Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
Temsa HD12: Po ukusu evropskog putnika
Da Temsa ima ozbiljnu ponudu, prije svega turističkih i međugradskih autobusa, bili smo u prilici uvjeriti se i ranije. Predvodnik aktuelne game je svakako model Maraton, u kojem se odnedavno voze i fudbaleri Partizana. Stepenicu ispod su modeli sa oznakom HD. Ova gama ima dva člana – HD13, koji je dug 13 metara i HD12, koji je dugačak 12,28 metara.
Iako je za skoro metar kraći od Maratona, model HD12 djeluje kao dobro rješenje za sve koji se bave bilo kojom vrstom dugolinijskog prevoza putnika. Iz same oznake se ne vidi da je zapravo nešto duži od 12 metara, ali je i toliko sasvim dovoljno za 55 sjedišta i to u konfiguraciji za koju se može reći da je bar podjednako udobna kao i kod renomiranih evropskih proizvođača.
Prije nekoliko godina turski proizvođač je riješio da osvježi izgled čitavr game, pa i ovaj dvoosovinski autobus ima upečatljiv dizajn sa koje god ga strane pogledate. Izostanak treće osovine omogućio je i veći prtljažni prostor, čija se zapremina kreće od 9 do 11 kubnih metara. Priču o dizajnu zaokružuju veliki vjetrobran, integrisani retrovizori i zanimljiva zadnja stijena, koja podsjeća na modele pretežno njemačkih proizvođača.
Turci su odavno raskrstili sa motorima koji zagađuju okolinu, pa i svi Temsini autobusi, koji su okrenuti evropskom tržištu uključujući i HD12, opremljeni modernim Euro 6 agregatima. U ovom slučaju, kao i ostalim turističkim i međugradskim modelima, ostvarena je saradnja sa holandskim DAF-om, pa se pod poklopcem nalazi Paccarov 11-litarski motor od 435 KS i više od 2000 Nm obrtnog momenta. Slična konfiguracija motora pokreće i DAF-ove najveće kamione, koji su već potvrdili ekonomičnost i pouzdanost na evropskim putevima.
Po ulasku u Temsu HD12 prvo što se uočava je da su Turci veliku pažnju posvetili vozačevom radnom okruženju. Brinulo se o tome da mu sve komande budu nadohvat ruke, ali i da sjedište bude udobno, što je od posebnog značaja za duga putovanja. Također, unaprijeđena su i putnička sjedišta. Možda je mala zamjerka prava mala šuma dugmića pod vozačevom lijevom rukom, ali će i to prestati biti problem nakon kraćeg perioda navikavanja.
Iako ne spada u najluksuznije Temsine autobuse, model HD12 i te kako ima čime da se pohvali u putničkom prostoru. Već po ulasku u autobus, jasno je da proizvođač želi da ostavi dobar utisak. Prijatne boje, svjetlost i preglednost se dobro uklapaju sa kvalitetno izrađenim sjedištima, a čitav enterijer obiluje korisnim detaljima, kao što su USB priključci između sjedišta, a tu su i pregrade za lični prtljag i sitnice. Ambijent je još prijatniji zahvaljujući LED osvjetljenju u raznim bojama. Možda jedna od mana ovog modela predstavlja i činjenica da je toalet izostavljen. S druge strane, dva Bosch televizora, u prednjem i srednjem dijelu autobusa, uvjeravaju da je pred putnicima udobno i opuštajuće putovanje. U vozilu je i mini-kuhinja sa aparatom za kafu i frižiderom, prostor za odmor vozača, a unutrašnje galerije imaju sasvim dovoljno mjesta za smještaj manjih stvari.
Dakle, riječ je o vozilu na koje bi najveću pažnju mogle da obrate velike kompanije koje se bave linijskim prevozom putnika, a moglo bi da bude zanimljivo i onim koji obavljaju takozvane čarter-prevoze do atraktivnih turističkih destinacija. Imajući u vidu i to da je ovaj autobus sa cijenom koja se kreće već od 180,000 eura, u zavisnosti od opreme, i za nekoliko desetina hiljada eura jeftiniji od evropskih rivala, možemo reći da je Temsin HD12 više nego konkurentan u kategoriji turističkih i međugradskih autobusa.
izvor: magazin Veliki točkovi