Solaris pokazao planove za električni međugradski autobus

Solaris je tokom svoje nedavne konferencije za novinare 2024., održane na internetu, pokazao prve prikaze buduće međugradske autobuske platforme, koja će biti “spremna za komercijalne aktivnosti 2026. godine”, rekao je izvršni direktor Solarisa Javier Iriarte.

U narednih nekoliko godina, Solaris navodi da će uvesti novu međugradsku platformu sa nultom emisijom u tri različite dužine: 10,9, 12,2 i 13 metara. Vrijedi napomenuti da će svaki od ovih modela biti dostupan i kao vozila na baterije i na vodik.​

“Solaris Bus & Coach je 2023. godine, po prvi put u našoj historiji, uspeo da ostvari treću poziciju na tržištu gradskih autobusa u Evropi, s obzirom na sve pogonske jedinice, sa tržišnim udjelom od 9,7 posto. Na tržištu električnih autobusa porasli smo 100%. I dalje smo vodeći na tržištu autobusa sa nultom emisijom u Evropi, uzimajući u obzir i BEV i FCEV autobuse”, rekao je Iriarte tokom konferencije 2024 za novinare.

“82% proizvodnje Solarisa 2023. godine napravljeno je od autobusa sa alternativnim pogonom. Polovinu ponude činili su autobusi sa nultom emisijom. A 95 posto od 1.838 naručenih autobusa koji se trenutno prave su sa niskim ili nultim emisijama”, dodao je izvršni direktor Solarisa.

Prošle godine Solaris se također vratio na poziciju rasta i finansijske stabilnosti. Prihod je porastao 18% na 819 miliona eura. EBIT je dostigao 1% u 2023., oporavljajući se sa -0,5% u 2022., prema podacima prikazanim na konferenciji za novinare. Prilično je vrijedno primijetiti da prihodi Solarisa danas čine 24% prihoda CAF grupe, dok ostalih 76% dolazi od željezničkog poslovanja.

Tržišne brojke predstavljene tokom konferencije naglasile su rastuću potražnju za održivim tranzitnim rješenjima, s projekcijama koje ukazuju da će 87% gradskih autobusa imati nultu emisiju štetnih gasova do 2050. godine.

Iriarte je naglasio da su “ključne oblasti na koje želimo da se fokusiramo u narednim godinama: prvo, zadržavanje liderstva na tržištu autobusa sa nultom emisijom u Evropi; drugo, proširenje naše pozicije u evropskim međugradskim autobusima sa nultom emisijom; treće, ulazak na sjevernoameričko ZE tržište autobusa. Što se tiče druge tačke, želimo da diverzifikujemo tržište međugradskih autobusa sa nultom emisijom. Sada razvijamo novu platformu, kako bismo odgovorili na tržište od oko 8.000 autobusa godišnje u Evropi. To će biti potpuno nova platforma, električna, koja nudi rješenje za domet, kapacitet, pouzdanost. Biće spreman za komercijalne aktivnosti 2026. godine.” To je aktivnost koju vodi Luca Cordiviola koji se prošle godine pridružio Solarisu na potpuno novoj poziciji direktora međugradske platforme.

I SAD spadaju u Solarisove planove. “Radimo više od godinu dana na tržištu Sjeverne Amerike. Donosimo novi proizvod u SAD, to će biti kombinacija naše tehnologije prilagođene zahtjevima naših kupaca i propisima američkog i kanadskog tržišta. CAF je na tržištu Sjeverne Amerike godinama, već imamo prisustvo na tom tržištu”, naglasio je Iriarte.

Prvi korak ka ovom cilju bilo je testiranje trolejbusa Trollino 12 u Kanadi. U augustu prošle godine, Solaris je predstavio vozilo u Vancouveru i dobio veoma pozitivne povratne informacije od lokalnih operatera. Testovi su sjevernoameričkim vlastima pružili priliku da se upoznaju sa Solarisovim vodećim proizvodom i da prikupe vrijedne povratne informacije. Tokom konferencije za novinare, Solaris je po prvi put predstavio vizualizaciju vozila posvećenog američkom tržištu, a komercijalna dostupnost planirana za 2026. godinu.

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1891