Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama

Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama



Karsan, pionir u transformaciji svjetske infrastrukture javnog prevoza sa svojim električnim i autonomnim vozilima, nastavlja igrati vodeću ulogu u velikim globalnim projektima. Kao dio toga, Karsan, koji je također uključen u projekat albus koji se provodi u Njemačkoj, započeo je probni rad u stvarnim saobraćajnim uslovima u septembru sa prvim autonomnim vozilom javnog prevoza u zemlji, Autonomous e-ATAK. Karsan Autonomous e-ATAK, prvo autonomno vozilo javnog prevoza koje je dobilo odobrenje za testiranje od zvanične njemačke agencije za regulaciju cestovnog saobraćaja, KBA (Kraftfahrt Bundesamt – Savezna uprava za motorni prevoz), počeo je prevoziti putnike na ceremoniji otvaranja.
Ceremoniji je prisustvovao širok spektar učesnika, koji su također učestvovali u simboličnoj prvoj vožnji sa Karsan Autonomous e-ATAK tokom ceremonije, iskusivši projekat iz prve ruke. Projekat finansira Savezno ministarstvo saobraćaja (BMV) sa budžetom od približno 3,7 miliona eura, u skladu sa odlukom njemačkog Saveznog parlamenta. Izvršni direktor Karsana, Okan Baş, rekao je da su ponosni što su postigli još jednu prekretnicu, dodajući: „Danas gradimo mobilnost budućnosti sa 13 različitih autonomnih projekata u 12 zemalja. Sa svakom novom operacijom ne samo da stičemo iskustvo, već i poduzimamo pionirske korake koji oblikuju viziju javnog prevoza u svijetu, posebno u Evropi.“
Karsan Autonomous e-ATAK, dužine osam metara, razvijen sa ADASTEC-ovim softverom za autonomnu vožnju nivoa 4 i koji će se koristiti u albus projektu pokrenutom sa sloganom „Bez volana, neka putovanje počne!“, sada će služiti u mješovitom saobraćaju. Potpuno električno autonomno vozilo 4. nivoa nudi maksimalnu brzinu od 40 km/h, kapacitet od 22 sjedišta i domet do 300 kilometara. Na testnoj liniji od približno šest kilometara kroz Burgdorf, autobus će se zaustavljati na 11 stanica, prolaziti kroz 10 semafora i savladavati gradske izazove poput raskrsnica i pješačkih prelaza. Informacije o albusovim linijama će se dijeliti sedmično na uestra.de/albus, a autobus će saobraćati kao dodatak postojećoj liniji 906. Planirano je da obučeno sigurnosno osoblje bude prisutno na svakom putovanju tokom probnog perioda. Projekat će također biti naučno praćen, a iskustva putnika će se prikupljati putem kratke online ankete. Planirano je da probni rad traje do kraja 2025. godine.
Govoreći o projektu, izvršna direktorica ÜSTRA Hanover Elke van Zadel rekla je: „Nakon Sprinta, sada s albusom implementiramo jedinstveni inovativni projekt širom Njemačke. Uvijek kombiniramo međunarodno iskustvo s lokalnom stručnošću i obučenim vozačkim osobljem.“ Gradonačelnik Burgdorfa Armin Pollehn naglasio je da je albus prava prednost za Burgdorf, rekavši: „Ponosni smo što ovdje saobraća prvi njemački autonomni autobus javnog prevoza. Iskreno pozivam sve građane da ga iskuse, voze se njime i daju nam povratne informacije.“
Počevši od septembra, usluge će se odvijati jednom na sat, a postajat će još učestalije između centralnog autobusnog kolodvora Burgdorf (ZOB) i čvorišta Schwarzer-Herzog. Početna linija za besplatne probne vožnje bit će ZOB – Gartenstraße – Vor dem Celler Tor – Kleiner Brückendamm – Schwarzer-Herzog raskrsnica, dok će druga linija uključivati produžetak Südstadt, Geibelstraße – Niedersachsenring – Berliner Ring – Immenser Landstraße – Immenser Straße. Planirano je da se probni radovi, koji će trajati do kraja 2025. godine, produže na osnovu zahtjeva.