Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
TEISA kupila 7 novih međugradskih hibridnih autobusa
Autobusna kompanija TEISA uložila je 2,2 miliona eura za puštanje u rad sedam novih hibridnih međugradskih autobusa u različitim uslugama koje pruža u Kataloniji. Kompanija ima 15 hibridnih vozila, a 2023. godine će imati i pet 100% električnih vozila.
Nova hibridna vozila i4 napravio je Irizar na Scania šasijama i imaju Euro 6E dizel motor (najmanje zagađujući u dizelskoj tehnologiji) snage 360 KS u kombinaciji sa snažnim električnim motorom od 141 kW. Sa ovom novom posvećenošću održivosti, kompanija iz Banyolesa (Girona) ostaje lider u Kataloniji u elektrifikaciji međugradske flote javnog prevoza. Àlex Gilabert, generalni direktor TEISA-e, objašnjava da je “rizično, ali odlučili smo da se hrabro posvetimo elektrifikaciji i dekarbonizaciji naše flote”.
Elektrifikacija voznog parka dio je pomoći iz fondova sljedeće generacije Evropske unije: “Evropska pomoć je podrška ulaganjima u nove tehnologije za kolektivni prevoz autobusima, ali one su još uvijek vrlo oskudne. Troškovi dodatnog ulaganja ovih sedam vozila su 40 odsto veći od dizel međugradskog autobusa, a pomoć predstavlja samo 18 odsto uloženog”, navodi on.
S obzirom na trenutnu situaciju energetske krize i povećanje cijene sirovina i goriva, Gilabert ističe da je “odluka o kupovini ovih autobusa donešena u novembru 2021. godine, kada dizel još nije udvostručio svoju cijenu. Zato vjerujemo da će oporavak investicije biti brži zbog uštede goriva. Ali još uvijek nema podataka koji bi procijenili da li se uštedama goriva nadoknađuje dodatni trošak ulaganja i održavanja zbog dva pogonska sistema u istom vozilu (električni i dizel). Tek u periodu od 10 do 12 godina ćemo znati stvarne troškove poslovanja”, završio je Gilabert.
Ova hibridna kombinacija bi trebala omogućiti obavljanje linija i na ravnom terenu i na padinama u pred-Pirenejskoj regiji Girona. Povremeno će biti nekih vožnji i za Barcelonu. TEISA ima vozni park od 250 vozila: “Dekarbonizacija koju ova hibridna vozila podrazumijevaju i dalje je beznačajna. Ali neophodno je imati ovo iskustvo da bismo mogli predložiti ambiciozne planove renoviranja koji mogu doprinijeti ozelenjavanju voznog parka javnog prevoza, posebno u okviru katalonskog sporazuma o poboljšanju kvaliteta zraka”, dodao je generalni direktor TEISA-e.