Solaris Urbino sada sam koči

U javnom prevozu prednosti sistema podrške za vozače koriste ne samo vozačima i putnicima, već i svim sudionicima u saobraćaju, na cesti i oko nje. Napredni sistemi za pomoć pomažu vozačima izvodeći određene radnje prije njih ili umjesto njih, te im na taj način daju neprocjenjive sekunde za pravilnu reakciju. Zbog toga su u gradskim autobusima napredni sistemi pomoći vozaču (ADAS – Advanced driver-assistance systems) sve češći dio opreme, tako da i Solaris danas nudi nekoliko ovakvih rješenja.

Najbitniji od njih, inteligentni sistem kočenja CMS (Collision Mitigation System) Solaris je implementirao na autobuse iz game Urbino. Kada radar instaliran na autobusu otkrije rizik potencijalnog sudara, sistem prelazi u način kočenja, smanjujući brzinu i na taj način ublažavajući posljedice potencijalnog sudara. Ispravna kalibracija i konfiguracija od velikog su značaja u gradskim autobusima gdje ne postoje sigurnosni pojasevi i većina putnika se vozi stojeći, a ne sjedeći. Stoga je sila kočenja presudna za sigurnost putnika, i dodatni je izazov s kojim se suočavaju proizvođači.

Drugi uređaj je sistem MobilEye Shield + koji omogućuje vozaču da više vidi zahvaljujući kamerama postavljenim izvan vozila. Otkrivaju pješake i bicikliste koji se ne vide u ogledalima, što je posebno važno tokom skretanja. Sistem također reagira u slučajevima kada se promijene trake bez prethodne signalizacije. Bolja vidljivost je također osigurana potpuno preoblikovanim ogledalima, točnije kamerama koje sliku projiciraju na zaslone unutar vozila. Inače, zakonodavstvo EU mnoge je sisteme asistencije stavilo na popis obavezne opreme za nove autobuse do 2022. godine.

izvor:transportmagazin.hr

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1889