Tržište električnih autobusa u Evropi 2022

Yutong je zauzeo prvo mjesto na tržištu električnih autobusa u Evropi 2022. Prilično iznenađujuće, mora se reći. Ništa novo na drugoj i trećoj poziciji, gdje nalazimo zajedničko ulaganje Alexander Dennis/BYD i Daimler Buses.

Iveco Bus i VDL rastu, dok Solaris zaostaje nakon dvije godine na čelu tržišta električnih autobusa (ali je imao uspješnu godinu u smislu registracije autobusa na gorive ćelije, pokrivajući više od polovine tržišta, čiji je ukupan obim ipak smanjen sa 158 u 2021. na 99 prošle godine).

Tržište električnih autobusa u Europi prošle je godine raslo 26 posto, na 4.152 registrovane jedinice (u 2021. bilo je 3.282, uz rast od 48 posto u odnosu na 2020.). Podaci, kao i obično, dolaze od Chatrou CME Solutions konsaltinga. 30% evropskog tržišta gradskih autobusa sada nema emisiju štetnih gasova.

Imajući u vidu obim svake alternativne pogonske tehnologije, u 2022. godini registrovano je 2.018 hibridnih autobusa, 3.274 CNG autobusa i 99 autobusa na vodik, pored već spomenutih 4.152 električnih autobusa (bez trolejbusa). Ukupno? 9.543 autobusa sa alternativnim pogonom. To znači da 62,5% gradskih autobusa registrovanih u Evropi sada pokreću alternativna goriva. Njihov udio raste sa 59% u 2021. godini, ali se ukupan obim smanjuje, uglavnom zbog manjeg obima registracija hibridnih autobusa (-38,5%). Tržište gradskih autobusa drastično je u padu prošle godine (-14%).

Najprodavaniji proizvođači električnih autobusa

Pogledajmo uži izbor najprodavanijih proizvođača na tržištu električnih autobusa u Evropi 2022. Yutong je vodeći sa 479 registracija (+58% u odnosu na 2021.), a slijede BYD-Alexander Dennis sa 465 registracija (+24%) i Mercedes sa 405 registracija (+21).

Četvrti (i rastući) je Iveco bus sa 347 registrovanih jedinica. Svjedoci smo i povratka VDL-a, koji je nakon nekoliko slabijih godina udvostručio svoje godišnje registracije na 344 jedinice. S druge strane, Solaris je iznenađujući na šestoj poziciji. Poljski brend je bio vodeći na tržištu e-autobusa 2020. i 2021. Ali, gledajući period 2012. – 2022., Solaris je i dalje lider na tržištu sa ukupno 1.462 električna autobusa i tržišnim udjelom od 11,6%, a slijedi ga BYD i VDL.

Vrijedi spomenuti iskorak koji je napravio Karsan, koji je za godinu dana prešao sa 36 na 135 registracija električnih autobusa. Dobar učinak je zabilježila i kineski proizvođač Golden Dragon, sa 133 registracije. Irizar, Bluebus i Ebusco su, s druge strane, malo zakazali nego prethodnih godina. Španski proizvođač je pao 45%, a Ebusco je u padu od 40%. Od 90 jedinica planiranih za isporuku 2022. godine u Berlinu, zbog ograničenja u lancu snabdijevanja, Ebusco je tek krenuo nedavno sa isporukama prvih jedinica.

Uključeno u oznaku “Ostali” (240 registrovanih jedinica) nalazimo proizvođače kao što su Higer, Rampini, Temsa, Alstom, Scania i 15 drugih proizvođača, kao što je primijetio Wim Chatrou iz Chatrou CME Solutions.

Wim Chatrou naglašava da je “apsolutna količina CNG/LNG autobusa blago porasla sa 3.088 u 2021. na 3.274 u 2022. (+6,1%) i da je na stabilnom nivou od 2020. godine”. Ono što je zanimljivo, “udio CNG autobusa u međugradskom segmentu i dalje raste sa 864 u 2021. na 978 u 2022. godini”. To znači +13%.

Kao što se već očekivalo, Velika Britanija vodi u užem izboru zemalja s više registracija e-busa u 2022. sa ukupno 685 električnih autobusa. Njemačka je druga sa ukupno 581 električnim autobusom, a slijedi Francuska sa 549 jedinica. Isti trojac vodi kompletno tržište električnih autobusa u Evropi u poslednjih 10 godina. Vrijedi spomenuti Dansku, gdje je prošle godine registrovan 381 e-autobus.

Kao što je gore spomenuto, registracija autobusa na gorive ćelije u Evropi smanjena je prošle godine u odnosu na 2021. Od 1. januara 2022. u Evropi je saobraćalo ukupno 370 gradskih autobusa na gorive ćelije. Van Hool je i dalje lider na tržištu sa ukupno 106 autobusa na vodik i tržišnim udjelom od 28,6%. Slijede ga Solaris sa 104 registracije (54 prošle godine) i Wrightbus sa ukupno 82 autobusa.

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1927