Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama

Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama


Došlo smo do četvrtog članka našeg serijala Busworld 2025 u kojem ćemo da predstavimo vozila i novitete iz kompanija Ankai bus, Beulas, BYD, HESS, Iveco i Solarisa. Pa da krenemo redom i po alfabetu.
Kineski proizvođač autobusa Ankai je ove godine imao dosta skroman štand sa samo dva vozila, ali su oba vozila bila svjetske premijere. Oba vozila su na električni pogon i radi se o malom modelu E60 te unaprijeđenoj verziji dvospratnog autobusa za razgledanje grada E12S. Dizajn mikrobusa E60 se fokusira na strukturnu čvrstoću, sigurnosne sisteme i modularnu prilagodljivost. Vozačka kabina ima integriranu digitalnu instrument tablu i veliki ekran u kokpitu, nudeći ažurirani operativni interfejs. Model E12S je električni dvospratni autobus sa otvorenim krovom četvrte generacije. Vozilo uključuje ključna unapređenja, uključujući produženo međuosovinsko rastojanje koje omogućava 50 sjedišta na gornjoj palubi i 23 sjedišta na donjoj palubi. Interesantno je da su oba vozila našla svoje kupce nakon sajma u Francuskoj te da će Ankai probati napraviti proboj na evropsko tržište nudeći vozila pod brendom Urbaneo.

Sljedeći na listi je španski proizvođač vozila Beulas koji se ove godine predstavio sa tri vozila, a postavka je bila ista kao i na Busworld 2023 – Jewel, Glory i Cygnus. Svi modeli donijeli su neka značajna unaprijeđenja, koja je prije svega ogledaju u nedostatku klasičnih retrovizora. Predstavljeni dvospratni Jewel je bio na Scania šasiji i konfigurisan sa 82 sjedišta + vozač + suvozač. Vozilo je dužine 14,1 metar i za tu dužinu ima odličan kapacitet, ali je prtljažni prostor ono što je veliki plus. Naime, vozilo ima toliki prtljažni prostor da se kroz bočna vrata komotno može ući unutar prtljažnog prostora ili prevedeno u brojke – 13,13 m3. Od ostale opreme su tu još toalet, kuhinja, klima, dodatno grijanje i frižider. Model Glory predstavlja kategoriju tzv. “jedan i po spratni autobus” ili overdeker, gdje je vozač fizički odvojen od ostatka putničkog prostora. Konkurencija u ovom segmentu nije velika pa Beulas ovdje stoji prilično dobro. Predstavljeno vozilo je ukrajinskog prevoznika KLR bus i ima dužinu od 14,98 metara i ima MAN šasiju. Zahvaljujući izvedbi, ima kapacitet od 62+2+1 sjedišta uz napomenu da se dio iznad vozačke posade odlikuje VIP sjedištima. Najmanji model na štandu je bio Cygnus, koji je za razliku od prošlog sajma i dužine 10,5 metara, sada bio 9,8 metara dužine. Zajednička je ostala Scania šasija i motor, ali je kapacitet sjedišta povećan pa iznosi 39+1+1. Vrijedi istaći i da je ponio titulu španskog midibusa godine za 2025.

BYD predstavlja najvećeg proizvođača električnih vozila na svijetu i autobusi zauzimaju značajan udio u prodaji i izvozu. Predstavili su se na velikom štandu sa pet električnih vozila i jednom šasijom, a nisu izostale ni premijere. Izloženi su bili solo električni autobusi B12, B12.b LE (Low Entry) i B13.b LE, zglobni električni autobus B18.b i jako zanimljivi međugradski električni autobus B12.b HF (High Floor). Spomenuta šasija je bila predstavljena sa Blade Battery sistemom baterija koje su integrisane u pod, na ovoj šasiji će biti dizajniran budući međugradski autobus sa prtljažnim kapacitetom od 5,7 m³.

Švicarski HESS koji se bavi proizvodnjom trolejbusa na baterije i klasičnih trolejbusa se predstavio sa dva modela – kraćim solo eBus Plus (lighTram® 10 Plug) i zglobnim eBus Plus (lighTram® 19). Štand je bio ukrašen minimalistički, ali sa ljubaznim osobljem koje je imalo odgovore na sva pitanja, kao i brošure koje pokazuju više ifnormacija o samim vozilima.

Za ovogodišnji Busworld Iveco je spremio ozbiljnu ekipu koju je činilo šest autobusa na štandu te tri vozila vani koja su bila kao test/demo vozila. Na štandu su se našli Evadys, G-Way CNG, E-Way, eDaily te električni Crossway LE i Crossway Elec dok su vani bili Iveco Daily u prigradskoj dizel izvedbi, električni Iveco E-Way i Iveco Crossway LE. Predstavljeni Evadys je bio u međugradskoj izvedbi i sa čak 63 sjedišta, G-Way je predstavljen sa pogonom na bio CNG plin i nudit će se u dvije verzije – 9.5 i 10.7 metara. Popularni kombi Daily je predstavljen sa pogonom na struju i domaćim FPT električnim motorom, a interesantno je da se može ponuditi sa ovim pogonom i kapacitetom od čak 27 putnika. E-Way model je već viđen prošle godine, kao i Crossway LE, međutim novost je Crossway Elec u class 2 izvedbi i sa odličnim kapacitetom sjedišta od 55 i 59 sjedišta, ovisno od opreme.

Iako nije imao brojnu postavu – samo tri vozila na štandu – poljski proizvođač Solaris Bus & Coach ipak nije prošao nezapaženo. Naglasak je ponovo bio na elektrici i vodiku, a igrali su na sigurno pa su bili izloženi bestseleri – električni solo Urbino 12 Electric i zglobni Urbino 18 Hydrogen na vodik. Svjetsku premijeru je imao i Urbino 10.5 Electric, čime je električna gama kompletirana od 9 do 24 metra, tako da je Solaris sada jedini proizvođač električnih autobusa koji u ponudi ima ovako širok raspon vozila. Također, na press konferenciji spomenuti su zaključeni poslovi čije se isporuke čekaju, a jedna od njih je i Sarajevo za trolejbuse, te je najavljen električni međugradski autobus koji je u procesu razvoja.
Prethodni članci objavljeni sa Busworld 2025:
– BHBus.ba na Busworld 2025 – 1. dio
– BHBus.ba na Busworld 2025 – 2. dio
– BHBus.ba na Busworld 2025 – 3. dio































































































