Mercedes eCitaro “elektrifikuje” evropske prevoznike

Prvi serijski proizvedeni Mercedes eCitaro autobusi sa električnim pogonom na baterije su već nekoliko sedmica u radu u javnom prevozu Hamburga i Heidelberga. U idućih nekoliko sedmica će se na njemačkim ulicama naći još više električnih autobusa, a narudžbe stižu i iz susjednih evropskih zemalja. Daimler Buses divizija kaže da se proizvodnja eCitara odvija redovno i da je fabrika autobusa u Mannheimu spremna za isporuke. Sve u svemu, još uvijek ne postoji univerzalna potražnja za električnim autobusima, a to se može ogledati u činjenici da je prebacivanje konvencionalnog voznog parka na električni pogon i osiguranje potrebne infrastrukture ipak složenije nego što je planirano.

Istovremeno sa isporukama u Nemačkoj, za nekoliko dana novi eCitaro autobusi voziće se i u Luksemburgu, Francuskoj i Poljskoj. Tamo će biti na svojevrsnim testiranjima u lokalnim kompnijama i na lokalnim linijama kako bi se uvjerili u njegove kvalitete i prikladnosti za svakodnevnu upotrebu.

Glavna prednost električnih autobusa je što ne ispuštaju štetne čestice u vazduh i gotovo da ne proizvode buku. To su aspekti koji su trenutno od velike važnosti za razvoj planiranja čistog vazduha u mnogim gradovima i regionima. S druge strane, za transportne operatere je potrebno mnogo vremena i novca da se prebace na električne autobuse i neophodnu infrastrukturu. Sama tehnologija električnog autobusa je vrlo skupa i infrastruktura mora biti dizajnirana tako da odgovara lokalnoj situaciji i zahtjevima, kao što su stanice za punjenje, oprema za radionice, kvalifikacija osoblja itd. Stoga Daimler Buses – jedan od najiskusnijih i najjačih partnera autobuskih operatera – podržavaju prevoznike sa svojim eMobility Consultingom i Omniplusom nudeći individualne savjete, usluge i obuku za kompanije koje vrše promjene flote. Električni autobus mora kombinirati operativnu sigurnost, dostupnost u dnevnoj rutini i sigurnost vožnje vozila serijske proizvodnje s novim zahtjevima za emisije.

Mercedes eCitaro nije proizveden u prototipskoj radionici, već na istoj proizvodnoj liniji kao i svi ostali gradski autobusi u pogonu u Mannheimu i time je postigao standard proizvodnje. Razlika leži prvenstveno u tehnologiji pogona. Električni Citaro autobusi koji će biti dostupni za testiranje u evropskim gradovima opremljeni su sa deset baterijskih paketa i ukupnim kapacitetom od 243 kWh, kao i električnim motorima postavljenim blizu glavčine točkova. Autobusi će osiguravati minimalnu potrošnju energije, a time i najveću učinkovitost i maksimalni raspon.

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1923