Wesseling dobio Solaris autobuse na gorive ćelije

Na lijevoj obali rijeke Rajne, između većih gradova Kelna i Bona, nalazi se grad srednje veličine Wesseling sa nešto manje od 40.000 stanovnika. Wesseling je povezan na željezničku mrežu već 1906. godine Rheinuferbahn od Köln – Bonner Eisenbahnen (KBE). Nakon Drugog svjetskog rata, KBE je uspostavio i autobuske linije. Za kratko vrijeme dok je Wesseling pripadao Kelnu, ovdje su saobraćali autobusi KVB Kelna. Oko 1990. godine KBE autobuska linija je prekinuta. Linije je preuzeo Regionalverkehr Köln (RVK), mlađi autobusi su išli u KVB u Kelnu, dok su stariji autobusi prodati privatnim autobuskim kompanijama.

Od 1998. godine Stadtwerke Wesseling GmbH (SWW) upravlja sa dvije gradske linije. SWW nema svoje autobuse nego se koriste RVK autobusi. Četiri autobusa koriste se na linijama dok je peti dostupan kao rezerva. Autobusi u Wesselingovom gradskom transportnom sistemu do sada su bili dizel autobusi.

Ovo se sada promijenilo sa novom godinom pošto je SWW 9. januara ove godine s ponosom predstavio pet Solarisa dugih 12 metara sa pogonom na gorive ćelije – tipa Solaris Urbino 12 hydrogen – koje je RVK kupio posebno za korištenje u Wesselingu. Shodno tome, ne samo da nose logo RVK, već i SWW. Nabavci je prethodila probna vožnja četiri autobusa na vodik iz marta 2022. godine, koje je obezbijedio RVK, a došli su iz drugih RVK depoa. I ova probna operacija je uvjerila rukovodstvo SWW-a – i, kako SWW naglašava, i građane grada.

Pet Solaris Urbino 12 autobusa na vodik će se puniti gorivom u Wesselingu na Shell benzinskoj stanici u Ahrstraße. Ova stanica je već nudila vodik za automobile, ali je sada moguće i dopuniti gorivo u gradske autobuse. Dok automobil uzima vodik pod pritiskom od 700 bara, autobusu je potrebno samo 350 bara. SWW naglašava da proces punjenja vodikom ne traje duže od procesa punjenja dizelom. Jedan rezervoar vodika daje autobusu domet od 350 kilometara, koliko može da pređe i dizelski autobus. Dakle: punjenje (dopunjavanje) tokom dana dok je autobus u upotrebi na liniji je apsolutno suvišno.

Nabavka autobusa na gorive ćelije omogućena je grantom BMDV-a (Federalnog ministarstva za digitalne poslove i transport), koji je RVK dobio. Iz Stadtwerke Wesseling su poručili da ovi autobusi ne izazivaju nikakve emisije – osim apsolutno bezopasne vodene pare. Također, oni su mnogo tiši od dizelskih autobusa, a ne ispuštaju ni NOx (dušik) ni CO2 (ugljični dioksid). U poređenju sa modernim dizelskim autobusima sa Euro 6 motorima, 295 tona CO2 i 0,36 tona NOx se ne ispušta u atmosferu. Bilo bi potrebno 23.600 stabala da se nadoknadi 295 tona CO2! Inače, RVK i dalje upravlja najvećom flotom autobusa na vodik u Evropi.

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1928