Švedski Connect Bus otkazao narudžbu za 47 Ebusco vozila zbog kašnjenja isporuke

Share your love

Švedski prevoznik Connect Bus odlučio je da promijeni dobavljača električnih autobusa zbog značajnih kašnjenja isporuke iz Ebusca, piše švedski trgovački medij Bussmagasinet.se. Connect Bus će također tražiti finansijsku kompenzaciju od Ebusca.

Prvobitno je Connect Bus planirao da predstavi 47 novih električnih autobusa (model Ebusco 3.0) u Kronobergu do decembra 2023. godine, ali su ponovljeni neuspesi primorali kompaniju da potraži novog partnera. Električni autobusi su naručeni 2022. godine, o čemu smo i mi pisali na našem portalu. Očekuje se da će novi dobavljač, jedan od najvećih svjetskih proizvođača autobusa (iako njegovo ime nije spomenuto), isporučiti potpuno operativne električne autobuse do augusta i septembra 2025. godine.

Početkom septembra 2024., Ebuscoov nadzorni odbor imenovao je Christiana Schreyera za novog generalnog direktora u okviru plana preokreta koji je izradio izvršni tim kompanije. Osnivač Peter Bijvelds i Michiel Peters podnijeli su ostavku na mjesto Co-CEO-a 2. septembra.

Spekulacije o nesolventnosti Ebusca dobijaju sve više prostora. Finansijski rezultati kompanije za polovinu 2024. pokazuju gubitak EBITDA od 60,7 miliona eura (povećan 40% u odnosu na 43 u 2023.) i prihod od 38 miliona eura (-8,8%). Isporučeno je samo 98 autobusa, dok je knjiga narudžbi od čak 1.662 autobusa. “Skaliranje sa proizvođačima po ugovoru otežano je neefikasnošću pokretanja”, saopštila je kompanija, koja se okreće novoj strategiji zasnovanoj na sklapanju 3.0 modela u Kini koju pravi spoljni partner, kako je navedeno tokom predstavljanja rezultata za 2023. u martu ove godine.

Akcije Ebusca danas imaju vrijednost od 0,94 € i bilježe pad od -87% u posljednjih 12 mjeseci. Gubitak u odnosu na vrijeme kada je kompanija izašla na berzu (oktobar 2021.) je -96%, jer je vrijednost dionica Ebusca u to vrijeme bila oko 23 eura.

Prvobitna narudžba od Ebusca uključivala je 29 standardnih autobusa od 12 metara i 18 zglobnih autobusa od 18 metara, ali kašnjenja i neizvjesnost oko sposobnosti kompanije da ispoštuje rokove isporuke doveli su do toga da Connect Bus otkaže ugovor, prenosi Bussmagasinet.se. Izvršni direktor Jonas Kempe potvrdio je da će postojati privremena rješenja za održavanje usluga javnog prevoza, pri čemu će starije autobuse zamijeniti polovni modeli. Kempe je također spomenuo da će Connect Bus tražiti finansijsku kompenzaciju od Ebusca. “Imamo trajni dijalog sa kompanijom, ali jasno je da su iznosi u pitanju prilično veliki” – naveo je Kempe i nastavio: “Napravili smo značajne direktne dodatne troškove kako bismo održali promet. Bili smo primorani da koristimo stare autobuse na gas u Växjöu, što je značilo velike troškove popravke i održavanja, na primjer.”

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1934

Leave a Reply

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *