EKSLKUZIVNO: Prvi dvospratni autobus u kompaniji Livno bus – Setra 531 DT!

Share your love

U članku o proslavi sedmog rođendana kompanije Livno bus spominjali smo da je svojevrsan rođendanski poklon bio i dolazak nove Setre 531 DT. Krajem augusta kada smo bili na preuzimanju Setre 517 HDH najavili smo da uskoro stiže i nova custom-made Setra 531 DT, a u petak se to konačno i desilo. Livno bus je ove godine baš digao ljestvicu što se tiče voznog parka sa dodavanjem dva Setra autobusa koja su kreirana u potpunosti prema željama kompanije, a sve na opšte zadovoljstvo svojih klijenata i putnika.

Nova Kraljica, koja ujedno predstavlja i prvi dvospratni autobus u ovoj kompaniji, predstavlja vrhunac ponude Daimler buses. Kako u vizuelnom, tako i u tehničkom te sigurnosnom aspektu, a naravno nije zanemarena ni udobnost. Pa da krenemo redom… Srce ovog autobusa čini snažni Mercedesov motor OM471 zapremine 12809 ccm koji donosi snagu od 375 kW (510 KS) u kombinaciji sa automatskim mjenjačem Power Shift sa osam brzina. Naravno, vozilo ispunjava aktuelne Euro 6E norme ispušnih gasova.

Baš kao i prethodna Setra 517 HDH, tako je i ova u tamnosivoj metalik bojih na kojoj je upečatljiva već prepoznatljiva šema Livno busa – livanjski divlji konj. Međutim, za razliku od dosadašnjih šema na autobusima gdje je konj prikazan u trkaćem položaju, ovaj put je konj propet na zadnje noge što također vidimo premijerno. Zbog dizajna autobusa sve tri osovine su opremljene sa Continental gumama u dimenziji 315/80 R22.5, koje su montirane na Alcoa Dura Bright felgama, što uljepšava ukupni vizuelni dojam. Legendardno prepoznatljivo slovo K koje podsjeća na osnivača brenda – Karl Kässbohrera, vidljivo je na felgama i prednjoj maski te volanu. Govoreći o vanjskom izgledu primjetno je da nema klasičnih retrovizora, nego da je tu sistem kamera kao i Hanover prednji displej. Pošto se radi o dvospratnom autobusu, koji nema nešto previše prostora za prtljag, uzevši u obzir broj mjesta, vozilo je opremljeno sa kukom za prikolicu kao i originalnim skiboxom.

Vanjska svjetla su u full LED izvedbi, a sve je to dodatno uljepšano i sa zatamnjenim bočnim staklima. Naravno, svjetla su samo jedan dio sigurnosnog aspekta koji ovaj autobus nudi. Pored standardnih sistema kao što su ESP, ASR, pomoć za kretanje na uzbrdici, TPM za praćenje temperature i pristiska u gumama, sistem upozorenja na požar u motornom prostoru i hidrodinamički retarder Voith, nova Setra sa sobom donosi i sisteme kao što su BAS sistem za asistenciju pri kočenju, adaptivni tempomat ART sa Active Brake Assist 6, ATAS protiv umora vozača i Fronguard Assist. Spominjući kamere, tu je sistem kamera od 360 stepeni za vožnju unazad, kamere za praćenje gornjeg sprata, te ulaza na drugim vratima. Radi bolje aerodinamike i potrošnje goriva, vozilo ima automatsko spuštanje voznog nivoa karoserije na brzini većoj od 78 km/h i ponovno podizanje na manje ili 60 km/h.

Prelazimo polako i u unutrašnjost vozila. Vozačevo sjedište proizvođača Isringhausen je rotirajuće sa naslonima za ruke sa obje strane. Ima kožnu presvlaku i u dizajnu je kao i putnička sjedišta. Posjeduje još i mikrofon, sigurnosni pojas, grijanje i hlađenje. Suvozačko sjedište također urađeno u kožnoj izvedbi i kao ostala sjedišta uz sigurnosni pojas. Naravno centralno mjesto zauzima multifunkcionalni kožni volan, a pored nabrojanih sigurnosnih sistema, vozači će imati prednosti i od navigacije te odvojene klime za vozačku posadu i sefa. Livno bus nije štedio kada je u pitanju komfor vozača, jer je i prostor za odmor vozačke posade urađen u luksuznoj verziji koja podrazumijeva klimatiziran prostor sa dodatnim grijanjem, telefonskom vezom i dušekom koji je grijan na struju.

Osim vozačke posade, u autobus se može smjestiti ukupno 78 putnika. Donji sprat je opremljen sa dvije klub garniture sa stolovima, a zadnji red sa četiri sjedišta. Sjedišta su Setra Voyage Ambasador prilagođena kompletno u boju i po željama Livno busa sa Setra logom na sredini naslonjača. Utičnice 230 V se nalaze kod svakog reda sjedišta plus dodatnih nekoliko širom autobusa. Audio i video oprema su također respektabilne, a čini je Coach Multimedia System – CMS sa DVD playerom, Bluetoothom, MP3, USB i AUX ulazima, 2 mikrofona te čak šest monitora. Po dva monitora od 19 inča se nalaze u donjem dijelu, dva od 19 inča na gornjem i dva monitora od 17,5 inča u prvom redu na gornjem spratu. Monitori imaju opciju i prikaza navigacije te zahvaljujući prednjoj kameri i puta ispred vozila. Kuhinja je opremljena sa aparatom za kafu, bojlerom, frižiderom, sudoperom i ormarićima za ostavu. Tu su još i dodatni frižider, unutrašnja LED ambijentalna rasvjeta u 12 boja, klimatizacija EvoCool AirTop sa aktivnim filterom i antivirusnom funkcijom te konvektorsko grijanje, toalet i tepisi širom hodnika na oba sprata ispod kojeg se nalaze pod u imitaciji parketa.

Ispod pogledajte dolazak Setre 531 DT novoj kući, kao i fotogaleriju. Ekipa portala BHBus.ba želi kompaniji puno sreće, uspješno pređenih kilometara te prevezenih putnika sa novim vozilom.

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 2308