Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
CET 2015: Iveco Magelys
Za kraj ovog serijala članaka smo ostavili ono najbolje – a to je Autobus godine: Iveco Magelys. Istina je da Ivecov proizvod nije potpuno novi model, jer njegov izgled potiče od 2007. godine, ali je uvođenjem Euro 6 norme i potpunog spajanja Irisbusa sa Ivecom, dizajn temeljito obnovljen. Osim novih Euro 6 motora, uvedena su i određena aerodinamična poboljšanja, modernizirana instument tabla te ugrađeni kvalitetniji materijali u unutrašnjosti.Promjene izvana više su kozmetičke prirode, a autobus je i dalje veoma prepoznatljiv sa aerodinamično oblikovanim prednjim krajem. Magelys jedini koristi pogonski agregat bez povrata ispušnih plinova (EGR), umjesto kojeg ima visoko učinkoviti SCR sistem, što je rješenje koje rezultira jednostavnijom konstrukcijom motora i manjom potrošnjom goriva. Zbog izrazito “dugačkog” prijenosa Iveco je bio sporiji u ubrzanju, ali je osiguravao dobru ekonomičnost pri putnoj brzini vožnje.Putnički prostor nudi veoma ugodan ambijent sa svijetlim interijerima, zahvaljujući dodatnim staklima na gornjem bočnom djelu, koja se djelomično pružaju prema krovu. Putnici tako imaju dobar pogled na okolicu, što je svakako dobrodošlo pri obilasku gradova.Testni autobus je opremljen rampom za invalidska kolica, koja se nalazi iza prednje osovine (koja se može složiti i spremiti u donji prtljažni prostor) i dodatnim bočnim vratima za ulazak invalida u putnički prostor. U prostoru predviđenim za invalidska kolica je inače stol koji se, kada je to potrebno, može sklopiti.
Tehničke karakteristike – Iveco Magelys
Pogon: 6-cilindrični turbo motor, Euro 6, tip Iveco Cursor 9. Zapremina motora 8,7 litara, snaga 294 kW (400 KS) pri 2200 o/min, najveći okretni moment 1700 Nm pri 1250 o/min
Dimenzije: 12 200/2550/3620 mm, međuosov. razmak 6321 mm, krug okretanja 10 771 mm. Ukupna dozvoljena masa 18 000 kg, kapacitet 53+1+1, rezervoar goriva 420 l, rezervoar za AdBlue 80 l
Prenos snage: Pogon na zadnje točkove, automatski mjenjač sa 12 brzina ZF AS-Tronic
Ovjes i kočnica: Zračni ovjes sa regulacijom visine. Na prednjoj osovini dva zračna jastuka, na pogonskoj osovini četiri zračna jastuka. Disk kočnice na svim točkovima, BAS, EBS, ABS, ESP i ASR. Motorna kočnica i hidraulični retarder
izvor: kamion & bus