Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
VHH iz Hamburga naručio do 100 MAN Lion's City E autobusa
Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein GmbH (VHH) konzistentno se kreće ka autobuskom voznom parku koji ne emituje emisije. Od 2020. godine kompanija naručuje samo autobuse sa pogonima bez emisija za svoje područje servisa u Hamburgu. I svojom najnovijom narudžbom, također se jasno opredjeljuje za svoje ciljeve održivosti: VHH je sada naručio do 100 električnih autobusa od MAN Truck & Bus. Sa okvirnim ugovorom za isporuku Lion's City 12 E, MAN je bio u mogućnosti da osvoji četiri od osam lotova na trenutnom VHH-ovom eBus tenderu. “Veoma smo zadovoljni što se VHH još jednom odlučio za autobuse iz MAN-a. Na kraju krajeva, to pokazuje koliko je kompanija zadovoljna našim inovativnim i pouzdanim električnim vozilima,” kazao je Friedrich Baumann, član Izvršnog odbora za prodaju i rješenja za kupce u MAN Truck-u & Bus.
VHH je već pozvao na isporuku prvih 48 električnih autobusa iz novog okvirnog sporazuma s MAN-om. Isporuka vozila je predviđena za početak 2024. godine. “Imamo jasnu viziju na umu: 2030-ih, želimo da budemo lokalno bez emisija na cestama u metropolitanskoj regiji Hamburga. Inovativna vozila su važan građevinski element u ovom procesu. Veoma intenzivno radimo sa svim proizvođačima koji nas opskrbljuju. Teme kao što su dostupnost i asortiman su dobile zamah. Radujemo se što ćemo zajedno nastaviti ovim putem,” rekao je generalni direktor VHH dr. Lorenz Kasch.
Krajem 2019. godine VHH naručio je prvih 17 vozila MAN Lion's City 12 E. Sljedeća narudžba bila je za još 20 električnih autobusa. Prošle godine VHH se po treći put odlučio za MAN vozila – narudžba je uključivala 30 električnih solo autobusa i šest električnih zglobnih autobusa.
MAN vozila koja su predmet posla su dužine 12 metara, imaju troja vrata koja omogućavaju putnicima da brzo i udobno uđu i izađu. Vozila su opremljena sa šest baterija ukupne snage 480 kilovat sati. Posebno održiv CO2 sistem klimatizacije osigurava ugodne temperature u svako doba godine. Ima nekoliko prednosti: ekološki je prihvatljiviji i istovremeno značajno efikasniji, što također ima pozitivan učinak na asortiman. Kompaktna krovna jedinica radi sa klimatski neutralnim ugljičnim dioksidom (R744) umjesto konvencionalnog rashladnog sredstva R134a.
“Zahvaljujući svojoj održivosti, udobnosti i izdašnom prostoru, električni autobusi potiču ljude da koriste javni prevoz. Na kraju krajeva, omogućavaju im da stignu do svog odredišta na ekološki prihvatljiv, udoban i posebno miran način”, izjavio je Heinz Kiess, šef proizvoda Marketing Bus u MAN Truck & Bus.
Nisu električni autobusi samo u Hamburgu dobro prihvaćeni. Prošle godine je tržište električnih autobusa u Evropi poraslo za 26 posto na 4.152 registrovane jedinice. U 2021. godini bilo je 3.282 jedinica, što odgovara rastu od 48 posto u odnosu na 2020. Ukupno 30 posto evropskog tržišta gradskih autobusa sada je bez emisija. (Izvor: Chatrou CME Solutions).
MAN-ov potpuno električni autobus krenuo je u serijsku proizvodnju 2020. godine i do danas je ukupno primljeno više od 1.000 narudžbi. Operateri, vozači autobusa i putnici su oduševljeni dometom, pouzdanošću, udobnošću i održivošću lokalnog vozila bez emisija. “Naš cilj je sasvim jasan – staviti još više električnih autobusa na put: do 2025. polovina naših novih gradskih autobusa će se pokretati lokalno bez emisija. Očekujemo da će samo pet godina kasnije 90 posto naših autobusa će biti na baterije”, izjavio je Kiess.