DB Regio Bus uključuje Isuzu midibuseve u svoju flotu

Anadolu Isuzu, proizvođač autobusa iz Turske s japanskom tehnologijom, objavio je da je podružnica DB-a DB Regio Bus uključila njegova dva modela iz okvirnog sporazuma za mini i midibuseve, a koji traje do 2028. godine, nakon provedenog tendera. Okvirni sporazum pokriva dizel i električne midibuseve. Model Novociti LiFe je impresionirao odgovorne u DB-u za midibuseve na dizel pogon, dok je Novociti Volt zadovoljio u lotu za električne midibuseve.

Novociti LiFe je dostupan na evropskim tržištima od 2018. godine, a uspješno se prodaje i u Njemačkoj od 2021. godine. Tada se se pojavili na njemačkom tržištu, s više od deset vozila prodanih kompaniji Verkehrsbetriebe Mittelrhein u Brohl-Lützingu, koja je dio Transdev grupe. Od tada uspješno posluju u okruzima Ahrweiler i Mayen-Koblenz. Kompanija Scherer iz Gemündena u Hunsrücku također posjeduje Isuzu Novociti LiFe, koji se koriste na liniji od Münstermaifelda do poznatog dvorca Eltz.

Isuzu je također predstavio svoj midibus Novociti kao potpuno električni autobus pod nazivom Novociti Volt tokom Busworld 2023, najvećem svjetskom sajmu autobusa.

Oba modela se proizvode u fabrici u Kodžaeliju u Turskoj, koja može proizvoditi 19.000 autobusa godišnje na 300.000 kvadratnih metara i otvorena je 1984. godine. Ovo je tipična historija za turskog proizvođača autobusa: kompanija je još uvijek relativno mlada, ali je ubrzo postala jedan od najvećih svjetskih proizvođača autobusa. Proizvodnja se zasniva na ‘Isuzu Manufacturing Management System (IMM)’, tj. prema japanskim standardima. U Turskoj, Isuzu ima preko 30 prodajnih ureda i više od 100 servisnih centara. Za međunarodno poslovanje postoje prodajni i servisni partneri u više od 45 zemalja, a broj raste. Isuzu Deutschland ima sjedište u Minhenu.

Oba modela su dugačka najmanje 7.863 mm, široka 2.435 mm i visoka 3.250 mm, ali u električnoj izvedbi su dostupni i sa dužinom do 8.110 mm.

Dizelsku verziju pokreće dizel motor kompanije Fiat Power Train (FPT) sa common-rail ubrizgavanjem i snagom od 137 kW (186 KS). To vozilu daje pristojan motor. Podsjeća nas na vremena kada su se dizel autobusi dugi 12 metara (sa odgovarajuće velikim brojem putnika) morali zadovoljiti sa 150 KS, čak i uzbrdo. Autobusi za DB Regio Bus imat će 6-brzinski automatski mjenjač T3270 RxFE od Allisona i prenosit će snagu na zadnju osovinu proizvođača Brist (iz Brescije u Italiji). Vozila mogu prevesti 55 putnika, od kojih 19 ima tapecirana sjedišta. Postoje i tri sklopiva sjedišta. Putnici ulaze kroz jednokrilna vrata koja se otvaraju prema unutra naprijed. Srednja vrata imaju širinu od 1.200 mm, a postoji i sklopiva rampa za invalidska i dječja kolica. Alternativno, Isuzu nudi verziju i sa 20 sjedišta i četiri sklopiva sjedišta, ali je ovdje poseban prostor za korištenje nešto manji, a srednja vrata imaju širinu od samo 950 mm. DB Regio Bus će morati donijeti odluku: više udobnosti za putnike u autobusu ili više udobnosti prilikom ulaska i izlaska. Autobusi prikazuju svoje odredište na sve četiri strane – nešto što danas nije uobičajeno. U međuvremenu, USB utičnice za punjenje putnika su nešto što se podrazumijeva. Klima uređaj je namjerno podijeljen u dva područja: vozačev prostor i putnički prostor. Vozač može prilagoditi klimu na svom radnom mjestu kako želi i ne mora prihvatiti klimu koja se obezbjeđuje putnicima.

Baziran je na platformi Isuzu Novociti LiFe, ali sa dužinama od 7.957 mm i 8.010 mm je nešto duži od dizelske izvedbe. Njegov elektromotor TM 4 Sumo dolazi od američkog proizvođača Dana. Isporučuje 270 kW s obrtnim momentom od 2.500 Nm. Litijum-jonske baterije nalaze se na krovu i imaju kapacitet od 268 kWh pri nominalnom naponu od 600 volti. Baterije se pune na stanici putem CCS kombinovanih utikača s kapacitetom punjenja od 150 kW. U verziji za Deutsche Bahn, električni midibusi moći će prevesti 47 putnika, od kojih će 21 imati fiksno sjedište, a četiri sklopivo sjedište.

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 2092

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *