Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
EKSKLUZIVNO: Novi i revolucionarni MAN autobusi stigli u Vildan tours
Kompanija Vildan tours iz Sarajeva se već odavno etablirala kao kompanija koja u segmentu velikih vozila forsira autobuse iz MAN grupacije. Tako je nakon Neoplana na red došao i MAN sa dva nova R07 modela te jedan rabljeni R08, a o čemu se imali prilike ranije da čitate na našem portalu. U toku ove sedmice flota je pojačana sa još dva nova MAN Lion’s Coach R07 autobusa, ali ovi su autobusi zaista revolucionarni za tržište Bosne i Hercegovine po mnogo čemu. Pa da krenemo redom…
Kada govorimo o vanjskom izgledu, prvo što primjetimo na ovim autobusima je njihova metalik siva boja. Međutim, glavna vanjska razlika po čemu su ovi autobusi jako bitni su MAN OptiView sistem kamera koje zamjenjuju klasične retrovizore. O ovom sistemu je mnogo pisano, tako da ovdje nećemo pisati o tome da ne uzimamo mnogo prostora. Ostatak vanjskog izgleda čini grijano vjetrobransko staklo, bočna tonirana stakla, aluminijumske felge i na desnoj strani na bočnom bunkeru senzori zahvaljujući kojim vozila ispunjavaju najnovije GSR2 (General Safety Regulation) direktive. Vanjska rasvjeta je naravno u LED tehnologiji (glavna i dnevna svjetla te pokazivači smjera). Prednja svjetla za maglu integrisana su u prednji branik, a vozila imaju i zadnja svjetla za maglu. Bočni poklopci za prljag se otvaraju paralelno, a ukupan kapacitet prtljage, uključujući police za ručnu prtljagu, iznosi 10 m3. Zanimljivo je da, iako vozilo ima kamere umjesto klasičnih retrovizora, uz vozila su isporučena i dva klasična retrovizora za slučaj nužde. Zapremina rezervoara goriva je ukupno 705 litara (525+180 litara), dok rezervoar za AdBlue može primiti 60 litara.
Pogon novih autobusa čini provjereni MAN D2676 LOH motor snage 324kW/440KS i koji ispunjava Euro 6-E norme. Da vožnja protekne ugodno i ekonomilno pobrinut će se također već provjereni i dokazani automatski MAN TipMatic mjenjač sa 12 brzina i ZF Intarder. Pored standardnih sigurnosnih sistema kao što su EBS sa ABS, ASR i ESP sistemima, ovi autobusi donose i najnoviju generaciju sigurnosnih sistema kao što su asistent za kočenje u nuždi (EBA – Emergency brake assist), sistem za upozoravanje na napuštanje vozne trake (LGS – Lane guard system), pomoć pri skretanju koji pomaže da uvijek zadržite pregled nad cijelom cestom i koji radi na principu preciznih radarskih senzora (LED svjetlosna traka je ugrađena u A stup s inteligentnim svjetlosnim senzorom kada je sistem aktivan), sistem za upozoravanje na sudar s prepoznavanjem pješaka i sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova. Tako su ova vozila za Vildan tours postala i prva vozila u BiH koja imaju ove sisteme i zahvaljujući kojim ispunjavaju već gore spomenute GSR2 regulative.
Sve ove sisteme vozač prati na redizajniranih digitalnoj tabli koja je također još jedna novina. Vozačka kabina je u potpunosti redizajnirana i sada izgleda još impresivnije. Centralnim dijelom naravno dominira multifunkcionalni kožni volan koji je također osvježen, a pored digitalne table redizajnirani su svi prekidači i upravljačka konzola sa desne strane, gdje moramo istaći novi klima centar. Vozač će se svoje radno vrijeme providiti na Isri ProActive 2 sjedištu koje ima leđni i bočni anatomski profili s podešavanjem, sigurnosni pojas u tri tačke vezanja, preklopive naslone za ruku lijevo i desno, mikrofon te opciju grijanja i hlađenja. Vozaču će na raspolaganju biti i tempomat, EVBec visoko učinkovita motorna kočnica koja je elektronski regulirana te sistem za automatsko gašenje požara u motornom prostoru. Praćenje putnika i okoline će također biti olakšano sa kamerama koje se nalaze na drugim vratima te kameri koja se nalazi na zadnjem dijelu vozila.
Unutrašnjost ima kapacitet od 49+1+1 sjedišta, a putnička sjedišta su proizvođača Kiel, model ComfortLine BasicPlus, urađena u kombinaciji kože i tkanine. Opremljena su sa sigurnosnim pojasevima, kožnim naslonima za glavu, naslonima za ruke i noge, preklopnim stolićima, mrežicama za novine i opcijom bočnog izmicanja prema hodniku. Unutrašnjost je osvjetljena sa LED rasvjetom, a pod je urađen u imitaciji parketa da se naglasi ekskluzivnost vozila. Redizajniran je i MMC sistem – Multi Media Coach Advanced sa 7-inčnim touch screen zaslon, navigacijom i AUX-in te USB priključcima. Audio i video opremu čine bežični mikrofon te DVD player te dva LCD monitora od 19 inča smještenih naprijed i kod drugih vrata. Novina je i da se nakon uključivanja monitora automatski reproducira audio sadržaj, dok se također i navigacija može prebaciti na monitore da putnici prate rutu putovanja. Od ostale opreme vrijedi istaći digitalni sat s prikazom vanjske temperature, redizajnirani frižider sa policom smješten naprijed i kapaciteta 56 litara, toalet sa senzorom dima, Konvekta klima uređaj te sistem grijanja, a u vozilu se nalazi i inverter 24/230V sa nekoliko utičnica raspoređenih po vozilu.
Ekipa portala BHBus.ba kompaniji Vildan tours želi puno sreće i uspješno pređenih kilometara te prevezenih putnika sa novim vozilima!