Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
Zbog korona virusa mnogi proizvođači autobusa obustavili rad
Utjecaj koraona virusa, Covid-19, postaje sve veći i veći. Nakon što proizvođači automobila poput Fiat Grupe, PSA, BMW smanjili ili obustavili proizvodnju na najmanje dvije sedmice, sada su na red došla i komercijalna vozila, kamioni i autobusi, pa su MAN, Mercedes i Scanija samo od nekih koji obustavljaju proizvodnju. Također, zbog zabrana putovanja autobuska industrija gotovo se u potpunosti zaustavila.
U kompaniji MAN, Joachim Drees, izvršni direktor i član odbora Traton SE, izjavio je da je, s obzirom da se situacija s koronom dramatično pogoršala, prisilila MAN na intermedijarne mjere. “S obzirom na nejasnu ukupnu situaciju i gotovo satne promjene događaja, mi kao MAN očekujemo daljnja, ali i veća uska grla u narednim danima, kako u proizvodnji, tako i u isporuci vozila i dijelova. To i naša briga za dobrobit naših radnika prisiljava kompaniju da skrati radno vrijeme na njemačkim proizvodnim mjestima. Proizvodnja će takođe biti smanjena u ne-njemačkim pogonima. Tako da MAN zaustavlja proizvodnju od 23. marta do daljnjeg.”
Istu poruku poslao je i Daimler koji je odlučio obustaviti većinu svoje proizvodnje u Evropi, kao i rad u odabranim administrativnim odjeljenjima, na početni period od dvije sedmice. Obustava se odnosi na Daimlerove automobile, kombije i komercijalna vozila u Evropi.
Također, DAF zatvara svoje fabrike u Holandiji (Eindhoven), Velikoj Britaniji (Leyland, Haddenham) i Belgiji (Westerlo). Razlozi su nedostatak dijelova i briga o zdravlju njegovih zaposlenika. DAF naglašava da njegova služba za razvoj, razvoj proizvoda i marketing ostaje u funkciji.
Scania planira zaustaviti poslovanje u većini svojih evropskih proizvodnih jedinica (pogoni u Švedskoj, Holandiji i Francuskoj) 25. marta, zbog nedostatka komponenti i većih poremećaja koji su se dogodili u lancu dobavljača i logistike kao posljedica širenja COVID-19 u Evropi. Scania očekuje da će nastaviti proizvodnju u roku od dvije sedmice. “Da bismo osigurali vitalno važan prevoz koji naši klijenti obavljaju za društvo, naše servisne radionice i centri sa dijelovima će nastaviti s radom”, kazao je predsjednik kompanije Scania Henrik Henriksson. Industrijske operacije kompanije Scania u Latinskoj Americi, na koje otpada oko petine ukupnog obima proizvodnje, i dalje će se nastaviti sa radom kao što je planirano.
Slično je i sa CNH Industrial i njegovim brendom Iveco Bus. Zbog poremećaja u dostavljačkom lancu, manjka komponenti te vitalnih dijelova kao i brige o zaposlenicima proizvodnja će u evropskim fabrikama biti obustavljanje na dvije sedmice. Ovo se odnosi na proizvodnju poljoprivrednih, građevinskih, komercijalnih i specijalnih vozila. Hubertus Mühlhäuser, glavni izvršni direktor CNH Industrial: “Odluka da zatvorimo naše evropske montažne pogone na razdoblje od dvije sedmice potaknuta je poremećajima u našem evropskom lancu opskrbe, koji ne omogućava efikasan rad. Tokom tih privremenih obustava, preduzećemo i dalje opsežne postupke sanitarne zaštite i dubinskog čišćenja.”
Na drugoj strani svijeta – u Brazilu, Marcopolo je uslijed ove situacije svoje radnike poslao na kolektivni godišnji odmor od 20 dana, počevši od 23. marta. Kako bi se osigurao minimalni rad i održavanje kontakta i sastanaka, dio radnika će raditi od kuće. Marcopolo je poručio da je trenutak brige i posvećenosti zdravlju i dobrobiti svojih zaposlenika, članova porodice i zajednice u kojoj su prisutni najbitniji i da će učiniti sve kako bi održali svoju lokalnu i globalnu ekonomsku održivost.
Nešto sjevernije, tačnije u cijeloj Sjevernoj Amrici, BYD je morao također obustaviti rad u svim fabrikama na dvije sedmice. Razlog – isti kao i u Evropi, briga o zaposlenicima i nedostatak komponenti za neometan rad. BYD je poručio da oni i njegovi zaposlenici cijene razumijevanje svojih kupaca i dobavljača dok zajedno rade na tome da ovaj period od dvije sedmice prođe što je moguće bolje i za kraj su poručili da je ovo mjeta koja je neophodna u cilju usporavanja širenja virusa i da će nas u konačnici ovo sve sačuvati.