 inča koji su elektro preklopni. Sistem ima opciju prikaza navigacione mape na monitorima u putničkom prostoru kao i puta ispred vozila zahvaljujući prednjoj kameri. Svaki red sjedišta je opremljen po jednom 230 V utičnicom koja se nalazi ispod prozora te duplim USB priključkom ispod sjedišta.

Od ostale opreme možemo spomenuti još bezični mikrofon, sisteme klime i grijanja, toalet, kafe kuhinju kod drugih vrata sa aparatom za kafu, sudoperom i ormarićem, dva frižidera te pod u imitaciji parketa čiji je centralni dio prekriven tepihom.
Ekipa portala BHBus.ba se zahvaljuje kompaniji Livno bus na pozivu da isprati jedan ovakav autobus direktno u fabrici te im želi puno sreće, uspješno pređenih kilometara te prevezenih putnika sa novim vozilom. Također, ovom prilikom najavljujemo da uskoro stiže i potpuno nova custom-made Setra 531 DT, ali to je već neka druga priča i o tome ćete uskoro moći pročitati više.



































































































