Volvo Buses testira sistem podrške samovožnje u Västeråsu

Share your love

Tokom proljeća 2025. godine, Volvo Buses, zajedno s kompanijama za javni prijevoz VL i Svealandstrafiken, testirat će novi i inovativni sistem podrške samovožnji za vozače autobusa u Västeråsu u Švedskoj. Sistem podrške omogućava autobusima da samostalno voze na autobuska stajališta i da izlaze sa njih. Dizajniran je prvenstveno da smanji stres za vozače, ali i da smanji uticaj autobusa na životnu sredinu i poveća bezbjednost i udobnost za putnike.

Sistem, koji je razvio Volvo Buses, implementiran je i djelimično finansiran u okviru EU eBRT2030 projekta i jedan je od nekoliko pod-projekata. Cilj ovog projekta je postavljanje temelja za održiva i komercijalna autonomna rješenja.

“Iako su potpuno samovozeći autobusi bez sigurnosnih vozača u sistemima javnog prevoza stvar daleke budućnosti, uz pomoć ove vrste nove tehnologije danas možemo dodati vrijednost u brojnim oblastima. Na primjer, nadamo se da ćemo biti u stanju da svedemo na minimum monotone zadatke koje vozači moraju da obavljaju, što će poboljšati njihovo radno okruženje, također može pomoći u smanjenju habanja i oštećenja autobusa, učiniti putovanje udobnijim za putnike i povećati bezbjednost na putu”, kazao je Joakim Jonsson iz Volvo Busesa, koji je vodeći projekt menadžer projekta.

Volvo Buses je ranije izvršio uspješna testiranja sistema sa vozačima u testnom okruženju, ali sada planiraju istražiti kako tehnologija funkcionira u stvarnom sistemu javnog prevoza. Autobus opremljen sistemom je Volvo 7900 Electric koji će saobraćati u normalnom gradskom saobraćaju na liniji 1 u Västeråsu.

“VL i Svealandstrafiken su izgledali kao očigledni partneri za ovu vrstu testa”, rekao je Joakim Jonsson i nastavio: “Zajedno su na čelu javnog prevoza i imaju odlučnost i ambiciju da dalje razvijaju sisteme. Linija 1 u Västeråsu je idealna probna linija koja ima nekoliko različitih postavki i autobuskih stajališta,” nastavlja on.

Tehnologija samostalnog upravljanja pomoći će da obrasci kretanja autobusa svaki put budu precizniji i sličniji. Na primjer, to znači da će se autobus uvijek zaustavljati u istoj poziciji i na istoj udaljenosti od pločnika ili perona.

“Stalno radimo na poboljšanju iskustva putnika i smatramo da je tehnološki razvoj u javnom prevozu važan deo slagalice. Ako autobusi mogu da priđu autobuskim stanicama sa većom predvidljivošću, putnicima možemo olakšati putovanje autobusom. Ovo vodi sigurnijim, bržim i lakšim tokovima ljudi koji ulaze i izlaze iz autobusa”, kaže Mats Ellman, šef odjela za planiranje i razvoj, VL/Uprava za javni promet, regija Västmanland.

Sistem podrške za samostalno upravljanje smanjuje opterećenje na rukama, ramenima i vratu vozača. Budući da je sistem odgovoran za ulazak i izlazak iz autobuskih stajališta, vozači se mogu u potpunosti koncentrirati na situaciju u saobraćaju.

“Vjerujemo da sistem podrške samovožnji ima velike prednosti za vozače autobusa i za nas kao operatere. I, naravno, pomoći će da se podstakne novi tehnički razvoj. Definitivno nam je u interesu da stvorimo bolje radno okruženje za naše vozače. Tehnologija također može pomoći u smanjenju habanja i oštećenja guma, što zauzvrat dovodi do uštede troškova i manjeg utjecaja na okoliš, a to je vrlo važno za društvo u cjelini“, izjavio je Geert Schaap, šef tehnologije i inovacija u Svealandstrafikenu. “Identifikovali smo nekoliko drugih potencijalnih aplikacija za ovu vrstu tehnologije. Mogućnost autonomne vožnje vozila do praonice ili područja za punjenje u autobuskom depou, na primjer, omogućit će nam da povećamo našu efikasnost,” dodaje Geert.

Svi vozači koji će voziti ove testne vožnje prošli su temeljnu obuku za korištenje sistema. Bez obzira da li je sistem aktiviran ili ne, vozač je taj koji ima punu odgovornost za autobus. Testni period će trajati oko šest mjeseci. Zajedno sa testovima, biće sprovedena naučna studija u saradnji sa Tehnološkim univerzitetom Chalmers kako bi se procenilo iskustvo i za vozače i za putnike.

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 2034

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *