Wiener Linien nabavio minibuse na vodik za linije u centru Beča

Od sredine 2025. godine, električni autobusi u centru Beča bit će zamijenjeni novim autobusima na gorive ćelije. Ova novina predstavlja promjenu smjera u odnosu na ono što je do sada Wiener Linien uradio, odnosno korištenje BEV (Battery Electric Vehicles) tehnologije posebno za linije u centru grada.

Nakon raspisanog tendera unuta EU, Wiener Linien je odlučio da ulaže u deset novih minibusa italijanskog proizvođača Rampini. Radi se o Hydron modelu koji se pokreće i na vodik i na struju i prvi su minibusevi koji koriste ovu tehnologiju. Oni će zamijeniti čisto električne autobuse na linijama 2A i 3A, koje je također obezbijedio Rampini, “koji su dostigli svoje mehaničke granice”, navodi operater.

Wiener Linien je u februaru ove godine otvorio novi centar kompetencija za elektromobilnost, a šest autobuskih linija je sada pretvoreno u čisto električne pogone, sa 30 dvanaest metara dugačkih Mercedes eCitara (njih će biti 60 na kraju snabdjevanja). U 2025. godini, autobusi na čisti vodik će se također koristiti uz nove minibuseve s proširenjem dometa iz Rampinija. Takođe deset autobusa portugalskog proizvođača CaetanoBus, dužine 12 metara, saobraćat će na liniji 39A, nakon tendera raspisanog u februaru ove godine.

Novi autobusi će se puniti na H2 stanici za punjenje kojom upravljaju Wien Energie i Wiener Netze. Koristit će se zeleni vodonik proizveden lokalno u Beču. Ono što je prilično zanimljivo, prije tendera za CaetanoBus, Wiener Linien je imao Solarisov autobus na gorive ćelije u pilot-projektu i dogovor za kupovinu 10 jedinica. No, prema pisanju medija, Wiener Linien je objasnio da Solarisovi autobusi na vodik nisu ispunili njihova očekivanja, dok je Solaris, s druge strane, naveo da je njihova odluka da se povuku iz poslovanja.

Wiener Linien će u budućnosti biti još fleksibilniji u centru grada. Dimenzije i vanjski izgled sadašnjih autobusa i njegovih nasljednika su slični. Međutim, Rampini Hydron (predstavljen krajem 2022.) sadrži, pored elektromotora od 230 kW koji crpi energiju iz baterije od 170 kWh, vodikovu gorivu ćeliju koja proizvodi novu električnu energiju tokom putovanja tako da “autobus može biti u radu cijeli dan bez punjenja zahvaljujući tehnologiji proširenja dometa”, kako su pojasnili iz Wiener Linien. Motivaciju za takav izbor jasno ističe i sam prevoznik: “To znači da infrastruktura za punjenje više nije potrebna u centru grada, a vozni park za linije 2A i 3A može se smanjiti sa 12 na 10 autobusa”.

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1841

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *