Solaris Bus & Coach: Produženje radnog vijeka iskorištenih baterija sa autobusa

Share your love

Konzorcij kojeg čine Solaris Bus & Coach, Impact Clean Power Technology i Tauron Polska Energia će sprovesti projekat nazvan “Second Life ESS” (Drugi život baterija) s ciljem stvaranja prototipa sistema za skladištenje električne energije (ESS – Energy Storage System) koji koristi baterije povučene iz upotrebe. Ovaj projekat sufinansira poljski nacionalni centar za istraživanje (NCBiR).

Naime, Solaris je predstavio svoje prve električne autobuse 2011. godine i od tada je proljski proizvođač prodao veliki broj ovakvih vozila različitih izvedbi u 18 zemalja. Prva od tada isporučenih vozila prešla su do sada više od pola miliona kilometara. To znači da će kod nekih od njih biti potrebno zamjeniti baterije. “Vremenom, i kao rezultat rada, baterije troše svoj kapacitet. Jednostavnije rečeno, kada kapacitet baterije opadne ispod 80% prvobitnog nominalnog kapaciteta, može se pretpostaviti da je baterija došla do kraja svoj radnog vijeka. Međutim, takve baterije se i dalje mogu koristiti kao izvrstan oblik skladištenja električne energije za stacionarnu primjenu. Otuda ideja za projekat ‘drugog vijeka’ trajanja baterija, koji ćemo sprovesti u saradnji sa Tauronom i Impactom”, objasnio je Lukasz Chelchowaki, direktor razvojnog odjeljenja u Solarisu.

Cilj projekta je korištenje Li-Ion baterija, čiji parametri više nisu optimalni za napajanje vozila. Zahvaljujući njihovoj integraciji u sisteme za skladištenje energije, mogle bi dobiti “drugi život”. Tako se produžava radni ciklus baterija koje se ne bacaju, već se ponovo koriste. Sistem za skladištenje, napravljen od korištenih baterija, predstavlja važnu komponentu moderne mreže, kombinujući proizvodnu energiju iz konvencionalnih i obnovljivih izvora, sa skladištenjem i snabdijevanjem krajnjeg kupca. Štaviše, moderna rješenja za skladištenje baterija osiguravaju sigurnost mreže, uz stalno povećanje udjela obnovljivih izvora energije. Također, na taj način se povećava kvalitet isporučene električne energije i podržava razvoj mikromreža. Istraživački projekat je usmjeren na razvoj  prototipa sistema za skladištenje energije i trebao bi biti završen tokom 2022. godine.

Solaris će u sklopu projekta osigurati baterije nominalnog kapaciteta od 160 kWh za izgradnju sistemskog prototipa. Te baterije su se ranije koristile u električnim autobusima javnog prevoznika PKM Jaworzno, koji je jedan od lidera na polju elektromobilnosti, a koji će uskoro u svom voznom parku imati 80% električnih vozila.

izvor:proauto.ba

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1929