Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
Panturist je u procesu preuzimanja riječkog Autotransa
Član Uprave Autotransa Igor Krmpotić potvrdio je da postupak preuzimanja u kojem osječki autobuski prevoznik Arriva preuzima riječki Autotrans traje, navodeći da je riječ o udjelu većem od 75 posto te da se završetak preuzimanja očekuje do kraja augusta.Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) objavila je da Arriva preuzima Autotrans sa sjedištem u Cresu te da je odobrila njihovu koncentraciju, nakon koje će Arriva imati tržišni udjel između 20 i 25 posto i upravljati sa 16 autobuskih stanica. Riječ je o koncentraciji na tržištu javnog linijskog prevoza putnika na županijskim i međužupanijskim linijama u Hrvatskoj i na međunarodnim linijama iz Hrvatske.
Kako navode iz agencije, osnovna djelatnost Arrive, uglavnom putem Panturista, poduzetnika pod njezinom kontrolom, je pružanje usluga autobuskog putničkog prevoza, a društvo se bavi turističkim uslugama turoperatora i putničke agencije te upravlja stanicom u Đakovu. Neizravnu kontrolu nad Arrivom putem više poduzetnika ostvaruje Deutsche Bahn iz Berlina. Arriva ima mrežu od preko 300 pojedinačnih linija u domaćem prevozu i redovne međunarodne linije.
Autotrans grupa sa sjedištem u Cresu je, pak, vodeći tržišni takmac u autobuskom prevozu u Hrvatskoj koji ima mrežu od preko 500 pojedinačnih linija u domaćem prevozu na cijelom hrvatskom tržištu te linije u međunarodnom prevozu, a uz to pruža usluge putničke agencije i usluge na 15 vlastitih autobuskih stanica.
AZTN je ocijenio da koncentracija neće imati značajnog učinka na tržištu javnog linijskog prevoza. Nakon koncentracije, Arriva će imati tržišni udjel između 20 i 25 posto, a zbog pritiska ostalih tržišnih takmaca neće doći do značajnog uticaja na tržišno natjecanje na unutarnjem i međunarodnom saobraćaju. Uz to, postiže se bolja pokrivenost cijelog hrvatskog tržišta te se optimiziraju vozni redovi i poslovanje, što utiče na zadržavanje sadašnje razine cijena. Neće doći ni do značajnog ukidanja pojedinih linija, osobito onih od važnosti za lokalnu zajednicu, naveli su iz agencije.
Iz agencije ocjenjuju da koncentracija neće imati značajnijih učinaka ni na tržištu obavljanja staničnih djelatnosti, iako će Arriva upravljati sa 16 stanica. To je područje, kažu, regulirano posebnim propisima u skladu s kojima je svaka autobuska stanica dužna jednako pružati usluge svim prevoznicima. Cjenovnike autobuskih usluga, ovisno o kategoriji autobuske stanice, usklađuje i potvrđuje Hrvatska gospodarska komora. Mjerila kategorizacije utvrđuje ministarstvo mjerodavno za saobraćaj, a odluku o kategorizaciji donosi ured državne uprave.
Na objavljeni javni poziv za podnošenje mišljenja i primjedbi na koncentraciju, AZTN nije zaprimio nijednu reakciju te je koncentraciju ocijenio dopuštenom na prvoj razini.
izvor:novo.hr