U Kazablanci otvorene prve dvije BRT linije

U najvećoj konurbaciji u Maroku oko metropole Kazablanke, prve dvije autobuske linije na namjenskim linijama prema međunarodnom standardu BRT (Bus Rapid Transit) počele su sa radom 1. marta. Ove dvije nove linije BW1 i BW2 dio su opsežnog programa proširenja javnog prevoza u Kazablanki, koji, pored novih autobuskih linija, uključuje i otvaranje još dvije potpuno nove tramvajske linije, koje bi trebalo da puste u rad ove godine, barem na određenim dionicama trase. Za realizaciju i kontinuiran rad ove mreže odgovorna je francuska kompanija RATP Dev, podružnica pariške transportne kompanije RATP.

Sa voznim parkom od 40 vozila i kapacitetom od 196 putnika, autobusi velikog kapaciteta opsluživat će 42 stanice na dvije linije, uključujući tri veze na tramvaj. Sve po cijeni od 6 dirhama (oko 0,54 eura), subvencionisano sa 40% od strane opštine Kazablanka.

Nakon nekoliko mjeseci čekanja i odlaganja, autobuske linije su puštene u rad. BRT usluga je također poznata kao Bus à haut niveau de service (BHNS) u zemljama francuskog govornog područja. Koristit će se flota od 40 četveroosovinskih Mercedes CapaCity zglobnih autobusa dužine 21 metar, širine 2,55 metara i visine 3,12 metara i ukupnog kapaciteta 196 putnika. Pokreću ih Euro 6 šestocilindarski OM 470 dizel motori nominalne snage 265 kW što je oko 360 konjskih snaga.

Autobusi XL formata saobraćaju na označenim linijama u metropoli na udaljenosti od 24,5 kilometara. Prva linija BW1 vozi preko 20 stanica od okruga Salmia do Orangersa, druga od Maârifa do Errahma-Oulad Azzouz sa ukupno 22 stanice. Sa napretkom od pet i po minuta u vršnim satima, BRT-ovi imaju tri priključne tačke na dvije postojeće tramvajske linije T1 i T2 i na buduću T3.

U međuvremenu, radovi na dvije nove tramvajske linije, čije je otvaranje prvobitno bilo planirano 2022. godine, ubrzano napreduju. Probne vožnje su u toku od septembra 2023., uključujući i dionicu između Bulevara 10-Mars i Al Joulanea na T3.

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1928