Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
VDL Group u 2023.: Dobri rezultati, ali Bus & Coach divizija u minusu
Za VDL Grupu, 2023. je bila dvostrana godina. U ovim vrućim danima kada holandski gigant zajedno sa Schmitz Cargobullom radi na preuzimanju Van Hoola, objavljena je izjava za medije koja sadrži finansijske rezultate ostvarene tokom prošle godine.
Predsjednik i izvršni direktor VDL Groep Willem van der Leegte rekao je: “Pošto je toliko toga prošlo dobro u 2023. godini, ostvarili smo rekordno visok promet. Situacija u odjeljenjima za montažu automobila i autobuse jako je uticala na naše rezultate, zbog troškova socijalnog plana u VDL Nedcar i izazova u diviziji Bus & Coach (Napomena: VDL Grupa ima 4 divizije: Podugovaranje, Montaža automobila, Bus & Coach i Gotovi proizvodi). Stoga činimo sve kako bismo održali nivo ulaganja koji traže naši klijenti u druge aktivnosti. Naš organski rast prometa u 2023. potvrđuje da su naše godine velikog ulaganja u inovacije (ukupni investicioni program za 2023.: 229 miliona eura u prostore i drugu imovinu i dodatnih 181 milion eura u istraživanje i razvoj) jasno imale efekta. Dobro smo pozicionirani na naših pet rastućih tržišta, Hightech, Mobility, Energy, Infratech i Foodtech, kako bismo nastavili nuditi našim klijentima dodatnu vrijednost.”
Prodaja je iznosila 6,354 milijarde eura u 2023., što je 10 posto više u odnosu na 2022. (5,752 milijarde), ali je neto prihod pao sa 298 miliona eura na 82 miliona eura, a normalizirani neto prihod, isključujući vanredne prihode i rashode, pao je za 29 miliona eura na 147 miliona eura. Zaostatak narudžbi (bez odjela za montažu automobila) u trinaestoj sedmici 2024. iznosio je 1.857 milijardi eura, u poređenju sa 2.038 milijardi eura u istoj sedmici 2023.: ukratko, pad od 9 posto. I na kraju, ali ne i najmanje važno, broj zaposlenih je pao za 272, ostavljajući 14.973 ljudi na poslu.
U 2023. godini prodaja Bus & Coach divizije pala je za 33 posto, sa 454 miliona eura u 2022. na 304 miliona eura tokom prošle godine. Glavni razlog je kašnjenje u isporuci zbog nedostatka materijala za novu generaciju VDL Citee. Rušenje starog proizvodnog pogona i puštanje u rad novog pogona u Roeselareu (Belgija), također su bili izazov.
Ali na osnovu knjige narudžbi, očekuje se da će prodaja javnog prevoza porasti u 2024. Povećana proizvodnja nove generacije VDL Citee će povećati isporuke kupcima u ovoj godini. Kao rezultat toga, VDL električna I-klasa će postati mnogo češća na putevima Evrope. Tokom 2023. godine knjiga narudžbi nove generacije VDL Citea je u potpunosti popunjena do 2024. Isto vrijedi i za proizvodnju cjelokupnog asortimana autobusa. Kako bi se osigurala dugoročna održivost i kontinuitet, bit će uložena značajna ulaganja u istraživanje i razvoj, uključujući novu platformu za autobuse.
Promet VDL Groep će se smanjiti ove godine u odnosu na rekordni promet u 2023., uglavnom zbog gubitka prometa u VDL Nedcaru. Ne računajući odjel za montažu automobila, očekuje se da će organski rast prihoda biti između 5 i 10 posto. Očekuje se blagi oporavak dobiti. Planirane investicije, oko milijardu eura u naredne tri godine, bit će ključne za nastavak olakšavanja kupaca na rastućim tržištima VDL Groep.