Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama

Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama


Novi dan donosi i novi članak na našem portalu, a ovih dana je u fokusu nedavno završeno Busworld 2025. Sajam se održavao od 4. do 9. oktobra u Briselu, a mi smo došli do trećeg dijela našeg serijala. Danas ćemo nešto više reći o proizvođačima grupe Anadolu Isuzu i VDL Bus Group.

Turski proizvođač autobusa Isuzu je već standardni dugogodišnji izlagač na Busworldu, a i ove godine je došao u priličnom jakom sastavu kojeg je činilo pet vozilo, od čega su dvije bile ekskluzivne premijere. Svjetska premijera je bila za novorazvijeni model Grand Toro XL, a novost je bila i Citiport 12 u Class 2 izvedbi, uz ekipu pogonjenu na struju – Novociti Volt, Citivolt 12 i NovoVolt.
Grand Toro XL je verzija velikog kapaciteta dobro poznatog Grand Tora, sa 41 sjedištem, proširenim prtljažnim prostorom i Cummins motorima s niskom emisijom, pogodna za usluge redovnog linijskog prevoza, turizma i shuttle prevoza. Uz sjedišta nove generacije, predstavljen je i novi volan za turističku ponudu Isuzu vozila. Iako je sada volan multifunkcionalni, nije naš oduševio ni dizajn ni veličina ni činjenica da se i dalje radi o volanu u plastičnoj verziji. Vjerovatno se nešto poradi i na ovome u budućnosti, a redizajn volana je nakon dugo dugo godina ipak korak naprijed. Citiport 12 Class 2 namijenjen je međugradskom, prigradskom i gradskom javnom prevozu, nudeći prostranu unutrašnjost i pristupačan dizajn za putnike s invaliditetom. Moramo priznati da nas je izbor sjedišta pozitivno iznenadio u ovom vozilu.

U električnom segmentu, Novociti Volt optimiziran je za uske gradske ulice i linije srednje gustoće, s poboljšanjima u udobnosti, energetskoj učinkovitosti i mogućnostima punjenja. Citivolt 12 je gradski autobus s nultom emisijom dug 12 metara, niskim podom i dizajnom bez barijera, pogodan za guste gradske linije. NovoVolt, potpuno električni autobus srednje veličine, pruža opciju za opštine, privatne operatere, prevoz do aerodroma i prevoz unutar kampusa/radničkih postrojenja.
Još jedna novina koju je Anadolu Isuzu objavio je akvizicija 75,2% kompanije SamAuto sa sjedištem u Uzbekistanu. Do nje je došlo u septembru i cilj je kombinovanje proizvodnih kapaciteta SamAuta i uspostavljene prodajne mreže u centralnoj Aziji sa industrijskim iskustvom, stručnošću u istraživanju i razvoju i asortimanom proizvoda Anadolu Isuzu-a, stvarajući integrisani proizvodni centar za jačanje prisustva i konkurentnosti kompanije u Uzbekistanu i susjednim tržištima. Očekuje se da će neki od modela SamAuta biti dodani u portfolio Anadolu Isuzu-a, dok će se određeni modeli Anadolu Isuzu-a proizvoditi u SamAuto-ovom pogonu.

Velikih novosti je bilo i kod VDL Bus & Coach i Van Hoola. Nakon turbulentnog perioda, bankrota i priključivanja Van Hoola grupi VDL došlo je do spajanja i pravljenje nove divizije unutar VDL Grupe. Naime, sada su VDL Bus & Coach i Van Hool udruženi u jednu diviziju koja će od sada nositi naziv VDL Bus Group. Još veća novost koja je odavno najavljena je i zvanično predstavljanje nove generacije modela Futura, a premijerno je pokazana i nova izvedba električnog modela Citea – dužine 13.5 metara i na dvije osovine.
VDL Bus Group je imao jedan od najvećih štandova ove godine, a ukupno došao sa pet vozila na štand, plus tri na vanjskom dijelu. Na štandu su bila vozila Futura 3 (dva vozila), 13.5-metarska električna Citea Low Entry, Van Hool Astron i Van Hool Astromega dvospratni autobus. Vani su bili izloženi troosovinsci Van Hool Altano i Van Hool Acron te VDL Futura FDD2 koja je pretvorena u pokretni TV studio, gdje je TV oprema na donjem spratu, dok su na gorenjem spratu kreveti za TV ekipu.

Što se tiče Future 3, novi autobus predstavlja redizajnirani aerodinamični eksterijer, novi koncept unutrašnjosti usmjeren na udobnost i ergonomiju putnika, te vozačev prostor s poboljšanom vidljivošću i digitalnom podrškom, kako navodi proizvođač. Sigurnosni sistemi su ažurirani kako bi bili u skladu s najnovijom Evropskom uredbom o općoj sigurnosti (GSR), dok modularna arhitektura pogonskog sklopa osigurava spremnost za buduće tehnologije. Ključno obećanje je poboljšana efikasnost, sa smanjenom potrošnjom goriva do 15%, prema VDL-u. Tome će svakako doprinijeti i činjenica da je ukupan kapacitet dizelskog rezervoara 900 litara (450+450 litara). Predstavljena je izvedba od 13 metara na dvije osovine, a iduće godine se očekuje troosovinska izvedba te standardna 12-metarska izvedba na dvije osovine. Nažalost, dvospratna Futura je završila svoju karijeru i njeno mjesto će zauzeti Van Hool Astromega. Najavljeno je da se za Futuru 3 osim dizelske razmatraju opcije i za električni pogon te pogon na vodik.

Od rukovodstva kompanije smo saznali da je što se tiče Van Hoola, najavljeno je da će neki modeli biti modernizovani i prilagođeni ponudi dok će neki biti ukinuti. Prednost je korištenje istih glavnih komponenti kao što su ZF osovine i mjenjači te DAF motor pa će integrisanje modela biti olakšano. Na samom sajmu, izloženi dvospratni model je oduševio sa dostupnim kapacitetom sjedišta i prtljažnog prostora. S druge strane, model Astron je izložen u super-luksuznom izdanju. Atraktivan izgled mu daje LED rasvjeta, a dodatni plus mu je i ogromni prtljažni prostor od 13.52 m³.
Prethodni članci objavljeni sa Busworld 2025:
– BHBus.ba na Busworld 2025 – 1. dio
– BHBus.ba na Busworld 2025 – 2. dio





























































































