Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
Volvo autobusi – kratka historija
Ako ste se ikad zapitali kakva se priča krije iza autobusa Volvo, nadamo se da ćemo vam sa ovim člankom barem malo približiti neke činjenice. Članak je podjeljen na četiri velike tematske cijeline, a sve je počelo 1927. godine….Volvo je osnovan u Švedskoj 1927. godine, a godinu dana kasnije je prvi autobus zašao na ulice. Kompanija je započela sa vizijom sigurnog i efikasnog prevoza za sve. Od tada, Volvo je bio na čelu tehnoloških inovacija, a decenijama je održavao dobre pozicije kao svjetski lider u komercijalnoj transportnoj tehnologiji.
1928 – 1979
1928
Prvi autobus je izgrađen na šasiji kamiona.
1934
Sagrađena je prva specijalizovana šasija autobusa.
1945
Volvov dizelski motor se prvi put instalira u šasiji autobusa.
1951
Koncept srednje montiranog motora prvi put u proizvodnom programu.
1955
Uvedeni su motori sa turbopunjačima.
1965
Volvo predstavlja B58, prvu šasiju koja se prodaje u velikom broju.
1968
Volvo Buses su kreirani kao nezavisna divizija unutar Volvo Grupe.
1971
Predstavljen je Volvo B59, prvi gradski autobus sa niskim podom.
1977
Volvo Buses otvara fabriku Borås i proizvode autobuse u svojoj novoj fabrici u Kuritibi u Brazilu.
1979
Volvo Buses predstavlja B10M, najprodavaniju šasiju na svijetu za gradske, međugradske i turističke autobuse.
1980 – 1999
1981
Volvo Buses prvi put za godinu dana pravi više 4000 autobusa.
Volvo preuzima Säffle Karossfabrik AB.
1988
Volvo kupio Leyland Bus u Velikoj Britaniji.
1991
Volvo Buses uvodi dvije šasije sa motorom postavljenim nazad – Volvo B12 i Volvo B10B.
1994
Volvo Buses predstavljaju niskopodnu šasiju B10L.
Proizvodnja autobusa počinje u Kini.
Volvo Buses kupuje nadograđivače Aabenraa u Danskoj i Drögmöller u Njemačkoj.
1995
Volvo postaje dio vlasnika Prévost Car u Kanadi.
Volvo B12 dobija nagradu Coach of the Year.
Predstavljen je konceptni autobus ECB.
1996
Nova fabrika za proizvodnju gradskih i međugradskih autobusa otvorena je u Vroclavu u Poljskoj.
1998
Volvo kupio Carrus OY Finland, vodeću kompaniju za proizvodnju karoserija u nordijskom regionu.
Volvo stiče udio u kompaniji Nova Bus u SAD, koji je vodeći američki proizvođač gradskih autobusa.
Volvo kupio MASA, vodećeg proizvođača autobusa u Meksiku.
2000 – 2009
2001
Volvo Buses predstavlja TX platformu.
2004
Volvo Buses kupuje preostalih 50% Prévost Car sa brendovima Prévost i Nova.
2005
Volvo Buses dobija svoj najveći autobuski posao ikad – 1767 autobusa za Santijago, Čile. Autobusi će se koristiti u javnom transportnom sistemu poznatom kao BRT (Bus Rapid Transit sistem) koji uključuje namjenske autobuske staze.
2006
Prvi Volvo autobusi u Bangaloru u Indiji počeli sa radom.
2007
Volvo 9700 dobitnik nagrade Coach of the Year.
2008
Otvorena nova fabrika Volvo Buses u Bangaloru, Indija.
Volvo pokreće BRT autobus Volvo 7800 Artic u Kini.
Volvo pokreće BRT autobus Volvo 7300 Bi-artic u Meksiku.
Volvo pokreće Volvo 7700 hibridni autobus i Volvo B5L Hybrid dvospratni autobus u Evropi.
2009
Volvo Buses uvedeni u prodaju u SAD i Kanadi. Po prvi put za više od 20 godina autobusi sa brendom Volvo prodaju se u Sjevernoj Americi.
Uvodi se Euro 5 i 12-litarski motor zamjenjuje se mnogo efikasnijim 13-litarskim motorom.
2010 – 2018
2010
Volvo Buses započinju serijsku proizvodnju Volvo 7700 hibridnih autobusa. Nude do 35% nižu potrošnju goriva.
2011
Volvo Buses pokreće Volvo 7900 Hybrid model, sa smanjenjem potrošnje goriva do 37% od redovnih dizelskih autobusa.
2013
Volvo Buses uvodi Euro 6 motor u Evropi.
2014
UD brend je predstavljen u Indiji.
Pokrenut je Volvo 7900 Electric Hybrid.
Uvođenje naprednog sistema autokočenja za turističke autobuse.
Pokrenuta je podrška vozačima Volvo I-Coaching.
2015
Projekat ElectriCity počeo je u Geteborgu u Švedskoj.
Pokrenuto je nekoliko bezbjednosnih funkcija: Volvo Dynamic Steering (VDS), Forward Collision Warning (FCW), Collision Warning i Emergency Brake (CWEB), Lane Keeping Support (LKS) i Adaptive Cruise Control (ACC).
2016
Prva električna autobuska linija Volva otvorena je u matičnom gradu u Geteborgu.
Volvo Buses predstavlja sistem za otkrivanje pješaka i biciklista.
Volvo lansira najveću svjetsku autobusku šasiju u Brazilu, posebno razvijen za BRT sisteme. Gran Artic 300 je dug 30 metara i može primiti do 300 putnika.
2017
Volvo prekretnica – prodano više od 3000 elektrificiranih autobusa (hibridi, električni hibridi i električni autobusi).
Pokretanje nove verzije Volvo 7900 Electric sa proširenim opsegom i fleksibilnijim opcijama punjenja.
2018
Volvo Buses predstavio šasiju B8L, novi Euro 6 dvospratni autobus koji je sposoban da zadovolji zahtjevne transportne potrebe visokog kapaciteta u Aziji, Pacifiku i šire.
Volvo električni zglobni autobusi započinju test u redovnom saobraćaju u Geteborgu u Švedskoj.
Volvo predstavio novu turističku gamu – Volvo 9000.
Volvo Buses predstavio pionirski samostalno vozeći autobus u Geteburgu u Švedskoj.
Pisanje historije i pravljenje prekretnica u autobuskom sektoru se nastavlja…