Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
Solaris, MAN i BYD-ADL predvode EU tržište električnih autobusa u prvih pola godine
Sa 2.567 električnih autobusa registrovanih u prvoj polovini 2023. godine, evropsko tržište e-autobusa raste za 45%. Preko trećine tržišta gradskih autobusa (37,5%), na evropskom nivou, pokriveno je autobusima sa nultom emisijom (na baterije i gorive ćelije). Glavna vijest je da se MAN probio na drugo mjesto na tržištu: sa 260 registracija, njemačka grupacija je drugi najprodavaniji brend iza Solarisa, koji je predvodio tržište e-busa u prvoj polovini 2023. godine sa 421 registracijom i tržišnim učešćem od 16%. Zanimljivo je da je MAN bio deveti u 2022. godini, sa 230 isporuka u cijeloj godini, dok je Solaris prošlu godinu završio sa 342 isporučene jedinice, na šestoj poziciji. Povećanje udjela gradskih autobusa sa alternativnim pogonom (električni, CNG, gorive ćelije, hibridi) izgleda nezaustavljivo: 73,5%, u odnosu na 64,5 prošle godine.
Iza Solarisa i MAN-a, nalazimo konzorcij BYD – ADL, BYD, Yutong (lider u 2022.) i Volvo. U zaostatku, Iveco Bus i Mercedes imali su registrovanih 131 odnosno 105 e-buseva, sa tržišnim udjelom od 5 i 4 posto. Iznenađujuće, CaetanoBus je zauzeo prvo mjesto na tržištu (malih) vozila na gorive ćelije sa 28 isporučenih jedinica. Ove brojke su zasnovane na podacima koje je prikupio i analizirao Chatrou CME Solutions. Razlika u obimu i procentima u poređenju sa podacima objavljenim od ACEA-e krajem jula može se pripisati različitim regionima koji su uzeti u obzir (cifre Chatrou CME Solutions uključuju UK, ACEA ne).
Gore smo spomenuli da podijum prodavaca e-buseva u prvoj polovini godine čine Solaris, MAN, BYD – ADL. Ali šta je sa liderom ovog tržišta u čitavom periodu 2012. – jun 2023.? Solaris je i dalje na čelu, sa 1.884 registrovanih jedinica (12% tržišnog udela). Slijedi kineski BYD sa 1.613 registrovanih jedinica. Treće, i dalje BYD, ali u zajedničkom ulaganju sa ADL-om: 1.491 jedinica. Četvrti VDL sa 1.338 registrovanih vozila. Velika Britanija je prva zemlja po broju registracija e-busa u prvoj polovini godine: 524 jedinice. Slijede Norveška i Njemačka: 346 i 297 električnih autobusa.
Količine autobusa na gorive ćelije izgledaju obećavajuće. U prvoj polovini godine registrovano je 96 jedinica, u odnosu na 52 prošle godine (+84%). CaetanoBus je na prvom mjestu sa 28 jedinica, a odmah iza njega Van Hool sa 26. Potonji je i dalje vodeći na tržištu u periodu 2012. – jun 2023. sa 132 registracije. Njemačka je u ovom trenutku zemlja s najviše autobusa na gorive ćelije u pogonu (ne uzimajući u obzir one registrovane prije 2012.): 167 vozila.