Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
U Bielefeldu počeli sa radom zglobni Mercedes eCitaro sa proširenjem gorivne ćelije
Prvi autobusi na gorive ćelije nove generacije stigli su u transportno preduzeće iz Bielefelda moBiel. To znači da će devet ultramodernih vozila biti u redovnom radu u narednim sedmicama. Transportna kompanija iz Bielefelda naručila je ukupno 25 zglobnih autobusa sa takozvanim „proširivačem dometa“. To je omogućeno sredstvima Federalnog ministarstva saobraćaja, koje je obezbijedilo 8,7 miliona eura. Sam moBiel je uložio još deset miliona eura.
Trenutni vozni park moBiela sastoji se od 132 vozila, od kojih će 29 u budućnosti raditi na vodik. Transportna kompanija iz Bilefelda već je odlučila da testira vodikovu tehnologiju 2021. godine. Generalni direktor moBiela Arne Petersen: “Budući da smo imali dobra iskustva s tehnologijom gorivnih ćelija, dosljedno smo nastavili ovim putem.”
Za realizaciju nabavke 25 novih autobusa bila je neophodna podrška savezne vlade. Dodatni troškovi u odnosu na dizel autobuse subvencionisani su za 80 odsto. “Želimo iskoristiti ova sredstva za konkretnu podršku transportnim kompanijama u državi i pomoći im da se suoče s izazovima na putu ka još većoj zaštiti klime”, kaže Oliver Hoch iz NOW GmbH, koji koordinira finansiranje za savezno ministarstvo.
Za razliku od prva četiri autobusa na gorive ćelije koji se koriste u Bielefeldu, nova vozila mogu raditi i na vodik i na struju. Ovo bi trebalo ponuditi fleksibilnije opcije implementacije zahvaljujući većem rasponu. Nove autobuse će moBielu isporučiti Mercedes. Riječ je o osam autobusa od 12 metara i sedamnaest autobusa od 18 metara (zglobnih autobusa) tipa ‘eCitaro Fuelcell’. U Njemačkoj su na tržištu tek od sredine prošle godine. Vozila su bazirana na eCitaru koji se isključivo napaja baterijama. Imaju 34 odnosno 46 mjesta. Kao niskopodni autobusi imaju dva ili tri višenamjenska prostora za osobe sa ograničenom pokretljivošću.
Gorivne ćelije iz Toyote su ugrađene na krov. Rezervoari vodika, koji se takođe nalaze na krovu, mogu da drže 25 ili 30 kilograma vodika. Sa kapacitetom baterija od 300, odnosno 400 kilovat sati, ovo je dovoljno za domet od preko 400 kilometara prema proizvođaču. To znači da se novi autobusi mogu koristiti na svim linijama u autobuskoj mreži bez potrebe za dopunom vodika ili dopunom struje.
Devet zglobnih autobusa koji su već stigli krenuli su sa redovnim radom početkom marta, a prije toga su obavljene opsežne probne vožnje. U početku će se koristiti na jugu Bielefelda. Preostalih 16 autobusa biće isporučeno sukcesivno u prvoj polovini 2025. godine, tako da će svi biti u funkciji do kraja juna.
Autobusi na gorive ćelije zahtijevaju odgovarajuću modernu infrastrukturu. Ovo se stvara u inovacijskom parku za spajanje sektora. Svih 25 novih autobusa sa gorivnim ćelijama će biti napunjeno gorivom i smješteno tamo ovog ljeta.
Na lokaciji spalionice otpada u Bielefeldu (MVA), koja pripada istoj grupi kompanija, na površini veličine fudbalskog terena već postoji stanica za dopunu vodika i moderno skladište sa radionicom. Nova tehnologija je trenutno u izgradnji na duplo većoj površini. U narednim mjesecima oko postojećih objekata biće završen još jedan depo sa posebno snažnim stanicama za punjenje. Planira se i elektrolizator, koji će Stadtwerke Bielefeld Grupa koristiti za proizvodnju vodika – dijelom iz električne energije proizvedene tokom spaljivanja otpada u susjednom postrojenju.