Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
Važan jubilej: MAN proizveo 1000. električni autobus
Serijska proizvodnja modela Lion’s City E počela je u jesen 2020. godine. Sada, jedva tri godine kasnije, MAN je proizveo 1000. potpuno električni gradski autobus u svojoj poljskoj fabrici u Starachowicama. Ovo je jedna od mnogih prekretnica u priči o uspjehu e-busa, koji je sada u uspješnom radu širom Evrope i iz dana u dan impresionira svojom pouzdanošću, dometom i održivošću. MAN Truck & Bus nastavlja da pokreće održivu mobilnost i potpuno je posvećen električnom pogonu.
Sredinom septembra, 1000. MAN Lion’s City E sišao je s proizvodne linije u MAN-ovoj fabrici u Starachowicama, u Poljskoj. U budućnosti, jubilarni Lion’s City 12 E će putnike u širem području Madrida odvesti do njihovih odredišta sigurno, udobno i održivo. Vozilo je naručila transportna kompanija Auto Periferia S.A., podružnica španske Grupo Ruiz. “Prije tačno tri godine – početkom oktobra 2020. – serijska proizvodnja naših gradskih autobusa na baterije uspješno je počela u Starachowicama. Od tada, sve više i više e-buseva pouzdano silazi s proizvodne trake”, kaže Barbaros Oktay, direktor autobusa u MAN Truck & Bus, dodajući: “Za ovo možemo zahvaliti sjajnom timu, koji je neumorno posvećen i pruža izvanredan posao. Osim toga, naša fabrika u Poljskoj se nedavno razvila u centar izvrsnosti za električne gradske autobuse.” Kako bi mogao napraviti ovaj razvojni korak, MAN Truck & Bus je uložio velika sredstva u e-mobilnosti i posvetio veliku pažnju pripremi svojih zaposlenika i proizvodnih pogona za zahtjeve električne mobilnosti. “S rastućim tržištem za e-buseve, ovo je bila važna investicija za nas u budućnost”, kaže Oktay.
Jer sve više i više operatera javnog prevoza prelazi na vozni park potpuno bez emisija i oslanja se na potpuno električna vozila kao što je MAN Lion’s City E. Gradski autobus već uspješno posluje širom Evrope. “Narudžbe, kao što je trenutna od Grupo Ruiz, i potražnja naših kupaca jasno pokazuju da naš Lion’s City E postaje sve popularniji”, jasno je rekao Robert Katzer, šef prodaje i proizvoda u MAN Truck & Bus, dodajući: “Mnoge naknadne narudžbe posebno dokazuju koliko su operateri zadovoljni vozilom.”
Grupo Ruiz – inače prvi španski kupac koji je naručio MAN električne autobuse – također već ima 20 MAN električnih autobusa u pogonu, a planira imati 60 vozila do kraja ove godine. Međutim, u međuvremenu, kompanija nipošto nije jedini transportni operater u Španiji koji se oslanja na MAN Lion’s City E – naprotiv: do danas je naručeno više od 175 MAN električnih autobusa za španske gradove kao što su Alicante, Badajoz, Bilbao, Cáceres, Leganés, Málaga, Melilla, San Sebastián, i Valensija. Većina vozila treba da bude isporučena i puštena u rad ove godine. “Posebno u velikim gradovima postoji potražnja za gradskim autobusima koji su bez emisija i tihi na putu – poput našeg e-busa”, kaže Katzer.
Ali nije samo Španija mjesto gdje se e-busevi sve češće viđaju kako obilaze gradove. Skandinavija se posebno smatra jednim od pionira kada je u pitanju elektromobilnost. To se odražava i na brojkama narudžbi: do kraja 2023. godine, očekuje se da će ovdje raditi više od 370 električnih MAN gradskih autobusa. Najnovije narudžbe uključuju 45 autobusa MAN Lion’s City 12 E koje je naručio danski Vikingbus. U budućnosti, transportna kompanija će upravljati linijama u Kopenhagenu, kao i u Frederiksbergu, Lyngbyju, Greveu i Høje Taastrupu u Danskoj. Anchersen je već naručio 25 vozila od MAN-a 2021. godine, koji su sada u upotrebi na centralnoj autobuskoj liniji 7A u Kopenhagenu. “Ali naš MAN Lion’s City E je također odlično primljen u Norveškoj i Švedskoj. Na primjer, norveški transportni operater Unibuss naručio je od nas 76 MAN Lion’s City E“, kaže Katzer.
MAN Truck & Bus je već primio svoju prvu narudžbu krajem 2019. godine – godinu dana prije početka proizvodnje: Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein (VHH) naručila je 17 MAN Lion’s City E. Od tada, VHH dosljedno nastavlja svoj put ka potpuno nulte emisije autobusa. Sljedeća narudžba pokrivala je još 20 električnih autobusa. Prošle godine VHH se po treći put odlučio za e-buseve kompanije MAN: narudžba je uključivala 30 solo i šest zglobnih električnih autobusa. Najnovija ovogodišnja narudžba uključuje isporuku još do 100 električnih autobusa MAN Truck & Bus.
Širom Evrope tržište električnih autobusa poraslo je za 45% u prvoj polovini 2023. Ukupno je registrovano 2.567 električnih autobusa tokom perioda, prema Chatrou CME Solutions. To znači da je više od jednog od tri nova gradska autobusa (37,5 posto) u Evropi sada bez emisija. Sa 260 e-buseva, MAN Truck & Bus zauzima drugo mjesto po broju novih registracija u Europi. A MAN e-bus se također pokazao izuzetno popularnim na njemačkom tržištu: od 297 novih električnih autobusa registrovanih u Njemačkoj u prvih šest mjeseci ove godine, 63 su bila iz MAN-a. “Veoma smo zadovoljni ovim velikim uspjehom”, objašnjava Barbaros Oktay i nastavlja: “Ali želimo da na puteve stavimo još znatno više električnih autobusa. Do 2025. godine polovina naših novih gradskih autobusa će biti električni, a samo pet godina kasnije, do 90 posto naših autobusa u Evropi bit će na baterije. Također smo usmjereni na elektrifikaciju međugradskih i turističkih autobusa.”
Kompanija ima za cilj da postane neutralna u smislu stakleničkih plinova najkasnije do 2050. godine. Da bi postigao svoje ambiciozne klimatske ciljeve, MAN Truck & Bus se prvenstveno fokusira na elektrifikaciju proizvoda koje prodaje, a koji su odgovorni za oko 97% emisije CO2 kompanije. “Na našem putu ka nultim emisijama, u potpunosti se oslanjamo na električni pogon u autobuskom biznisu. U tu svrhu dosljedno pretvaramo naš portfelj u segmentu gradskih autobusa i međugradskih vozila na električna vozila u narednih nekoliko godina”, jasno je rekao Oktay. Inače, MAN se također fokusira na električne pogone, jer su vozila ekonomski uvjerljiva.
Visokonaponske baterije za električne autobuse i kamione će se masovno proizvoditi u Nirnbergu od početka 2025. godine. MAN u to ulaže oko 100 miliona eura u narednih pet godina. Cilj je proširiti proizvodni kapacitet na preko 100.000 baterija godišnje. Na ovaj način MAN postavlja temelje za industrijalizaciju električnih pogona. Osim toga, infrastruktura za punjenje će se proširiti u sklopu zajedničkog ulaganja Milence, koje je TRATON grupa osnovala zajedno s Daimler Truckom i Volvo Grupom: Plan je postavljanje najmanje 1.700 punjača visokih performansi na ili u blizini autoputeva i logističkih čvorišta širom Evrope u narednih nekoliko godina.