Setra predstavila nove Setra MultiClass 500 LE međugradske autobuse

Share your love

Jedinstven i uzbudljiv dizajn, izuzetna varijabilnost i fleksibilnost, maksimalna profitabilnost, vrhunska sigurnost i praktična rješenja do najsitnijih detalja – potpuno novorazvijena Setra MultiClass 500 LE postavlja nove standarde među međugradskim autobusima s niskim ulazom.

Prošireni program: Novi Setra MultiClass kvartet
Ubrzo nakon premijere sljedeće generacije fascinantnih Setra ComfortClass 500 i TopClass 500 turističkih autobusa, Setra sada otvara novo poglavlje u ovom segmentu s potpuno novorazvijenim međugradskim autobusima s niskim ulazom iz serije MultiClass 500 LE.

Nova MultiClass 500 LE nudi posebno širok asortiman proizvoda koji se sada bazira na četiri modela. Kao vozila sa niskim ulazom (LE), kvartet kombinuje dva svijeta: prednosti niskog poda i udobnost putovanja. Sve do ispred zadnje osovine, ima konzistentan dizajn niskog poda i impresionira brzim i praktičnim ulaskom i izlaskom u prednjem dijelu. Tri niske stepenice vode u zadnji dio ispred zadnje osovine. Sa tehnologijom turističkih autobusa za pogon i šasiju, on također postavlja standarde udobnosti za duga putovanja.

Asortiman MultiClass 500 LE uključuje modele autobusa dužine od 10,51 do 14,52 metara u izvedbi na dvije i tri osovine. Novi modeli će nositi oznake Setra 510 LE, Setra 515 LE, Setra 516 LE i Setra 518 LE. Pokrivaju primjene u rasponu od prigradskog do međugradskog prevoza na velike udaljenosti u rijetko naseljenim regijama.

Jedinstven dizajn: kultni izgled
Setra je sinonim za fascinantan, ali izdržljiv dizajn – čak i sa praktičnim vozilom sa niskim ulazom. Eksterijer nove MultiClass 500 LE već je namjerno podeljen na dva dijela vozila. Oba segmenta su povezana širokim vertikalnim profilom. Jasna podjela putničkog prostora na prednja i zadnja sjedišta čini spoljašnjost novih međugradskih autobusa manje težim.

Zahvaljujući zaobljenim A-stubovima s tamnim obrubom sprijeda i jednako oblikovanim ugaonim profilima pozadi, konvencionalni kvadratni uglovi pretvaraju se u mehke i tečne oblike. Krov kao da lebdi iznad karoserije međugradskog autobusa. Rezultat je jedinstven, prozračan i lagan dizajn.

Sa prednje strane, MultiClass 500 LE poprima novi prepoznatljiv izgled Setre koji je brend predstavio sa trenutnim turističkim autobusima. Sa lijeve i desne strane iznad prednjih točkova, karakterističan element brenda ukazuje na porijeklo nove MultiClass 500 LE. To pokazuje i logo brenda na jednako upadljivo oblikovanom zadnjem kraju.

Svestran: putnički prostor, kokpit, sistemi za pomoć vozaču
Izvanredna raznolikost nove Setra MultiClass 500 LE počinje izborom vrata. Za ulaz jedan, jednokrilna vrata su dostupna u dvije širine, a novi dodatak je da se mogu odabrati i još šira dvokrilna vrata. Ulaz dva se može prilagoditi kao jednokrilna ili dvokrilna vrata. Svi modeli se mogu isporučiti sa trećim vratima iza zadnje osovine na zahtjev.

U zavisnosti od odgovarajuće pozicije vrata i varijante vrata, kompanije mogu birati između vrata koja se okreću prema van i prema unutra i krilnih/kliznih vrata kako bi odgovarala njihovoj individualnoj primjeni. Raspon rampi za putnike sa smanjenom pokretljivošću je isto tako izdašan. Po prvi put je dostupna i mehanička sklopiva rampa za prva vrata.

Nova Setra MultiClass 500 LE gotovo da nema ograničenja kada je u pitanju dizajn putničkog prostora. Unutrašnjost je praktična, ali ugodna. Sjedenje je jednako raznoliko, s dizajnom u rasponu od urbanih do zahtjeva za duža putovanja.

Grijanje, ventilacija i kontrola klime Setra MultiClass 500 LE prilagođeni su potrebama klijenta. U regijama sa blagom klimom, idealna je nova verzija pod nazivom EvoCool light Basic sa dva krovna modula klima uređaja. Klasični krovni sistem klimatizacije EvoCool Basic je posebno moćan. Kao specijalnu opremu moguće je opremiti vozilo vazdušnim mlaznicama i lampicama za čitanje u kombinaciji sa krovnim klima uređajem.

