Solaris predstavio novi model: Urbino 18 hydrogen

Sredinom septembra Solaris je javnosti po prvi put predstavio novi zglobni autobus Urbino 18 hydrogen na vodik. Neposredno prije zvaničnog predstavljanja vozila, održano je treće izdanje međunarodne e-mobilnosti #SolarisTalks konferencije.

Autobus na vodik Urbino 18 sada je drugi Solarisov autobus na vodik u ponudi s nultom emisijom. Kao i kod kraće 12-metarske verzije, glavni izvor energije u ovom vozilu je vodik. Sa ovim modelom od 18 metara proizvođač odgovara na rastuće tržište za vozila ovog tipa. Ovo također odražava posvećenost Solarisa kada je u pitanju razvoj rješenja s nultom emisijom i njegovu želju da svojim klijentima pruži najširi mogući asortiman ekološki prihvatljivih vozila.

Srce hidrogenskog autobusa Urbino 18 je vrhunska goriva ćelija koja djeluje kao minijaturna hidrogenska elektrana. Goriva ćelija pretvara vodik u električnu energiju koja se zatim prenosi na pogonsku liniju. Solarisovo novo vozilo nema konvencionalni motorni prostor, jer je opremljeno modularnim pogonskim sistemom. Tako ušteđeni prostor omogućio je proizvođaču autobusa da poveća putnički kapacitet vozila. Štaviše, eliminacijom motornog prostora stvoreno je više prostora na krovu, gde su postavljeni kompozitni laki rezervoari vodonika ukupnog kapaciteta 51,2 kg. Upotreba modularnog pogona također olakšava servisiranje, jer su njegove glavne komponente sada dostupne sa nivoa poda.

Električna energija iz gorivne ćelije u ovom zglobnom Solaris autobusu se prenosi direktno na pogonsku liniju. Solaris baterije kapaciteta oko 60 kWh, postavljene u vozilu, služe kao pomoćni izvor energije, koji se koristi, na primjer, prilikom ubrzanja, kao i skladište povratne energije. Potpuno punjenje goriva traje oko 20 minuta. Zahvaljujući primijenjenoj tehnologiji vodika i povećanom broju novih, lakih rezervoara za vodik, potpuno novi autobus će se odlično ponašati na dužim rutama. Moći će preći oko 350 km sa jednim punjenjem u različitim vremenskim uslovima.

U zavisnosti od konfiguracije, autobus će moći da preveze do 140 putnika. Najnoviji model može biti odobren kao vozilo klase II, što ga čini mogućim za upotrebu na međugradskim linijama. Prve isporuke zglobnog vozila od 18 metara bit će moguće već u drugom kvartalu 2023. godine. Klijentima će biti ponuđena mogućnost prilagođavanja autobusa prema njihovim ličnim željama. Autobus će biti dostupan sa četiri rasporeda vrata: 2-2-2-0, 1-2-2-0, 1-2-2-2 i 2-2-2-2. Standardno, novi model će imati sistem za klimatizaciju putničkog prostora sa toplotnom pumpom, koja koristi toplotu uvučenu spolja da bi stvorila odgovarajuću temperaturu vozila. Klima uređaj u vozačevoj kabini se napaja iz jedinice putničkog prostora. Što se tiče dodatnih mogućnosti, klijenti mogu birati između različitih rješenja, na primjer, mogu se odlučiti za ADAS, tj. napredni sistemi za pomoć vozaču kao što su MirrorEye ili MobilEye Shield+.

Vrijedi zapamtiti da je autobus na vodik Solaris Urbino 18 drugo vozilo na vodik u asortimanu proizvođača. 12-metarska verzija autobusa na vodik Solaris Urbino lansirana je 2019. godine. Od tada je gotovo 100 autobusa na vodik već isporučeno kupcima u Italiji, Njemačkoj, Holandiji, Švedskoj i Poljskoj. Uskoro će početi nove isporuke klijentima u Španiji, Francuskoj, Češkoj i Slovačkoj.

E-mobilnost je već dugi niz godina prioritet u aktivnostima Solarisa. Nudeći nova, sve tehnološki naprednija i ekološki prihvatljiva vozila, Solaris željno dijeli svoje znanje i poziva druge da se pridruže diskusiji o budućnosti transporta bez emisija.

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1927