Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
Škodini moderni trolejbusi stižu u Viljnus
Grupa Škoda dobila je tender za isporuku najsavremenijih trolejbusa za glavni grad Litvanije – Viljnus. Ugovor sa transportnim operaterom Vilniaus viešasis transportas uključuje isporuku 91 vozila Škoda 32 Tr ukupne vrijednosti preko 52 miliona eura. Tako će vozni park glavnog grada Litvanije dobiti moderna vozila koja će doprinijeti čistijem i zdravijem životnom okruženju. Trolejbusi će biti isporučeni tokom 2024. i 2025. godine. Ugovor je još jedan uspjeh za Grupu u ovom regionu. Od 2018. godine u Viljnusu je u funkciji ukupno 41 trolejbus sa vučnom opremom Škoda, dok je još 125 trolejbusa grupa prethodno isporučila u Rigu u Latviji. Ovo dugoročno čini kompaniju jednim od najvećih proizvođača trolejbusa u Evropi. Pored trolejbusa, Škoda je u Litvaniji isporučila 13 dvospratnih vozova, a zainteresovana je i za druge narudžbe električnih voznih jedinica.
“Neizmjerno sam ponosan što smo još jednom potvrdili poziciju vodećeg proizvođača trolejbusa u Evropi. Veliki naglasak stavljamo na održivost i inovacije u proizvodnji vozila i drago mi je što mogu našim partnerima ponuditi rješenja koja su efikasna i ekološki prihvatljiva. Baltik je jedna od naših najvažnijih regija, jer smo ovdje već isporučili stotine vozila,” kaže Petr Novotný, predsjednik Komponenti i mobilnosti autobusa u Škoda Grupi.
“Trolejbusi sa baterijama i dinamičkim punjenjem kontaktne mreže su visokoefikasna tehnologija sa ogromnim ekonomskim i ekološkim potencijalom. Još jedna izrazita prednost je što ova vozila ne zahtijevaju dodatnu infrastrukturu za električno punjenje, što je potrebno za električne autobuse. Također, nova vozila će značajno smanjiti postojeće troškove popravke i neugodnosti putnika, čime će se osigurati brža, pravovremena i udobnija putovanja kako za vozače kompanije, tako i za naše putnike”, rekao je Darius Aleknavičius, ispred kompanije Vilniaus viešasis transportas.
Škoda 32 Tr ima dužinu od 12 metara i biće opremljena baterijom za autonomnu vožnju na udaljenosti od najmanje 20 km. Baterija se može puniti direktno iz kontaktne mreže dok je u pokretu (tzv. In-Motion-Charging). Alternativno, baterije se mogu puniti u depou preko CCS2 konektora. Bezbjednost u saobraćaju i povećan komfor vozača obezbjeđeni su modernim sistemom kamera za praćenje saobraćaja ispred vozila, kao i sistemom Mirror Eye koji zamenjuje konvencionalne spoljašnje bočne retrovizore.
Sigurnost putnika u vozilu će biti poboljšana sistemom kamera i za praćenje unutrašnjosti vozila. Napredni klima uređaji biće ugrađeni u trolejbuse, kako u putničkom prostoru tako i u kabini vozača. Putnici takođe mogu očekivati sveobuhvatan informacioni sistem i Wi-Fi konekciju, kao i rampu za ukrcaj za osobe sa smanjenom pokretljivošću. Još jedna značajna karakteristika je uređaj za neutralizaciju virusa. Narudžba uključuje i ugovor o nabavci rezervnih dijelova potrebnih za redovno održavanje trolejbusa za prvih pet godina rada.
Škoda trolejbusi imaju dugu tradiciju u glavnom gradu Litvanije. Od 1960-ih u pogonu je bilo nekoliko stotina vozila, uglavnom Škoda 9 Tr i Škoda 14 Tr. Ovi trolejbusi su oduvijek bili popularni i smatrani su vrlo pouzdanim. Posljednje isporuke ovih starijih tipova izvršene su 1990-ih.