Temsa i CaetanoBus će iduće godine predstaviti visokopodni autobus na vodik

CaetanoBus i Temsa najavili su da će 2024. godine lansirati zajednički razvijen autobus sa gorivim ćelijama. Vozilo će biti bazirano na električnom Temsa HD12, sa tehnologijom gorivih ćelija koju dolazi od CaetanoBus partnera (i dioničara) Toyote. Segment autobusa sa gorivim ćelijama je u nastajanju, ali počinje da dobija veliku pažnju i pristalice. Irizar je najavio da će na sajmu Busworld 2023 u Briselu (koji se otvara 7. oktobra) lansirati svoj i6S Efficient Hydrogen.

Cilj partnera je ulazak u serijsku proizvodnju 2025. godine. Prvo će se proizvoditi dvoosovinska verzija, a poslije toga je u planu i izvedba na tri osovine. Prema do sada objavljenim informacijama, vozila će moći da koriste vodik od 350 bara i od 700 bara, zahvaljujući tehnologiji Toyota H2 Dual System. Domet autobusa? Partneri tvrde da će moći da pređe do 1.000 km sa jednim punjenjem goriva. CaetanoBus naglašava da je kompanija “veoma upućena u operativne zahtjeve autobusa, pošto ima iskustva sa ovim vozilima u Velikoj Britaniji i Pirinejskom poluotoku”.

CaetanoBus se dosta fokusira na segment gradskih autobusa na gorive ćelije. U prvoj polovini 2023. godine u Evropi je registrovano 96 jedinica u tom segmentu, u odnosu na 52 prošle godine (+84%). CaetanoBus je prvi sa 28 jedinica, a odmah iza njega je Van Hool sa 26. Potonji je i dalje vodeći na tržištu u periodu 2012 – jun 2023. sa 132 registracije. Njemačka je u ovom trenutku zemlja s najviše autobusa na gorive ćelije u pogonu (ne uzimajući u obzir one registrovane prije 2012.): 167 vozila.

Ističući da će autobus u razvoju pružiti sveobuhvatno rješenje za pitanje dometa iz Temse su naglasili: “Pod različitim putnim i geografskim uslovima, naš autobus će moći premašiti domet od 1.000 kilometara. Drugim riječima, ovaj autobus može lako putovati od Istanbula do Adane bez dopunjavanja goriva, ili naše vozilo koje polazi iz Pariza može stići do Berlina bez zaustavljanja. Ova tehnologija će ponuditi potpuno novo iskustvo i putnicima i operaterima tokom međugradskih putovanja. Zajedničkim naporima Temsa i CaetanoBus timova za istraživanje i razvoj, i proizveden u Temsinom pogonu u Adani, očekujemo da će prvi prototip autobusa na vodonik biti završen do 2024. Predviđamo da će autobus ući u masovnu proizvodnju 2025. i osigurati svoju poziciju na tržištu autobusa na vodik.”

Do sada je Temsa dodala devet različitih modela svom asortimanu proizvoda sa nultom emisijom, od kojih je osam električnih i jedan na vodik. Sa ovim vozilom, Temsa će povećati broj vozila u ovom asortimanu proizvoda na 10. Nadalje, nakon što je razvila prvi turski domaći električni autobus u saradnji sa ASELSAN-om, Temsa će ponovo predvoditi ovaj projekat, preuzimajući pionirsku ulogu u predstavljanju prvog turskog visokopodnog autobusa na vodik.

 

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1841