Sve na jednom mjestu o autobusima, prevoznicima i linijama
Škoda isporučila i posljedni tramvaj za Prag
Škoda iz Plzeňa isporučila je i posljednji od 250 ForCity Alfa tramvaj predstavnicima praške kompanije za javni prijevoz. Ovo je bio kraj jedne od najvećih narudžbi Škode u historiji. “Prošlo je skoro deset godina otkako je u Pragu lansiran prvi crveno-srebrni niskopodni tramvaj sa bezvremenskim Škoda dizajnom. Od tada naša vozila uspješno prevoze putnike preko pedeset miliona kilometara. ForCity tramvaji su visokokvalitetni tramvaji i postoji veliko interesovanje za njih, o čemu svjedoče prošlogodišnji poslovi za do 176 ForCity Smart tramvaja za Ostravu i Plzeň, a posebno za tri njemačka grada Mannheim, Ludwigshafen i Heidelberg”, kazao je Petr Brzezina, predsjednik Upravnog odbora i generalni direktor Škoda Transporta.
“Danas smo dobili poslednji od ukupno 250 tramvaja iz Škoda Transporta. To je bio jedan od naših ključnih dugoročnih ugovora i zaključili smo važnu fazu u modernizaciji naše tramvajske flote”, izjavio je Petr Witowski, predsjednik Upravnog odbora i generalni direktor DPP-a (Dopravní podnik hlavního města Prahy), dodajući: “Drago nam je da imamo moderne i udobne tramvaje za praške građane, kao i turiste. Oni su također 100% niskopodni, nudeći besplatan prevoz za putnike sa smanjenom pokretljivošću. To je u skladu sa strateškim prioritetom Praga kako bi se osigurao pristup bez prepreka u cijeloj gradskoj mreži javnog prevoza za sve putnike do 2025. godine.”
ForCity Alfa tramvaj je prvi u svijetu serijski proizveden 100% niskopodni tramvaj sa okretnim postoljem i prvi je sa jedinstvenim pogonom sa permanentnim magnetima, bez motora sa zupčanicima koji pokreću sve točkove na osovinama. Položaj okretnog postolja omogućava maksimalnu varijabilnost unutrašnjeg rasporeda.
Sa dužinom od 31,4 metra i širinom manjom od 2,5 metra, ovaj jednosmjerni, trodijelni tramvaj može primiti do 180 putnika, od čega je 61 sjedećih. Šest širokih, dvokrilnih vrata omogućavaju vrlo brz protok putnika, a sposobnost tramvaja da glatko vozi kroz zavoje smanjuje vrijeme putovanja i ubrzava saobraćaj. “Prvi tramvaj za Prag je ispoučen 28. januara 2011. Stoti tramvaj je isporučen 2014. godine, a 200. tramvaj sa novim dizajnom isporučen je 2017. godine”, dodao je Radek Elhota, menadžer projekta Škoda Transporta. U 2015. godini došlo je do promjene u dizajnu i unutrašnjosti tramvaja, te nekoliko tehničkih inovacija koje su povećale udobnost putovanja. Škoda je od tada isporučila 125 novih vozila, koja također uključuju klimatizaciju i Wi-Fi. Novi dizajn je posebno uočljiv u prednjem dijelu vozila, gdje je boja tramvaja značajno izmijenjena; srednji dio prednjeg dijela tramvaja i okvir vjetrobranskog stakla su postali žuto-narančasti.