Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama

Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
Početkom marta Duisburger Verkehrsgesellschaft AG (DVG) pustio je u rad svojih prvih jedanaest autobusa na vodik, koji proizvode električnu energiju u ‘gorivim ćelijama’. Autobuse je isporučio proizvođač autobusa Solaris – nakon odgovarajućeg tendera – i oni su tipa Urbino 12 hydrogen. Oni će se koristiti na svim linijama na kojim saobraćaju solo autobusi dugi dvanaest metara.
Zajedno sa gradom Duisburgom, DVG želi ponuditi održiv lokalni javni prevoz u gradu. Ovom cilju služi i jedanaest novih autobusa na vodik. Oni su bez emisija i tihi, osiguravajući bolji kvalitet zraka i manje buke u gradu. Prije svega, svojim vozačima nude dobra, ergonomski oblikovana sjedišta na radnom mjestu, kao i razne sisteme asistencije koji ne samo da čine rad za volanom lakšim, već prije svega bezbjednijim. Putnici imaju koristi od udobnog i multifunkcionalnog dizajna enterijera sa telefonskim sistemom i izdašno dimenzionisanim posebnim prostorima za korištenje.
Novi Solaris na vodik službeno su predstavljeni krajem februara 2025. Događaju su prisustvovali ministar prometa Sjeverne Rajne-Vestfalije Oliver Krischer, Oliver Wittke, predsjednik uprave Verkehrsverbund Rhein – Ruhr (VRR) i gradonačelnik Duisburga Sören Link. Ministar Krischer je tom prilikom izjavio: “Želimo potaknuti više ljudi da pređu na autobuse i vozove. To se može postići atraktivnim lokalnim transportnim uslugama, kao što su klimatski prihvatljivi autobusi na vodik. Zato država subvencionira i ove nove autobuse.”
Gradonačelnik Link je rekao: “Novi autobusi poboljšavaju lokalni transport u našem gradu i osiguravaju znatno manje emisija. Zahvaljujući podršci države Sjeverna Rajna-Vestfalija, veliki smo korak bliže transportnoj revoluciji.” Marcus Wittig, izvršni direktor DVG-a, je dodao: “Činjenica da danas puštamo u rad ovih jedanaest autobusa na vodik i stanicu za dopunu vodika važan je korak prema potpuno bezemisionom lokalnom transportu u našem gradu.”
Nakon 11 Solarisovih autobusa na vodik koji su sada predstavljeni i pušteni u rad, do kraja godine slijedi 14 zglobnih autobusa na hidrogen Solaris Urbino 18. Međutim, transportne kompanije moraju odstupiti i odustati od najavljene nabavke 100 autobusa na vodik, kako izvještava Westdeutsche Alggemeine Zeitung: “Duisburger Verkehrsgesellschaft (DVG) za sada ne želi više nabavljati autobuse na vodik.” To je uglavnom zbog promjena u uslovima finansiranja zbog kojih je nemoguće finansiranje kao osnovno opterećenje na federalnom nivou, nego Duisburg mora samostalno izvršiti takva ulaganja.
Gorivne ćelije u autobusima od 12 metara imaju snagu od 70 kW, a one u zglobnim autobusima 100 kW. Vučni motori isporučuju snagu od 160 kW (ekvivalentno 218 KS) u solo autobusima i 240 kW (ekvivalentno 326 KS) u zglobnim autobusima. Činjenica da novi Solaris više nema konvencionalne retrovizore, već ima ‘mirror-eye kamere’, ovih dana gotovo da i ne treba spominjati. Prednost sistema kamera je u tome što je površina koju pokrivaju kamere kada gledaju iza znatno veća nego kod retrovizora kakve smo do sada poznavali. A u mraku, moderna kamera može osvijetliti sliku – nešto što ogledalo ne može. Drugim riječima: u mraku vozač može mnogo bolje da vidi šta se dešava iza njegovog autobusa.
Novu stanicu za dopunu vodika u autobuskom depou DVG „Am Unkelkstein“ u luci Duisburg (najveća kopnena luka na svijetu) isporučila je francuska kompanija Air Liquide.