Veći, jači i efikasniji: MAN Lion’s City 18 E

Kao dio strategije za e-mobilnost, MAN Truck & Bus ove godine šalje flotu demo e-autobusa kupcima u pet evropskih zemalja. Flota će imati 15 testnih vozila koja će biti raspoređena u sklopu svakodnevnih operacija. Ovaj program testiranja uključuje dva nova zglabna električna MAN Lion's City 18 E, koji će biti predstavljeni na ulicama Barselone i Kelna. Prodaja novog električnog zglobnog autobusa počela je još u aprilu. “Sa svojih 18 metara, MAN Lion's City 18 E savršen je izbor za bilo koju kompaniju koja traži potpuno električni gradski autobus, tj. Onaj koji ne proizvodi nikakve emisije, uz prostor za mnogo putnika”, naglasio je Rudi Kuchta iz MAN Truck & Bus.

Dva električna motora na drugoj i trećoj osovini daju autobusu potrebnu snagu za gradski saobraćaj. Za razliku od elektromotora koji se nalaze u blizini glavčine kotača, ovi su modeli jednostavniji za pristup i imaju jednostavniji dizajn. Kao takav, prevoznici imaju koristi kada su u pitanju radovi na održavanju i ukupni troškovi vlasništva (TCO – Total Cost of Ownership). Dvije pogonske osovine elektronički su sinkronizirane i pomažu u poboljšanju rukovanja zglobnim autobusima, jer povećavaju stabilnost vožnje i daju veći sigurnosti.

Dvije pogonske osovine povećavaju maksimalnu povratnu energiju pri kočenju. “Viši nivo oporavka znači da je električni zglobni autobus uvijek visoko efikasan, bez obzira na stil vožnje ili topografiju”, prokomentarisao je Rudi Kuchta. U električni MAN Lion's City 18 E pogonski sklop proizvodi između 320 kW i maksimalno 480 kW. Energija za to dolazi iz modularnih baterija sa 640 kWh instalirane snage. Ovde se MAN oslanja na potpuno razvijenu litijum-jonsku (NMC) baterijsku tehnologiju iz modularnog kompleta grupe. Baterije imaju inteligentni sistem upravljanja temperaturom koji je optimiziran za upotrebu u gradskim autobusima. Ovaj sistem osigurava da su baterije uvijek dostupne, bez obzira na doba godine. Kao rezultat toga, MAN Lion's City 18 E impresionira dometom od 200 km (i u povoljnim uslovima do 270 km) tokom cijelog radnog vijeka baterija.

Postoji ukupno osam baterija koje se nalaze na krovu zglobnog autobusa. Njihova pozicija znači lakše servisiranje i veća sigurnost u slučaju udesa. Baterije se pune u remizi preko priključka za kombinirani sistem punjenja (CCS). Uz prosječnu snagu punjenja od 100 kW i maksimalnu snagu do 150 kW, zglobni autobus može se potpuno napuniti za manje od četiri sata.

Dizajn enterijera i tehničke karakteristike nikako nisu sve što električni MAN Lion's City E može ponuditi. Njegov vanjski dizajn, također, je impresivan. Odlikuje se sofisticiranim, savremenim dizajnom „pametnih ivica“, dodajući novi, dinamičan šmek vozilu. Bitno je napomenuti i da je MAN City E dobitnik ovogodišnje nagrade za dizajn u kategoriji “Automobil / Vozilo / Bicikl”, a nagradu dodjeljuje iF International Forum. “MAN Lion's City E zaokružuje novu generaciju gradskih autobusa kao verzija bez štetnih emisija koja se može pohvaliti nagrađivanim dizajnom. Sa predstavljanjem verzije od 18 metara, oduševljeni smo što sada možemo svim prevoznicima i gradskim vlastima ponuditi visokoefikasno vozilo za visokofrekventne linije sa prvoklasnim dizajnom koji odgovara njegovom urbanom okruženju”, dodao je Rudi Kuchta.

U decembru 2019. godine MAN Truck & Bus isporučio je prva dva električna autobusa od 12 metara prevoznicima Hamburger Hochbahn AG i Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein GmbH. Ove godine, još 13 demo vozila biće raspoređeno kao dio strategije e-mobilnosti. Tokom 2020. demo flota od ukupno 15 električnih autobusa radit će u pet evropskih zemalja (Njemačka, Španija, Luksemburg, Belgija, Francuska). Kao dio ovog programa testiranja, MAN će također predati 18-metarski električni autobus prevoznicima Kölner Verkehrs-Betriebe AG (KVB) u Kelnu i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) u Španiji, kako bi izveli planirano praktično testiranje. Prve serijske 12-metarske autobuse MAN Lion's City E počet će se isporučivati krajem 2020. godine. Potpuno električni Lion's City E u zglobnoj verziji uslijedit će otprilike šest mjeseci kasnije, a trebao bi idu u serijsku proizvodnju u prvoj polovini 2021. godine.

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1939