Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
Bad Nauheim dobio prve MCV električne autobuse
U okrugu Hessian Friedberg (Wetteraukreis), oko 30 kilometara sjeverno od Frankfurta i na istočnom rubu planine Taunus, nalazi se poznati banjski grad Bad Nauheim. Sebe naziva “gradom zdravlja” i ima skoro 34.000 stanovnika. Svojim građanima i gostima banje nudi uslugu gradskog prevoza na četiri linije. Stadtwerke Bad Nauheim nema svoje autobuse, nego koristi vozila kompanije Stroh Bus-Verkehrs GmbH iz susjednog Altenstadta. Gradsko vijeće Nauheima također je odlučilo da će u budućnosti gradske autobuske linije biti 100 posto električne.
Kao rezultat toga, Stroh Bus-Verkehrs GmbH je raspisao tender za nabavku i isporuku tri mala i tri velika električna autobusa. Pristiglo je nekoliko ponuda, a kao najbolja je ocjenjena ona egipatskog proizvođača autobusa MCV sa njegovom njemačkom podružnicom MCV Deutschland, koja se nalazi u Bestwigu u regiji Sauerland. Krajem januara su novi autobusi predstavljeni ne samo pozvanim gostima, već i široj javnosti. Ovo je bilo u obliku malog javnog festivala sa štandom s kobasicama i pićem, kao i dječjim vrtuljkom na centralnoj autobuskoj stanici Aliceplatz.
Na predstavljanju su bili izloženi jedan ‘kratki’ MCV C 107 EV i jedan ‘dugi’ MCV C 127 EV autobus. Novi električni autobusi MCV imaju novi dizajn koji jasno karakterizira zelena boja. Asocijacija nastaje automatski: zeleno = ekološki osviješteno. Svaki od pet „zelenih” autobusa posebno je karakterističan po prikazu karakterističnog prizora Nauheima sa strane. Tako jedan od autobusa pokazuje maturski toranj (referenca na banjski grad Bad Nauheim), a jedan je „Elvisov autobus”. To je zato što je Elvis Presley bio stacioniran u Bad Nauheimu tokom služenja vojnog roka. Međutim, jedan od tri velika MCV C 127 EV je izuzetak: nosi potpunu reklamu za hokejaški klub Bad Nauheim sa osnovnom crvenom bojom. Na ovaj način gradski autobus želi da naglasi svoju povezanost sa hokejem na ledu, važnim sportom u gradu.
Novi autobusi imaju ugodan izgled. Kao što je danas često slučaj, novi MCV također imaju pod u imitaciji drveta. Putnici s invaliditetom žutim smjernicama na podu vode do mjesta koja im odgovaraju, a sjedišta je isporučio njemački proizvođač Kiel. Presvučena su tamno sivom tkaninom, sa odgovarajućim simbolom utkanim u sjedišta posebno dizajnirana za putnike sa invaliditetom. MCV nije štedio na ručno sklopivim rampama za invalidska ili dječija kolica pošto se rampe ovog tipa nalaze na oba vrata. Ovo je neobično, jer je uobičajeno da autobus ima samo jednu takvu rampu, obično na srednjim vratima. MCV naglašava da ovi detalji ubrzavaju promjenu putnika na autobuskoj stanici.
MCV ima posebno pametan detalj na vanjskoj strani desne strane autobusa. Uz rub krova prolazi traka sa osvijetljenim elementima. Čim se otvore vrata autobusa (u mraku), pali se ova svjetlosna traka i obasjava prostor pored autobusa. Jednostavna, ali efikasna ideja. Tasteri za zahtjev za zaustavljanje na svakoj stop traci u autobusu su također pametni sa LED tehnologijom. Za putnike sa oštećenim vidom, na vratima se nalaze taktilni rukohvati koji omogućavaju putnicima da prepoznaju (osjete) da su sada na vratima.
Baterije dolaze od francuskog proizvođača Forsee i imaju kapacitet od 385 kW u 10,6 metara dugom autobusu (MCV C 107 EV) i 482 kW u autobusu dugom 12 metara (MCV C 127 EV). Električni centralni motori dolaze iz Plastic Omniuma u Remagenu, Rhineland-Pfalz. Obje osovine dolaze iz ZF-a. Uwe Schneider iz MCV-a je napomenuo: “Ovi autobusi se sastoje od evropskih komponenti koje su sastavljene u gotovo vozilo u Egiptu.”
Stroh Bus-Verkehrs će nove autobuse puniti preko noći na parkingu u Bad Nauheimu, ali je u toku izgradnja depoa za autobuse gradskog prevoza na Benekeplatzu. U rad bi trebao krenuti na jesen, a autobusi će moći da se napune strujom preko noći na osam punionica. Šef općinskog odjela za komunalne usluge Sebastian Schmitt je izjavio: “Budući da su autobusima mjesta za punjenje potrebna samo preko noći, oni mogu biti dostupni široj javnosti tokom dana kao stanica za punjenje automobila ili kamiona. Prelaskom na električne autobuse izbJeći ćemo korištenje 170.000 litara dizel goriva svake godine i time izbjeći odgovarajuću emisiju zagađivača.”
Tehnički podaci novih električnih autobusa Bad Nauheima MCV MCV C 107 EV/MCV C127 EV:
– Dužina: 10.600 mm/12.000 mm
– Širina: 2.550 mm/2.550 mm
– Visina: 3.200 mm/3.200 mm
– Prednja osovina: ZF RL 82 sa nezavisnim ovjesom
– Zadnja osovina: ZF AVE 133 (niskopodna portalna osovina)
– Obje osovine sa vazdušnim ogibljenjem
– Električni motor: Plastic Omnium, centralni motor, visoka stopa rekuperacije, jednostavan za održavanje
– Baterije: Forsee (Francuska), tip: ZEN Plus LiNMC na krovu pod pravim uglom u pravcu kretanja, zaštićene od nezgoda i prljavštine
– 5 modula od 77 kW/6 modula od 77 kW
– Snaga: 385 kW/482 kW
– Inverter: Actia
– Vrata: Ventura (Holandija)
– Sistem video kamera umjesto retrovizora (bolja vidljivost pozadi, osvjetljenje u mraku)
– Pomoćni sistemi vozaču: Asistencija u mrtvom uglu, Inteligentna pomoć za brzinu, Informacijska pomoć pri vožnji unazad, Attention Assist (zaštita od umora)