Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama

Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama


Glavni grad Hrvatske Zagreb i njegov gradski operater ZET mogu se radovati “novim” niskopodnim tramvajima – iako zapravo i nisu tako novi. Riječ je o 11 niskopodnih tramvaja Adtranz GT6M koji će stići iz Stadtwerke Augsburg, a oni će u Augsburgu biti zamijenjeni novim tramvajima Stadler Tramlink. Tramvaji GT6M sa tri kompozicije, proizvedeni su 1996. godine, niskopodni su cijelom dužinom i nikako nisu još za starog željeza. Vozila su u dobrom stanju i čak su modernizovana 2014. godine od strane IFTEC-a u Lajpcigu.


Vozni park ZET-a Zagreb trenutno se sastoji od 277 tramvaja, od kojih su 142 niskopodna vozila (cca. 51%). Najstariji tramvaji koji su još u upotrebi su četvoroosovinski TMK 201 sa prikolicom TP701, koje je napravio Đuro Đaković u periodu od 1973. do 1974. godine. U upotrebi su i dalje tramvaji ČKD-Tatra tipa T4YU sa 85 B4YU prikolicama kao i zglobni tramvaji tipa KT4YU. Končar je 1994. godine napravio prototip zglobnog tramvaja TMK 2100, od čega je u periodu od 1997. do 2003. godine proizvedeno ukupno 15 vozila. Osim toga, između 1994. i 1998. ZET je nabavio 35 polovnih tramvaja Düwag GT6 (od kojih je 5 GT6 “Type Mannheim”) iz Mannheima. Svi Düwag tramvaji su od tada zamijenjeni niskopodnim tramvajima TMK 2200 i rashodovani.

Konzorcij ADtranz (kojeg je kasnije kupio Bombardier, a njega Alstom) je napravio prvi tramvaj na svijetu s potpuno niskim podom. Tramvaj je predstavljen 1990-ih, a ovaj tramvaj je razvio MAN za sistem gradskog prevoza Bremena. Prototip, tramvaj broj 3801, prvi put je javno predstavljen 9. februara 1990. godine. Od 1991. do 1993. testiran je u mnogim evropskim gradovima. Travaji su dobijali nazive po šemi GTxN/M/S/K iz njemačkog Gelenk-Triebwagena (zglobni pogonski vagon) sa x osovinama za određeni kolosijek (Normalspur – standardni kolosijek, Meterspur – metarski kolosijek, Schmalspur – uski kolosijek, Kapspur – kolosijek). Tramvaji su doživjeli dvije generacije, ali je proizvodnja obustavljena kada je Bombardier kupio ADtranz 2001. godine.