Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama

Glavne vijesti sa Mobility Move 2025: Hyundai H2 autobus i MCV 10-metarski model. I više!
Mobility Move 2025 počeo je 1. aprila u Berlinu, okupljajući 1.500 učesnika i 100 izlagača koji će istražiti budućnost javnog prevoza. Sa jakim fokusom na autonomnu vožnju, digitalizaciju, izazove radne snage i infrastrukturu, ovogodišnji događaj postavlja teren za velike transformacije u mobilnosti. Među najvažnijim stvarima su najnovije inovacije proizvođača autobusa (20 vozila je izloženo u Hotelu Estrel), rastuća uloga vodikove i električne tehnologije, te promjene u tržišnim strategijama.
Arthur Bus predstavlja (ponovo) svoj 12-metarski autobus dok prolazi kroz tranziciju liderstva, signalizirajući evoluciju strategije i pozicioniranja proizvoda. Sigma 7 kompanije Wisdom, koja sada nosi sopstveni brend umesto Mellorovog, distribuira Jebsen & Jessen. Faceliftovana verzija je već dostupna, dok se potpuno nova platforma očekuje uskoro. Isti diler predstavlja i Irizar e-mobility, koji predstavlja svoj ie autobus od 18 metara. BYD izlaže svoju B12 platformu koja sadrži tehnologiju blade baterije integrisanu u šasiju.
Hyundaijev 12-metarski autobus sa gorivnim ćelijama privlači pažnju svojom sposobnošću da radi sa vodikom od 350 i 700 bara. To je glavna vijest na sajmu. Vozilo, razvijeno u saradnji sa slovenskim proizvođačem TAM-om, u trogodišnjem probnom periodu predstavlja Wiener Linien. Posebno je i što prvi ima evropsku tehnologiju skladištenja vodika od 700 bara.
Solaris prikazuje Urbino 12 Electric, koji integriše modularni pogonski sistem dizajniran za operativnu fleksibilnost. VDL donosi novu generaciju Citee u verziji od 18 metara, dok Ebusco predstavlja svoj 3.0 model. Specijalista za minibuse iz Dortmunda Tremonia ponovo predstavlja svoj City 75 električni minibus, koji je i nosioc titule Minibus godine 2025.
Još jedna novost stiže iz MCV-a: sada je 12-metarski C 127 EV za njemačko tržište dostupan i u verziji od 10 metara. Glavna razlika je jedno pakovanje baterija manje – od strane Forsee Power – ovdje iznosi 385 kWh.
Iveco Bus predstavlja Crossway LE Elec u klasi II. MAN je donio svoj Lion's City E. Karsan demonstrira e-Atak, autonomni električni autobus srednje veličine koji je usklađen s kretanjem industrije prema SAE Level 4 automatizaciji. Otokar predstavlja novu generaciju e-Kent C, koja uključuje adaptacije za usklađenost s Općom sigurnosnom uredbom 2 (GSR2). Na kraju, ali ne i najmanje važno, Daimler Buses koristi priliku Mobility Move da ponovo prikaže eCitaro K i predstavi svoje usluge eMobility.
Predsjednik VDV-a Ingo Wortmann naglasio je ključnu ulogu javnog prevoza u oblikovanju budućnosti mobilnosti, rekavši: “Javni prevoz nije luksuz; to je centralna javna usluga koja ovisi o pouzdanosti, finansiranju i kvalifikovanoj radnoj snazi. Transformacija cestovne mobilnosti se događa sada i moramo se njome kretati zajedno kao industrija.”
Jedna od najhitnijih tema ostaje autonomna vožnja, a VDV se zalaže za usvajanje SAE nivoa 4 automatizacije na cijelom tržištu. Cilj je pozicionirati Njemačku kao lidera u automatiziranoj implementaciji vozila, rješavajući kako operativnu efikasnost tako i nedostatak radne snage.