Kokpit vozača je jednako raznolik kao i putnički prostor. Postoje tri varijante na izbor: Cockpit City (grad) u skladu sa specifikacijama VDV (Verband Deutscher Verkehrsunternehmen, Udruženje njemačkih transportnih kompanija) i Cockpit Basic City (grad/međugradski) ili Cockpit Basic (međugradski), koji je na nivou turističkih autobusa.

Bez obzira na kokpit, nova MultiClass 500 LE misli na vozače. Oni će na raspolaganju imati standardni senzor za kišu i svjetlo i standardnu elektronsku parkirnu kočnicu. Opcioni sistem kamera od 360° nudi savršenu sveobuhvatnu vidljivost prilikom manevrisanja i u uskim prostorima. Zahvaljujući ovom sistemu, mogu se otkriti i prolaznici, biciklisti i prepreke koje je inače teško ili nemoguće vidjeti. Ambijentalno osvjetljenje za vožnju unazad je također dostupno kao značajna podrška za manevrisanje.

Novo: Prediktivna kontrola pogonskog sklopa u međugradskom radu
U kombinaciji s potpuno automatiziranim ručnim mjenjačem GO 250 8 PowerShift, vozač je podržan najnovijom verzijom pametnog tempomata Predictive Powertrain Control koji štedi gorivo (PPC). Integriše stil vožnje u automatski sistem mjenjanja brzina koji je prilagođen topografiji. PPC uzima u obzir raskrsnice i kružne tokove, a povezan je sa adaptivnim tempomatom.

Novo: Preventive Brake Assist 2
Svaka Setra je ujedno i pravi sigurnosni autobus. Primjer u novoj MultiClass 500 LE je Preventive Brake Assist 2, sljedeća generacija prvog aktivnog pomoćnog sistema pri kočenju na svijetu. Preventive Brake Assist 2 koristi kombinaciju radarskih senzora bliskog i dugog dometa i kamere za reagovanje na nepokretne i pokretne objekte, uključujući pješake i bicikliste. Sistem može obraditi više objekata u isto vrijeme. U granicama sistema, detekcija objekata izvan kolovoza je poboljšana, a lažna upozorenja svedena na minimum.

Sistem pomoći vozaču upozorava na sudar sa nepokretnim ili pokretnim objektima. Osim toga, istovremeno pokreće manevar kočenja s djelomičnim kočenjem. Serija upozorenja i primjene kočnica dizajnirana je upravo za zaštitu putnika koji stoje. Ovaj sistem bit će dostupan kao opcija od proljeća 2024. godine.

Izvanredna profitabilnost: Od pokretanja do digitalizacije uz jedinstvene usluge
Pogon Setra MultiClass 500 LE baziran je na isprobanim i ekonomičnim komponentama. Na zadnjem dijelu dvoosovinskog vozila radi šestocilindrični redni motor OM 936 zapremine 7,7 litara. Dostupan je sa snagom od 220 kW (299 KS) i 260 kW (354 KS). Troosovinska MultiClass 518 LE opremljena je šestocilindričnim rednim motorom OM 470 zapremine 10,7 litara. Ima snagu od 290 kW (394 KS). U zavisnosti od modela, širok izbor mjenjača uključuje ručni mjenjač, potpuno automatizirani ručni mjenjač i automatske mjenjače proizvođača Voith i ZF.

MultiClass 500 LE sa OM 936 dolazi i kao hibrid u kombinaciji sa električnim motorom. On radi kao alternator u režimu prekoračenja ili kočenja i proizvodi električnu energiju bez potrošnje goriva. Spremljen je u dva modula za skladištenje na krovu. U situacijama opterećenja, kao što je kada se krećete, elektromotor od 14 kW ovom energijom podržava motor sa unutrašnjim sagorijevanjem. Zbog toga troši manje goriva.

Kontinuirani početak: Program dostupan za nekoliko mjeseci
Kao i serija prethodnika, nova Setra MultiClass 500 LE se također proizvodi u fabrici Daimler Buses Hosdere u blizini Istanbula u evropskom dijelu Turske. Početak proizvodnje za dvoosovinska vozila dužine od 12 i 13 metara planiran je od jeseni 2023. godine. Očekuje se da će kompaktni Setra 510 LE i troosovinski Setra 518 LE autobusi uslijediti od početka 2024. godine.

Share your love
Adnan Omerhodzic
Adnan Omerhodzic
Articles: 1932