Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
VDL Bus & Coach ostvario “MaxiMile” rezultat sa novom generacijom Citee
U testu pod nazivom ‘MaxiMile Challenge’, nova generacija Citee kompanije VDL Bus & Coach postigla je zapanjujući rezultat. Cilj izazova je pružiti dokaze o obećanjima koja su data s novom generacijom Citee: najbolji u klasi, energetski efikasan, 100% električni gradski autobus sa maksimalnim omjerom efikasnosti/dometa. Ciljevi postavljeni za ovaj test bili su više od 24 sata neprekidne vožnje, pokrivajući razdaljinu veću od 500 kilometara i stvarajući realne uslove rada u skladu sa SORT-2 implementacijom. Ovi ciljevi su u velikoj mjeri postignuti.
VDL Bus & Coach je ovaj test odradio sa VDL Citea LF-122 vozilom, opremljenom baterijom od 490 kWh, i koje je bilo opterećeno do 16.500 kilograma kako bi se simulirao realan broj putnika. Guido Weijers, menadžer proizvoda za javni prevoz, rekao je: “Pitanje koje tržište uvijek postavlja je koja je udaljenost izvodljiva u stvarnosti. To je jedan od razloga zašto provodimo ovaj test; da izgradimo povjerenje prije kupovine i da pokažemo da provodimo testiranja i dijelimo nalaze. I, naravno, želimo postići najbolji mogući rezultat. Ali nema dodatne vrijednosti za operatera naših vozila ako pružimo rezultat za koji opseg ne daje realnu sliku. Umjesto toga, želimo dokazati da u implementaciji, u načinu na koji naši kupci koriste vozilo, naša nova generacija Citea radi ono što obećava. Otuda, između ostalog, težina vozila, ali je također važan broj zaustavljanja po kilometru i najrealnija moguća brzina. Što brže vozilo putuje sa što manje zaustavljanja, to je njegova potrošnja efikasnija. Ali to nije cilj.”
Da bi se dalje postigao realan rezultat, VDL Bus & Coach je vozilo rasporedio na nekoliko autobuskih linija u Eindhovenu i okolini. Svaka UITP SORT linija predstavlja različit režim brzine: SORT-1 se odnosi na urbani centar sa prosječnom brzinom od 12 km/h; SORT-2 se odnosi na gradske linije sa prosječnom brzinom od 18 km/h; SORT-3 se odnosi na urbanu periferiju sa prosječnom brzinom od 25 km/h. Većina linija ‘MaxiMile Challenge’ vođena je na SORT-2 implementaciji, a neke linije na SORT-1 i SORT-3, da bi se došlo do prosječnog SORT-2 raspoređivanja. Vozilo se zaustavljalo na svim autobuskim stanicama na linijama. Test također određuje promjenu vozača na stanici Eindhoven nakon četiri uzastopna sata vožnje. Ovo su bili najtopliji dani kasnog ljeta; 10. i 11. septembra bilo je oko 30 stepeni Celzijusa tokom dana, a noću padala na 21 stepen Celzijusa.
Test je započeo u VDL Bus & Coach u De Vestu u Valkenswaardu, gdje je nova generacija Citea s potpuno napunjenom baterijom prihvatila izazov u 13 sati 10. septembra.
Prilikom prve promjene vozača u 17:00 10. septembra, Citea nove generacije je prešla put od 74 kilometra i imala je stanje baterije od 87%. U 21 sat ovo je bilo 146 pređenih kilometara i kapacitet baterije od 72%. U 1 ujutro 11. septembra, udaljenost je bila 222 kilometra i preostalo punjenje baterije od 57%. Sljedeća promjena vozača obavljena je u 5 ujutro sa 302 kilometra na brojaču kilometara i napunjenošću baterije od 44%; u 9 ujutro, kapacitet baterije je bio na 30% sa 374 pređenih kilometra. U 13:00 ispunjen je cilj od 24 sata, a posljednja promjena vozača obavljena je sa 12% preostalog napunjenosti baterije i razdaljinom od 471 kilometar. Oko 15 sati, nova generacija Citee ušla je u prostorije VDL Bus & Coach u Valkenswaardu sa samo 3% baterije.
Do završetka testa u 15.14, vozilo je prešlo put od 546,7 kilometara za ukupno 26 sati i 14 minuta. To je uključivalo ukupan prosjek od 1,4 zaustavljanja po kilometru i prosječnu brzinu od 20,84 kilometara na sat.
Postizanje udaljenosti od skoro 550 kilometara, bez privremenog punjenja, u tropskim kasnim ljetnim danima i sa simuliranim opterećenjem, pokazuje da nova generacija Citee radi ono što obećava. Ono što je najvažnije u okviru parametara testa i ishoda je dužina vožnje u kombinaciji sa prosječnom brzinom. VDL Bus & Coach je donio svjesnu odluku da teži realnom scenariju zasnovanom na operativnim zahtjevima svojih kupaca; stoga je postizanje više od 26 sati vožnje, prosječna brzina manja od 21 kilometar na sat, broj zaustavljanja po kilometru i pređenih 546,7 kilometara kao rezultat zapanjujuće dostignuće. “Čak i iznad očekivanja VDL Bus & Coach menadžmenta proizvoda”, rekao je Guido Weijers sa zadovoljstvom.