BHBus Info: Minimalni oporavak autobuskog tržišta (I)

Share your love

Kao i svake godine, tako i ove donosimo presjek prethodne, 2021., u smislu uvezenih i po prvi put registrovanih autobusa u Bosni i Hercegovini. Naše istraživanje je obuhvatilo M2 i M3 autobuse te M2G – terenske autobuse.

U završnom članku prošle godine, nismo davali nikakve prognoze oko broja vozila i projekcijama za 2021. godinu, pošto je bilo puno neizvjesnosti i upitnika. Pošto je prošla godina ipak pokazala znake oporavka, bilo je zaista iznenađujućih kupovina i pozitivnih pomaka, o čemu svjedoči i brojka od 204 autobusa koji su po prvi put registrovani. To predstavlja porast u odnosu na prošlu godinu od 27,5% što zaista lijepo zvuči ili u brojevima – 44 vozila više nego u 2020. godini. Kao i prošle godine, ovu statistiku smo odlučili staviti u tri članka. Pa da krenemo redom i sa prvim dijelom.

JANUAR
U periodu 01.01. – 31.01.2021. broj pristiglih vozila u BiH je bio 14, što i nije bio baš obećavajući početak. Travnik je ubilježio tri registracije, dok je u Zavidovićima bilo dva vozila koja su po prvi put registrovana. Mercedes je predvodio proizvoiđače sa pet vozila, dok su GAZ i VW ubilježili po dva. Kada govorimo o Euro normi, najviše – pet – vozila je bilo sa Euro 4 normom, a prate Euro 6 sa četiri vozila i Euro 5/EEV sa tri vozilima. Spomenut ćemo i da je registrovano po prvi put i dva vozila sa Euro 3 motorima. Ovo znači da su u BiH stizali autobusi koji imaju godinu proizvodnje od 2004. do 2020. godine, a upravo su najbrojnija bila vozila koja su proizvedena u 2020. godini – njih četiri. Tokom januara smo imali registrovano čak pet novih vozila, ali sve se radilo o kombi/minibusevima proizvođača GAZ, PAZ i Mercedes. Januar smo upamtili i po jednoj od prvih prinova u 2021. godini, a radilo se o Mercedes Tourismu kompanije Hazre tours iz Srebrenika.

FEBRUAR
Februar je bio još slabiji od januara sa svega 10 autobusa, što je ogroman pad u odnosu na februar 2020., kada je stiglo 32 autobusa. Vrijedi istaći samo Gradačac sa dva vozila, dok su ostali ubilježili po jedno vozilo. Mercedes je ponovo bio dominantan sa 7 od ukupno 10 vozila. Euro 5/EEV motore imalo je šest vozila, a Euro 4 njih dva, dok je ubilježeno po jedno vozilo sa  Euro 6 i Euro 3 motorima. Ovo znači da su u BiH stizali autobusi koji imaju godinu proizvodnje od 2005. do 2020. godine. Istakle su se 2005., 2011. i 2013. godina sa po dva vozila. Ubilježeno je samo jedno novo vozilo i to Mercedes Sprinter 316, dok za ovaj mjesec vrijedi izdvojiti kompaniju Sudex bus iz Gradačca, koja je tokom mjeseca kupila dva autobusa – Setru 431 DT i Mercedes Tourina.

MART
U periodu 01.03. – 31.03.2021. letvica je podigla za malo, pa je stiglo 12 vozila, što je opet priličan pad u odnosu na isti period prošle godine (22 vozila). Banja Luka je napokon došla na svoje i upisala četiri vozila, dok su ostali gradovi imali po jedno. Mercedes je po treći put uzastopno bio najbolji, jer je registrovano četiri vozila sa zvijezdom, a na drugom mjestu se iznenađujuće našao Kutsenits sa dva vozila. Što se tiče Euro normi ponovo su vozila sa Euro 5/EEV motorima bila najbrojnija – šest. Prate ih Euro 4 sa četiri i Euro 6 sa dva vozila. Nakon dugo vremena nije ubilježeno ni jedno vozilo sa Euro 3 motorom. Ovo znači da su u BiH stizali autobusi koji imaju godinu proizvodnje od 2006. do 2020. godine, a najbrojniji su bili autobusi sa godinom proizvodnje 2007. i 2009. – po tri. U martu su registrovana dva nova vozila, oba Mercedes Sprinteri i to u  Zavodu za zbrinjavanje mentalno invalidne djece i omladine Pazarić te kompaniji Miškić Bus iz Širokog Brijega. Vrijedi istaći i da su u Autoprevoz iz Banja Luke stigla dva vozila Kutsenits Hydra i da su to jedina takva vozila u cijeloj državi.

APRIL
Za razliku od prošle godine kada je registrovano samo jedno vozilo za cijeli mjesec, april prošle godine je ubilježio jako dobrih 16 vozila. Od 14 gradova gdje su ubilježene registracije, istakli su se Posušje i Gradačac sa po dva vozila. Mercedes je izdominirao, jer je imao 11 od 16 vozila, a vrijedi istaći i Temsu sa dva vozila. Najviše – 11 – vozila je bilo sa  Euro 4 motorima, dok jepet vozila bilo sa Euro 5/EEV motorima. Euro 3 i Euro 6 nije ubilježen. April je vidio vozila koja su proizvedena u periodu 2008. – 2014. Godina, a najbrojnija su bila upravo vozila koja su napravljena 2008. Godine. Nažalost, nije bilo nikakvih novih vozila u ovom mjesecu, a zanimljivo je da se Gradačac ponovo istakao, gdje je kompanija Jumex trans za svoje potrebe nabavila Isuzu Novo Ultra.

MAJ
Za period 01.05. – 31.05.2021. stiglo je 11 vozila i ona su registrovana u devet gradova, gdje su se istakli Zavidovići kao jedini sa dvije registracije. Više nije novost da je Mercedes imao najviše vozila – tri, a pratio ga je MAN sa dva. Nije bilo vozila sa Euro 3 motorima, pet ih je bilo sa Euro 4 motorom, četiri sa Euro 5/EEV i samo dva sa Euro 6 motorom. Pristigla vozila su proizvedena u vremenskom periodu 2006. – 2021. godina, gdje se istakla tekuća godina sa tri, logično, nova vozila. Ipak, to nije značilo da se radi o velikim autobusa, pošto su nova vozila bila kombi/minibusevi proizvođača GAZ, PAZ i Iveco. Maj ćemo pamtiti po činjenici da je od 11 vozila njih čak osam bilo u klasi malih vozila.

JUNI
Za juni se očekivali da će biti dobar mjesec, jer je došlo do poboljšanja situacije sa Covid-19 i nije razočarao. Stiglo je 20 vozila, a najviše je stiglo u Sarajevo – pet, Prijedor – tri i Zavidoviće – dva. Napokon je i MAN upisao jedno prvo mjesto, ali uz odličan rezultat od 10 vozila. Pratila ga je Daimler grupa – Mercedes sa pet i Setra sa dva vozila. Kada govorimo o eko normama, Euro 4 motore je imalo 10 vozila, Euro 5/EEV devet, a Euro 6 svega jedno vozilo. Raspon godina proizvodnje pristiglih vozila se kretao od 2006. do 2021. GAZ i Merceds su ponovo zabilježili nova vozila, a mjesec je obilježila i registracija četiri od ukupno devet pristiglih vozila u toj turi za kompaniju Centrotrans iz Sarajeva.

Sutra slijedi izvještaj za drugi dio godine, a vi do tada pogledajte i prvi dio galerije prinova koje su stigle u prošloj godini:

 

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1934