Solaris isporučuje autobuse na četiri različita pogona

Share your love

U proteklom periodu poljski proizvođač autobusa Solaris Bus & Coach imao je pune ruke posla oko isporuka i potpisivanja ugovora za nove narudžbe. Ipak, ono što upada u oči je činjenica da ovaj proizvođač isporučuje gradske autobuse na čak četiri različita pogona. U ovom članku ćemo spomenuti samo neke od njih i svaka je u različitoj državi.

Krenut ćemio sa narudžbom za dizelske midi autobuse Solaris Urbino 10,5. Narudžbu su potpisali Solaris Bus & Coach i javni prevoznik Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) iz Praga, a ona podrazumjeva nabavku 20 midi autobusa i šest kompleta dijagnostičke opreme i softvera, ukupne vrijednosti oko 4 miliona eura. Ovaj model ima izvrsnu upravljivost i manevrisanje na uskim ulicama brojnih evropskih gradova. Autobusi za DPP bit će opremljeni vrhunskim dizelskim motorima snage 204 kW u skladu sa Euro 6 emisijskim standardom. Urbino 10,5 moći će istovremeno prevoziti do 86 putnika, od kojih će 25 biti sjedećih. Isporuka je predviđene za polovinu decembra ove godine. Ovo nisu prvi autobusi koje će Solaris isporučiti u Prag. U periodu od 2012. do 2015. godine praški operater DPP kupio je 40 Urbino 8,9 LE autobusa. DPP je najveći operater gradskog prevoza u Češkoj koji posjeduje vozni park od oko 1000 autobusa.

Vodikov autobus Solaris Urbino 12 Hydrogen nastavlja svoju evropsku turneju. Nakon testova u poljskim, njemačkim i italijanskim gradovima, vozilo je sada predstavljeno u Beču. Wiener Linien, jedan od najvećih javnih prevoznika u Evropi, testirao je ovaj model tokom tekućeg mjeseca. Najnoviji proizvod Solarisa naišao je na veliko interesovanje kupaca. Od premijere u junu prošle godine Solaris je dobio marudžbe iz Holandije, Njemačke i Italije za ukupno 57 autobusa. Prva vozila stići će u Bolzano, Keln i Wuppertal do kraja ove godine. “Beč je pionir e-mobilnosti u javnom prevozu i jedna je od prvih evropskih prestonica koja je uvela električne autobuse u redovne linije. Wiener Linien kontinuirano ulaže u rješenja bez emisija”, kazao je Petros Spinaris, potpredsjednik Solaris Bus & Coach S.A. Tehnološki napredni vodikovi autobusi Solaris Urbino 12 koriste skup gorivnih ćelija snage 70 kW. Vodonik se skladišti u plinovitom obliku u pet rezervoara nove generacije postavljenih na krovu autobusa. Skup kompozitnih rezervoara tipa 4 (poslednje generacije dostupnih na tržištu), postavljen uzdužno iznad prve osovine vozila, ima ukupnu zapreminu od 1560 litara. Autobus je također opremljen baterijom Solaris High Power koja djeluje kao dodatno skladište električne energije. Jedini nusproizvodi nastali tokom rada Solaris Urbino 12 vodonika su toplota i para. Zbog toga vozila ne stvaraju nikakve štetne tvari. Solaris je u Austriji prisutan od 2003. godine i za to vrijeme je isporučio gotovo 400 autobusa u 40 gradova.

Solaris Sweden AB potpisao je prošle godine ugovor o isporuci autobusa s nultom emisijom i niskim emisijama sa prevoznikom Vy Buss AB, a nedavno je 40 novih Solaris CNG autobusa počelo sa radom u Gävleu. Ovaj grad dobio je 24 solo Solaris Urbino 12 CNG i 16 zglobnih Solaris Urbino 18 CNG autobusa. Autobusi na komprimirani prirodni plin zadovoljavaju strogu evropsku normu za emisije Euro 6. Solaris Urbino 12 CNG autobusi nude 31 sjedište, dok 18-metarski autobusi imaju 45 sjedišta.

Vy Buss ulaže u vozila najnovije generacije koja su prijateljska za okoliš i iduće godine stiže još osam Solaris autobusa, a radi se o modelu Urbino 12 s električnim pogonom. Saradnja između Solarisa i švedskih operatera datira iz 2003. Od tada je Solaris kupcima u Švedskoj isporučio preko 600 vozila.

Predstavnici lokalnog prevoznika Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej (PKM) Katovice postpisali su ugovor sa Solaris Bus & Coach S.A. o isporuci pet električnih autobusa Solaris Urbino 12 Electric. Početkom godine Solaris je operateru PKM isporučio pet zglobnih električnih autobusa Urbino 18. Isporuka će biti u drugom tromjesečju 2021. godine, a vrijednost ugovora iznosi 3,1 miliona eura. Osim vozila, Solaris će isporučiti i pet stacionarnih plug-in uređaja za punjenje. Električne autobuse za Katovice vozit će centralni vučni motor snage 160 kW. Energija potrebna za pokretanje vozila biće pohranjena u bateriji najnovije generacije – Solaris High Energy +, sa ukupnim kapacitetom od 237 kWh.

Autobusi će istovremeno prevoziti najmanje 80 putnika, od kojih će 26 imati sjedišta. Unutrašnjost vozila dizajnirana je tako da osigura visoku razinu sigurnosti i udobnosti. U Katovicama se već koriste dva električna autobusa Urbino 8,9 LE – a radi se o autobusima za prikupljanje krvi koje je naručio Regionalni centar za davanje krvi i liječenje krvi. Od prve isporuke električnog Solarisa u 2013. godini, kompanija je isporučila ili osigurala narudžbe za gotovo 1000 vozila iz električne porodice Urbino.

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1871