Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
Split donirao 22 polovna autobusa Mostaru
Mostarsko javno preduzeće Mostar Bus koje je osnovano 2002. godine na donaciji od 36 autobusa od japanske vlade obnavlja vozni park s 22 donirana autobusa iz Splita s kojima će osnažiti javni prevoz u najvećem hercegovačkom gradu.
Split je Mostaru donirao 22 autobusa, od čega je njih 17 već isporučeno, početkom septembra sedam autobusa, a prošle sedmice 10, te očekuju u idućoj sedmici još preostalih pet.
Tim povodom je u krugu JP Mostar Bus upriličena svečanost primopredaje tokom koje su Mostarci uručili i zahvalnica prijateljima iz Hrvatske zbog vrijedne donacije.
Direktor Mostar Busa Damir Marić ističe da su autobusi moderni, niskopodni i klimatizirani i da mnogo znače za jačanje javnog prijevoza u Mostaru, kako u kvaliteti vožnje tako i povećanje učestalosti linija u tom gradu.
“Dobili smo šest autobusa na tri osovine dužine 15 metara, osam gradskih autobusa dužine 12 metara, četiri prigradska autobusa također 12 metara dužine i četiri minibusa. Registracijom prve grupe vozila stvorile su se mogućnosti da povećamo učestalost polazaka na pojedinim linijama, jer je to odavno bila potreba, a registracijom i ostalih autobusa ćemo povećati polaske na svim linijama”, kazao je Marić zadovoljan donacijom autobusa koji su kako je kazao duplo mlađi od onih koje je Mostar imao.
Radi se o autobusima starim 10 do 14 godina, a Grad Split ih je Gradu Mostaru donirao nakon što je uspješno obnovio svoj vozni park preko EU fondova.
Predsjednik uprave preduzeća Promet d.o.o. Split Miroslav Delić ističe da su oni preduzeće koje ima najmlađi vozni park u regiji starosti četiri i po godine i da sa svojih 155 voznih jedinica bilježe oko 1500 polazaka dnevno na svim linijama, te da najbolje znaju koliko je Mostaru pomoć u obnovi voznog parka potrebna.
“Kad sam vidio autobuse u Mostaru moram reći da sam bio neugodno iznenađen kvalitetom voznog parka, ali razumijevajući situaciju drago mi je smo mogli pomoći. Autobusi su klimatizirani i prilagođeni osobama s invaliditetom, te s antivandalskim kabinama kojima su vozači zaštićeni i displejima koji pružaju mogućnosti za različite objave”, kazao je Delić.
Pojasnio je kako su imali mogućnost autobuse prodati i ostvarena sredstva vratiti u EU fondove, ali da su odlučili kako je mnogo bolje donirati autobuse Mostaru u nadi da će svi korisnici biti zadovoljni novim sredstvima prijevoza u svome gradu.
Gradonačelnik Splita Ivica Puljak je naglasio da su Split i Mostar pravi prijatelji i da pomažu jedni drugima kad treba, zbog čega je inicijativa da se doniraju autobusi rado prihvaćena.
“Drago mi je da možemo pomoći i da se naši prijateljski odnosi razvijaju. Pripremat ćemo i daljnje zajedničke projekte”, kazao je gradonačelnik Splita.
Gradonačelnik Mostara Mario Kordić je izrazivši zahvalnost gradonačelniku Splita i direktorima preduzeća koji su realizirali cijelu priču kazao kako je želja da se javni prevoz u Mostaru vrati na poziciju u kojoj treba biti javni prevoz jednog grada.
“Zbog raznih okolnosti i razloga je javni prevoz u Mostaru bio na jako niskom nivou, a jako je bitan. Ovom donacijom smo došli gdje smo htjeli, jer se povećava broj linija. Moja osobna želja i vizija bi bila da u Mostaru ne gledamo kad polazi s kojeg mjesta koji autobus, već da par minuta sačekamo i da naiđe neki autobus. To će puno dati Mostaru u kontekstu turizma i svega. Zaista sam presretan i zahvalan svima koji su učestali u uspješnoj realizaciji ovog projekta”, zaključio je mostarski gradonačelnik.
Podsjetimo da Mostar Bus zapošljava 77 radnika i smješten je na Bišću polju na lokaciji od 6.000 kvadrata, gdje je prije dvije godine izgradio objekat od 800 kvadrata s 500 kvadrata radioničkog prostora i 300 uredskih prostorija, nakon čega je bilo neophodno obnoviti vozni park koji je bio star 20 godina.
Do sada su vozili 18 linija sa 160 polazaka dnevno i ugovoren prevoz đaka, ali obnovom voznog parka i dolaskom donirana 22 autobusa iz Splita čija je starost od 10 do 14 godina javni prevoz u Mostaru će se znatno osnažiti i povećati broj polazaka svih autobusnih linija.
izvor:klix.ba