Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama

Vozni park Barcelona City Toura bit će 100% električni do 2029. godine
Metropolitansko područje Barcelone (Área Metropolitana de Barcelona – AMB) je vlasnik turističke usluge Barcelona City Tour kojom upravlja zajedničko preduzeće Julià-Moventis. Među raznim odgovornostima AMB-a su transport i mobilnost i uspješno obavlja gradski prevoz u 36 opština, u saradnji sa raznim operaterima. Pored toga, upravljaju i sa transferima od/do aerodroma i turističkim obilascima grada.
Dvije turističke linije obavljaju Barcelona Bus Turístic, kojim direktno upravlja TMB i Barcelona City Tour, kojim indirektno upravlja koncesija, dodijeljena zajedničkom preduzeću Julià-Moventis. Nova koncesija za ovu uslugu traje 12 godina. Počela je s radom u martu 2025. i ističe 2037. godine. Nudi dvije linije: zelenu i narandžastu. Ovo razlikuje njene itinerare od druge dvije koje upravlja TMB (plava i crvena ruta).
U skladu s planom obnove voznog parka AMB-a vozilima s nultom ili niskom emisijom, turističku uslugu će pružati i električni dvospratni autobusi s otvorenim krovom. Prvih 15 je trenutno u opticaju. Svi su proizvedeni u Španiji. To su 12-metarski modeli UNVI e-i23 DD Electric Open Top s do 75 sjedišta i 13-metarski modeli Ayats Bravo I R City Electric s do 83 sjedišta. Domet ovih električnih autobusa dostiže 135 km, što je približno 12,5 sati rada. Punjenje će biti preko noći u depou, gdje će biti ukupno 22 dvostruke stanice za punjenje, pogodne za punjenje dva vozila. Trenutno je instalirano osam dvostrukih punjača. Punjenje traje približno 3 ili 4 sata. Također koriste inteligentni sistem punjenja za optimizaciju punjenja. Trenutno su u radu 33 vozila, a plan je da do 2029. godine sva vozila za ovaj prevoz budu na električni pogon. To znači da će se neelektrični autobusi postepeno ukidati.
Carlos Cordón Núñez, gradonačelnik Cerdanyola del Vallès i potpredsjednik za mobilnost, transport i održivost AMB-a, naglasio je fundamentalni značaj javno-privatne saradnje i naznačio je da su brojke potražnje za turističkim autobusima iz 2019. godine, prije pandemije, već bile izjednačene onoj iz 2023. godine, pa čak i poboljšane u 2024. godini, te da je to zahvaljujući “sjajnom timu koji stoji iza toga i radi na garantovanju odlične usluge”. Svake godine, Barcelona City Tour registruje više od 800.000 karata i više od 3 miliona putovanja.
„Iskustvo putovanja ne počinje u autobusu, već na stanici, pa čak i prije“, rekao je Carlos Cordón Núñez. Zajedničko preduzeće je implementiralo poboljšanja u metodama prodaje karata unaprijed, kao i nove sisteme kontrole pristupa, automatsko brojanje putnika i video nadzor, kao i indukcijsku petlju za osobe oštećenog sluha i CyberPass, koji slijepe osobe mogu aktivirati daljinskim upravljačem kako bi dobile informacije o liniji na svojim stanicama. Pored besplatnog Wi-Fi-ja za putnike i USB priključaka za punjenje uređaja, vozila imaju sistem audio vodiča na 16 jezika i mogućnost odabira personaliziranih objašnjenja za putnike u svojoj aplikaciji, što im omogućava da odaberu preferencije za informacije kao što su historijske, umjetničke ili sportske informacije. Trenutno se razvija i poseban audio vodič za djecu.
Ova flota će uštedjeti 600 tona emisije CO2 godišnje sa sadašnjih 15 autobusa, a to će se umnožiti dolaskom preostalih jedinica.