Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama

Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
Autobuske kompanije postavljaju iste zahtjeve za autobuse na električni pogon kao i za svoje kolege s konvencionalnim dizel motorima. Čak i u teškim vremenskim uslovima kao što su hladnoća, led i snijeg, vozila moraju pouzdano obavljati svoj posao. U tom kontekstu, trenutna zimska testiranja dva Mercedes eIntouro vozila koja su skoro u proizvodnji u Rovaniemiju, u Finskoj, još jednom su se pokazala kao važan test izdržljivosti. U ekstremnim klimatskim uslovima kao što su zasniježene i zaleđene ceste, jaki vjetrovi i temperature do minus 30 stepeni, tim za razvoj i testiranje stavio je prvi međugradski autobus na baterije sa električnim pogonom iz Daimler Busesa na testiranje kako bi istražio dalje mjere optimizacije.
Svi novi tipovi autobusa iz Daimler Buses prolaze kroz opsežnu rutinu testiranja prije početka serijske proizvodnje, koja uključuje sigurnosne testove i testove opterećenja, kao i testove vozača pod ekstremnom vrućinom i ekstremnom hladnoćom. Tokom putovanja u Finsku, inženjeri su pomno ispitali sve funkcije i sisteme dva eIntoura u praksi. Na primjer, koordinacija upravljanja pogonom i centralnog pogonskog modula također je bila dio zadataka tima, kao i koordinacija mijenjanja brzina trobrzinskog mjenjača integriranog u centralni pogonski modul i optimizacija upravljanja kočnicama, u kojoj rekuperacija elektromotora igra odlučujuću ulogu.
Istovremeno, eIntouro je bio u mogućnosti da dokaže svoju sposobnost na velikim udaljenostima tokom zimske probne vožnje: test inženjeri iz Daimler Busesa vozili su eIntouro autobuse na liniji dugoj 3.000 kilometara od Neu-Ulma do Finske i nazad na vlastitim točkovima. Za ponovno punjenje koristili su samo javno dostupnu infrastrukturu za punjenje. Mogućnost brzog punjenja baterija omogućila je kratke pauze punjenja i brz nastavak putovanja.
Na lokaciji u Rovaniemiju, stručnjaci su posebnu pažnju posvetili ponašanju baterija i električnog pogona eIntoura u nepovoljnim vremenskim uslovima. U tu svrhu provjeravali su, između ostalog, karakteristike hladnog pokretanja, mogućnost punjenja visokonaponskog sistema na ekstremno niskim temperaturama, kao i zaštitu od hladnoće pogonskih komponenti, softvera i interfejsa. Pored toga, intenzivno su testirani sistemi upravljanja toplotom i energijom. Oba osiguravaju da se baterije i pogon, kao i putnički prostor i vozačevo radno mjesto održavaju na pravoj temperaturi, ispravno i energetski efikasno, čak i pri niskim temperaturama. Zimski test je uključivao i brojne testove voznih i kočionih karakteristika na podlogama s različitim prianjanjem. Između ostalog, ovi testovi su korišteni za koordinaciju svih sigurnosnih sistema, poput ESP-a i ASR-a, te sistema za pomoć vozaču.
Martin Teigeler, šef inženjeringa proizvoda Daimler Buses: “Naša opsežna testiranja ponašanja baterija i električnog pogona na ekstremnim temperaturama ispod nule, kao i karakteristika upravljanja vozila na uglačanim zaleđenim putevima ili u bljuzgavici nisu samo dala važne nalaze za dalju optimizaciju. Oni su također pokazali da je rad baterije u potpuno električnom pogonu odličan čak i u zimskim uslovima.”
Mercedes eIntouro je baziran na poznatom visokopodnom Mercedes Intouro autobusu na dizel motor, ali je umjesto toga opremljen baterijskim električnim pogonom. Kao rezultat toga, Daimler Buses sada po prvi put može preći na električnu mobilnost za klasične međugradske linije, školske autobuse i kraća putovanja na duge udaljenosti. Pored 12,18 metara dugog eIntoura, biće dostupan i eIntouro M dužine 13,09 metara. Ovo omogućava varijante sjedišta od 50 do maksimalno 63 sjedišta. Po prvi put u evropskom autobusu, ažuriranja softvera mogu se obavljati u eIntouro autobusu “zračnim” putem i bez posjete radionici.