Solaris – najveći proizvođač električnih autobusa u Evropi

Share your love

Sa nedavnim zaključenim ugovorima o isporukama električnih vozila u Veneciju (Italija), Katovice i Varšavu (oba u Poljskoj), poljski proizvođač autobusa Solaris je postao najveći proizvođač električnih autobusa u Evropi. Najnoviji ugovori se odnose na isporuke 30 vozila Urbino 12 electric u Veneciju, pet vozila istog modela u Katovice i čak 130 zglobnih vozila Urbino 18 electric za Varšavu.Također, Solaris su ka ovoj poziciji “pogurali” i ranije sklopljeni ugovori sa gradskim operaterima u Berlinu i Milanu. Električna revolucija u segmentu autobusa poklapa se s dugoročnom strategijom kompanije koja pretpostavlja ulaganja posebno u razvoj alternativnih pogona.

U prvim mjesecima 2019. godine Solaris je osigurao tri velike narudžbe za isporuku električnih autobusa u Berlin (BVG), Milano (ATM) i Varšavu (MZA). Samo do ove tri metropole s montažne linije u Bolechowou spustit će ukupno 470 vozila. Pored toga, proizvođač je ugovorio još 90 električnih autobusa koji će putovati u druge evropske gradove. Poljski proizvođač čini ukupno 25% električnih autobusa za koje su evropski prevoznici raspisali tendere u ovoj godini. Firma je tako preuzela vodeću poziciju u Evropi po pitanju ugovora koji su isporučeni i naručeni za električne autobuse.Evropska flota trenutno broji oko 3500 električnih autobusa, dok je prije samo pet godina njihov ukupni broj iznosio tek 240. To označava gotovo 15 puta više! Politika Evropske unije svakako pogoduje povećanju potrebe za vozilima sa nultom emisijom. Na kraju 2018. godne Evropski parlament si je postavio cilj da osigura da u 2025. godini 50% svih novih gradskih autobusa bude električno, dok bi se u 2030. taj udio trebao popeti na 75%. Brz razvoj ovog sektora poslužuje kao potvrda Solarisu da je bio u pravu u odabiru ovog smjera prije gotovo desetljeća, i izgradnji svog prvog električnog autobusa.

Solaris nudi operaterima zainteresiranim za prelazak na transport sa nultom emisijom potpuno električni autobus. Ovisno o klimi, ruti i prevoznom opterećenju linije, ili čak topografiji, električni Urbino autobusi mogu zahtijevati drugačiju specifikaciju. Solaris nudi različite mogućnosti s obzirom na dužinu vozila, opremu, vrstu baterije, kao i načine punjenja i potrebnu infrastrukturu. Autobusi se mogu opremiti asinhronim centralnim motorima ili dva motora integrirana u električnu osovinu. Kupcima su dostupne dvije vrste baterija: Solaris High Energy i Solaris High Power. Štaviše, na jesen će kompanija predstaviti novu generaciju baterija – Solaris High Energy Plus, čiji se maksimalni kapacitet gotovo udvostručio. Baterije u e-busima Solarisa mogu se puniti na dva načina: brzim punjenjem, do desetak minuta tj. preko pantografa ili sporim punjenjem, putem običnog utikača. Zanimljivo je da se oko 65% klijenata električnih autobusa brenda Solaris odlučilo za punjenje pantografom. Solaris je dugi niz godina na čelu proizvođača autobusa koji mnogo ulažu u razvoj alternativnih pogona. Jedva desetljeće od premijere 2011. godine, Urbino električni autobusi svakodnevno prevoze hiljade putnika u 17 zemalja u Evropi, dok je kilometraža električnih kilometara već prešla 15 miliona km. Solaris želi zadržati svoju poziciju lidera elektromobilnosti, ne samo u pogledu broja prodanih vozila, nego, prije svega, u pogledu njihove pouzdanosti i stalnog poboljšanja operabilnosti. Svaki kilometar dragocjenog iskustva omogućava proizvođaču da gradi sve bolja vozila koja, s jednakom efikasnošću kao i dizel autobusi i imaju izvanredne performanse, služe autobuskim linijama velikih metropola i malih gradova, bilo onih u hladnoj Finskoj ili u toploj Barseloni.

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1889